TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Faculty of Mechatronics, Informatics and Interdisciplinary Studies Jak napsat projekt (nejen) pro GAČR Pavel Mokrý TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Motivace • Co dělat pro sepsání úspěšné žádost projektu GAČR? 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 2 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Obsah • Profil GAČR a typy projektů GAČR – Priority GAČR v podpoře projektů • Praktické rady pro přípravu přihlášky projektu – Podmínky pro navrhovatele projektu – Volba vhodného tématu – Volba cílů – Struktura „zdůvodnění projektu“ – Struktura finančních prostředků projektu • Co hodnotí oponent přihlášky? • Závěr 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 3 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Profil GAČR a typy projektů GAČR 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 4 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Profil GAČR • Podporuje základní vědecký výzkum v ČR napříč všemi vědeckými obory. • Zahrnuje všechny oblasti základního výzkumu. • Základní výzkum: – teoretická nebo experimentální práce prováděná zejména za účelem získání nových vědomostí o základních principech jevů nebo pozorovatelných skutečností, která není primárně zaměřena na uplatnění nebo využívání v praxi 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 5 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Profil GAČR • Poskytuje účelovou podporu na řešení vědeckých projektů (bottom–up principle) s vysokým potenciálem pro dosažení výsledků mezinárodní úrovně – „bottom–up principle“ = navrhovatel volí téma, cíle a výsledky projektu • Posuzovací proces na základě „peer review“ systému – Rozhodující slovo mají zahraniční oponenti 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 6 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Profil GAČR • Podpora je rozdělena do pěti základních oborů (oborových komisí): OK1 – technické vědy, OK2 – vědy o neživé přírodě, OK3 – lékařské a biologické vědy OK4 – společenské a humanitní vědy OK5 – zemědělské a biologicko-environmentální vědy 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 7 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Profil GAČR • Oborové komise jsou dále děleny do panelů: OK1 – technické vědy: • P101 Strojírenství • P102 Elektrotechnika a elektronika • P103 Kybernetika a zpracování informace • P104 Stavební materiály, architektura • P105 Stavební mechanika a konstrukce, mechanika tekutin • P106 Technická chemie • P107 Materiály a metalurgie • P108 Materiálové vědy a inženýrství 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 8 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Profil GAČR • Oborové komise jsou dále děleny do panelů: OK2 – vědy o neživé přírodě: • P201 Matematika • P202 Informatika • P203 Jaderná a částicová fyzika, fyzika plazmatu a nízkých teplot • P204 Fyzika kondenzovaných látek a materiálů • P205 Biofyzika, makromolekulární fyzika a optika • P206 Analytická chemie – chemická a strukturní analýza atomárních, molekulárních a (bio)molekulárních systémů • P207 Chemické a biochemické přeměny • P208 Chemická fyzika a fyzikální chemie • P209 Astronomie a astrofyzika, fyzika atmosféry, meteorologie, klimatologie a hydrologie, fyzická geografie • P210 Geofyzika, geochemie, geologie a mineralogie, hydrogeologie 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 9 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Typy projektů 2016 • Standardní projekty – Malé až středně velké výzkumné týmy – Spolupráce více institucí • Juniorské projekty – Podpora excelentních absolventů Ph.D. studia – Cílem je vybudování nezávislé skupiny s několika spolupracovníky • Mezinárodní projekty – Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) – National Research Foundation of Korea (NRF) – Ministry of Science and Technology (MOST), Taiwan. 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 10 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Typy projektů 2016 • Obvyklá délka projektu je 3 roky • Ve výjimečných případech lze napsat projekty až na 5 let, pokud to vyžaduje charakter projektu – Zemědělství a šlechtitelství – Technologie požadavky (např. zrání betonu) Projekty na řešení jednoho konkrétního problému Nejedná se o rozvojové projekty nebo o výzkumné záměry 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 11 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC 1802 1636 1753 2052 2120 2076 2086 2426 2080 0 500 1 000 1 500 2 000 2 500 3 000 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Technické vědy Vědy o neživé přírodě Lékařské a biologické vědy Společenské a humanitní vědy Zemědělské a biologicko-environmentální vědy Celkem Počet hodnocených návrhů projektů 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 12 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC 596 512 433 715 501 467 475 422 362 448 0 100 200 300 400 500 600 700 800 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Technické vědy Vědy o neživé přírodě Lékařské a biologické vědy Společenské a humanitní vědy Zemědělské a biologicko-environmentální vědy Celkem Udělené projekty 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 