> 14. ŘÍJNA 2019 Ing. et Bc. Michal Motyčka, DiS., Ph.D. DOPLŇKOVÉ SLUŽBY V HOTELNICTVÍ A PÉČE O ZVLÁŠTNÍ KLIENTELU Cestovní ruch nUbytovací služby nStravovací služby nDopravní služby nSměnárenské služby nSlužby pojištění Ubytovací služby nPlacené služby nNeplacené služby nDoplňkové služby Placené služby nPlacené služby jsou takové služby, které nejsou přímo započítány do ceny za ubytování a host je musí po jejich vyčerpání zaplatit. Host za tyto služby platí předem stanovenou cenu podle ceníku služeb, který musí být umístěn na dobře viditelném místě. Mezi placené služby hotelu patří: n praní a žehlení prádla hotelových hostů, noprava oděvů a chemické čištění, ntelekomunikační služby, nsměnárenské služby, nsekretářské služby, núschova zavazadel po dobu nepřítomnosti hosta, Placené služby npůjčování kancelářské techniky, nzajišťování vstupenek na kulturní a sportovní akce, ndoprava zavazadel mimo hotel, například „z“ a „na“ letiště nebo nádraží, npochůzky na přání hosta, npůjčování sportovních potřeb, nparkování na hotelovém parkovišti nebo v hotelových garážích, ndoprava zavazadel mimo prostory hotelu, nprodej doplňkového sortimentu v recepci nebo vrátnici hotelu, netážový servis, nhlídání dětí, nprůvodcovské služby a další. Neplacené služby nNeplacené služby jsou služby, které jsou ubytovaným hostům během jejich pobytu poskytovány zdarma. Mezi neplacené služby hotelu patří: nvyřizování vzkazů, npodávání informací hotelovým hostům o službách hotelu, městské dopravě, kulturních a historických zajímavostech apod., ndonáška zavazadel na pokoj a uvádění hostů do pokoje, núschova zavazadel do vyhrazeného prostoru před odjezdem, nebo při brzkém příjezdu, kdy není možné hosta ještě ubytovat, nbuzení hostů, núschova cenných předmětů do hotelového trezoru, Neplacené služby n balení a vybalování zavazadel pokojskou, npředávání pošty hotelovým hostů, nobstarání poštovní agendy pro hosta, nposkytování dopisních papírů a obálek, nzasílání hostem zapomenutých věcí, npomoc při přípravě koupele, nzapůjčování společenských her, jízdních řádů, časopisů a další. Doplňkové služby nDoplňkové služby jsou takové služby, jejích cílem je zpříjemnit pobyt hosta. U těchto služeb může jít jak o služby placené nebo neplacené. Vedení hotelu rozhoduje o jejich zařazení do dané skupiny. Tyto služby poskytuje buď přímo hotelové zařízení nebo jsou zajištěny prostřednictvím další FO/PO, které jsou prostory pronajaty. nMezi doplňkové služby hotelu je možné zařadit: nbazén a saunu, nfittness centra, nkadeřnické a kosmetické salóny aj. Péče o zvláštní klientelu nPožadavky kladené na vystupování pracovníků hotelu při jednání s hostem, péče o hosty se specifickými požadavky - je zodpovědný za rozvíjení a udržování dobrých vztahů s hosty a reprezentování hotelu na veřejnosti, - je obvykle přímo odpovědný front office managerovi a projednává s ním všechny Péče o zvláštní klientelu nzáležitosti týkající se poskytování kvalitních služeb hostům a jejich spokojenosti, - dohlíží, kontroluje a poskytuje pomoc, podporu a dohled nad veškerým personálem front office, - působí na hotelové hosty, potenciální klienty a jiné příchozí a současně udržuje a upevňuje dobré vztahy s hosty a se zaměstnanci, - spolupracuje, koordinuje a jedná s manažery ostatních úseků hotelu, zejména s rezervačním manažerem v otázce VIP hostů, - informuje Sales & Marketing o všech potenciálních klientech, - pro potenciální zákazníky provádí exkurze po hotelu (site-inspection). VIP Treatment nPrvky VIP Treatmentu -„vipky na příjezd“ -menu v restauraci -ovoce na pokoji -voda na pokoji -hudba na míru -reminder letter -dortíky na dobrou noc -transport service -klimatizace -zvláštní „nápoje“ na příjezd -komunikace s hostem VIP Treatment nSpecifické požadavky: Pokoje pro osoby se zdravotním handicapem n Dámské pokoje n Pokoj pro hosty VIP (very important persons) n Knížecí nebo prezidentská suita n Kancelář v hotelu Package nSpeciální balíčky na míru: - pivní balíček -vinný balíček -discover the prague -rudolf II passion -romantic package -golden prague -proposal package -historical prague package GAME OVER Děkuji za pozornost, přeji krásný den a „nekonfliktní“ studium. Michal Motyčka Michal.motycka@goldenwell.cz +420 775 877 660