13 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC 33,1% 31,3% 24,7% 34,8% 23,6% 22,5% 22,8% 17,6% 17,4% 24,3% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Technické vědy Vědy o neživé přírodě Lékařské a biologické vědy Společenské a humanitní vědy Zemědělské a biologicko-environmentální vědy Celkem Úspěšnost 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 14 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Úspěšnost 2015: standardní projekty počet udělených [posuzovaných] projektů podle vědních oborů • technické vědy: 89 [361] • vědy o neživé přírodě: 96 [387] • lékařské a biologické vědy: 67 [269] • společenské a humanitní vědy: 134 [582] • zemědělské a biologicko-environmentální vědy: 62 [246] • celkem: 448 [1845] 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 15 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Úspěšnost 2015: juniorské projekty počet udělených [posuzovaných] projektů podle vědních oborů • technické vědy: 11 [36] • vědy o neživé přírodě: 21 [71] • lékařské a biologické vědy: 14 [48] • společenské a humanitní vědy: 5 [23] • zemědělské a biologicko-environmentální vědy: 8 [26] • celkem: 59 [204] 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 16 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Priority GAČR v podpoře projektů • Všechny návrhy projektů jsou pečlivě oponovány zahraničními oponenty – nejčastěji světovými lídry v daném oboru. • Důraz na originalitu návrhu projektů • Základní kritérium je dosažení výsledků mezinárodní úrovně Očekávané výsledky projektu: Publikace v mezinárodních časopisech Patenty 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 17 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Praktické rady pro přípravu přihlášky projektu 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 18 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Podmínky pro navrhovatele projektu • Standardní projekty: – Formální: Pracovník VaV uchazeče (TUL) – Reálné: úspěšnost projektu se hodnotí na základě publikačních výstupů a patentů Navrhovatel musí prokázat, že je schopen těchto výsledků dosáhnout! Navrhovatel je posuzován podle h-Indexu Cílevědomě na sobě pracovat, trpělivě publikovat Prezentovat svoje články v otevřených archivech preprintů – arXiv.org Přesvědčit oponenta o kvalitách svých nápadů 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 19 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Podmínky pro navrhovatele projektu • Juniorské projekty: 1. Titul Ph.D. „mladší“ než 8 let • nezapočítává se mateřská a rodičovská dovolená • nezapočítává se pracovní neschopnost u dlouhodobě nemocných 2. Stáž na území jiného státu, než kde bylo získáno Ph.D., v celkové době trvání nejméně 6 měsíců. • Stáž může být rozdělena na 2 kratší „Předsednictvo může v případech hodných zvláštního zřetele udělit výjimku z podmínky absolvování stáže, nemohl-li ji navrhovatel absolvovat z vážných zdravotních či rodinných důvodů (např. soustavná péče o jinou osobu, která je na takovou péči odkázána z důvodu zdravotního postižení, řešení tíživých nebo neočekávaných sociálních situací).“ 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 20 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Podmínky pro navrhovatele projektu • Juniorské projekty: 3. Podmínka excelence navrhovatele „Navrhovatel musí být zároveň autorem několika publikací v prestižních mezinárodních časopisech, nebo dosáhnout jiného srovnatelného výsledku prokazujícího excelenci.“ 4. Minimálně 2 spolupracovníci mladší 35 let. • nezapočítává se mateřská a rodičovská dovolená • nezapočítává se pracovní neschopnost u dlouhodobě nemocných Pokud je to možné a mám PhD bez stáže, vyjet letos na půl roku do zahraničí !!! 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 21 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodného tématu • Zcela zásadní pro získání projektu GAČR je volba tématu! Musí zaujmout oponenty – nejlepší odborníky v daném oboru na světě Musí je přesvědčit, že projekt bude generovat excelentní výsledky na světové úrovni – publikace ve velmi prestižních časopisech 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 22 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodného tématu • Jak na to? – Mít přehled v oboru na světové úrovni! Sledovat literaturu – Nature, Science, atd. Využívat www.webofknowledge.com (WoS) Jezdit na mezinárodní konference – diskutovat s odborníky Networking – ResearchGate.org, loop.frontiersin.org, facebook.com, plus.google.com – Aktivně vyhledávat nejnovější zajímavé výsledky v oboru! – Přemýšlet o nich a klást si nové principiální otázky a definovat nové problémy 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 23 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodného tématu • Jak na to? – Mít přehled v oboru na světové úrovni! – Aktivně vyhledávat nejnovější zajímavé výsledky v oboru! – Přemýšlet o nich a klást si nové principiální otázky a definovat nové problémy – Uvědomit si svoje vlastní silné stránky a přemýšlet o tom, jak definované problémy vyřešit – Diskutovat s kolegy, tvořit brain-trusty – Hledat zpětnou vazbu, zdali řešení definovaného problém má přínos i pro další odborníky v oboru 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 24 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodného tématu • Jak na to? Definovaný problém má význam pro řešitele i pro odborníky v oboru Řešení problému bude přinášet potěšení Umožní dlouhodobou, poctivou a cílevědomou práci, která neskončí v šuplíku 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 25 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodných cílů • Zásadní je originalita a excelence! • Experimentální: – Důkaz jevů předpovídaných zatím teoreticky – Studium existujících jevů v nových materiálech – Studium známých jevů novými měřícími metodami – Prokázat jevy, které jsou za daných podmínek neočekávané Experimentálně odhalit/prokázat nové principy přírodních jevů nebo technických procesů 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 26 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodných cílů • Zásadní je originalita a excelence! • Teoretické: – Definování nových hypotéz/nápadů a analýza jejich důsledků – Výzkum nových algoritmů a metod a analýza jejich vlastností – Interpretace původních experimentálních jevů Dokázat hypotézy na pomocí teoretického zkoumání nebo interpretovat experimentální data pomocí nových principů 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 27 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodných cílů • Musí splňovat parametry „SMART objectives“ Specific/Significant – Přesně popsat, co se bude dělat a proč je to důležité Measurable – Cíle musí být exaktně měřitelné a kontrolovatelné Achievable – Prokázat schopnost týmu dosáhnout vytčených cílů Result-oriented/Realistic – Cíle musí umožnit generování konkrétních výstupů Time-bound – Definovat posloupnost a časový harmonogram k dosažení vytčených cílů 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 28 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodných cílů • Příklad: – Cílem projektu C je dosažení X-ti násobného zrychlení procesu P, které bude docíleno použitím kombinace nových metod M, které jsme prezentovali v článcích Č, na algoritmus A. Naše odhady O ukazují, že dosažení cílů bude vyžadovat implementaci metod M v krocích K. 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 29 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodných cílů • Příklad: – Cílem projektu je pomocí námi vyvinutých měřících metod M, které jsme publikovali v článcích C, použitých na vzorek Vz s vlastnostmi Vl a rozměry R, prokázat jev J. Tím odhalíme princip P, který představuje rozhodující faktor F pro zabránění katastrofy K. 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 30 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodných cílů Cíle by měly mít takovou kvalitu, že je možné je označit jako „breakthrough“ (průlomové) Jak to poznám? Mám přehled v oboru. Vím, jaké jsou otevřené problémy, které brzdí další rozvoj oboru Jsem kreativní, využívám analogií z jiných oborů, nebojím vrhnout se na řešení obtížných problémů 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 31 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Volba vhodných cílů • Špatné cíle: – Napíšeme skript… – Provedeme (rutinní) měření… – Sestavíme rovnice a vyřešíme je (numericky)… – Vytvoříme model… – Naprogramujeme program… – Porozumět a pochopit to a to… Popisují rutinní technické kroky (jakkoli obtížné mohou být) nebo jsou nekonkrétní 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 32 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Struktura žádosti projektu 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 33 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Struktura žádosti projektu • Část A – Identifikace (název, uchazeč, navrhovatel, obor, …) – Abstrakt a cíle • Část B – Finanční prostředky – sumy (věcné, investiční a osobní) – Zdůvodnění finančních položek na 1. rok řešení • Část C (10 stránek A4, písmo 11b, řádkování 1) – Zdůvodnění návrhu projektu – Předpokládané výsledky projektu (články, patenty) • Část D (2 stránky A4, písmo 11b, řádkování 1) – Životopis navrhovatele – Bibliografie navrhovatele (články, citace, h-index) 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 34 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Zdůvodnění návrhu projektu (část C) • Shrnutí současného stavu poznání odborné problematiky v dané vědní oblasti • Vyjádření podstaty grantového projektu, jeho cílů, způsobu řešení, jeho podrobného časového rozvrhu a etap řešení a předpokládaných výstupů za každý rok řešení umožňující hodnocení průběhu řešení projektu 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 35 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Zdůvodnění návrhu projektu (část C) • Odůvodnění nutnosti a potřebnosti řešení konkrétní problematiky v daném čase (tj. aktuálnost řešení) • Popis navrhovaných koncepčních a metodických postupů nezbytných pro řešení grantového projektu a pro dosažení předpokládaných výsledků a jejich rozbor • Spolupráce navrhovatele se zahraničními vědeckými institucemi 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 36 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Zdůvodnění návrhu projektu (část C) • Údaje o připravenosti navrhovatele, spolunavrhovatelů a jejich pracovišť, o přístrojovém vybavení pracovišť, které bude při řešení využíváno, o možnosti kooperací • Zdůvodnění účasti všech spolunavrhovatelů a uvedených spolupracovníků, vymezení jejich podílu na řešení problematiky a specifikace jejich role při dosahování předpokládaných výsledků • Odkazy na použitou literaturu. 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 37 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Typická struktura návrhu projektu 1. Introduction 2. State of the art in the field 1. State of the art in the world 2. Contribution by team members 3. Objectives of the project 1. Devices of interest 2. Materials of interest 4. Methodology 1. Key experimental methods 2. Key theoretical methods 5. Impact of the proposed research 6. Results and publication plan 7. Research team, equipment and international collaboration 8. References 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 38 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Praktické tipy pro zdůvodnění projektu • Introduction – Pionýři v oboru O, profesoři P1 a P2 ukázali v článku N publikovaném v Nature 2014 a v článku S publikovaném ve Science 2015, že kvůli jevu J zahyne na světě každou minutu K koťátek. Je nutné zaujmout pozornost recenzenta od prvního řádku Jasně definovat problém a ukázat jeho závažnost 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 39 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Praktické tipy pro zdůvodnění projektu • Vzorce a rovnice – Vhodně zvolená rovnice ušetří mnoho slov při popisu jevů a metod – Nepsat triviální vztahy ani komplikované „kotle“ – Nepsat konkrétní odvození Recenzenti jsou světoví odborníci Všechny rovnice musejí být správně! 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 40 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Praktické tipy pro zdůvodnění projektu • Obrázky – Výstižné schéma nebo graf opět pomůže při popisu složitého jevu – Fotografie experimentálního zařízení (původního „home-made“, nikoli komerčního) prokáže připravenost pracoviště 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 41 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Praktické tipy pro zdůvodnění projektu • Pozor na plagiátorství „(1) Použití textů jiných autorů v návrhu projektu musí být doloženo bibliografickou citací ve formátu podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2, případně podle citačních zvyklostí v daném oboru. Použití převzatého textu bez citace je hrubým porušením respektovaných standardů vědecké práce a podmínek této zadávací dokumentace a je důvodem pro vyřazení návrhu projektu z veřejné soutěže.“ 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 42 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Praktické tipy pro zdůvodnění projektu • Důraz na srozumitelnost a přesvědčivost zdůvodnění návrhu (psáno v angličtině). Forma textu zdůvodnění projektu musí odpovídat anglosaským zvyklostem Zejména zodpovědnost autora za srozumitelnost a pochopení textu na straně čtenáře 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 43 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Struktura finančních prostředků projektu Věcné náklady - Zadávací dokumentace (čl. 3.2.1) Materiální náklady - Zadávací dokumentace (čl. 3.2.1.a) 135 135 135 Cestovní náklady 1) - Zadávací dokumentace (čl. 3.2.1.b) 110 110 110 Náklady na ostatní služby a nemateriální náklady - Zadávací dokumentace (čl. 3.2.1.c) 75 75 75 Doplňkové (režijní) náklady - Zadávací dokumentace (čl. 3.2.1.d) a (čl. 3.2.2.f) 19,66 275 275 275 Věcné náklady celkem 595 595 595 Náklady na pořízení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku (Investiční náklady) 2) Zadávací dokumentace (čl. 3.2.3) Celková pořizovací cena 3) Investiční náklady celkem Osobní náklady (detaily uveďte v částech B-osobní náklady) - Zadávací dokumentace (čl. 3.2.2.a) počet Mzdy navrhovatele a spolupracovníků 4) 556 556 556 Mzdy technického a administrativního personálu 15 15 15 Ostatní osobní náklady (celkem) 20 20 20 Sociální a zdravotní pojištění a SF (FKSP) - Zadávací dokumentace (čl. 3.2.2.b) 213 213 213 Osobní náklady celkem 804 804 804 Náklady celkem (požadované od GA ČR) 1399 1399 1399 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 44 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Struktura finančních prostředků projektu • Zdůvodnění čerpání na první rok projektu: – Příklad materiálních nákladů: Elektromateriál pro stavbu mechatronických systémů - 10 tis. Kč Elektroakustické převodníky (piezoelektrické aktuátory a elektrodynamické reproduktory) - 20 tis. Kč Digitální kamera IDS UI-5490SE-M-GL (3 ks) - 75 tis. Kč Materiál na optické prvky a přípravy pro digitální holografickou interferometrii - 20 tis. Kč MATERIÁLNÍ NÁKLADY CELKEM – 125 tis. Kč (Stručný text zdůvodnění, proč je nutné koupit výše uvedené vybavení.) Požadavky v každé rozpočtové kapitole musejí být konkrétně avšak stručně zdůvodněny 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 45 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Struktura finančních prostředků projektu • Zdůvodnění čerpání na první rok projektu: – Příklad cestovních nákladů: Náklady na pozvání zahraničních hostů (Prof. Koničori Šišimura, Japonsko) - 40 tis. Kč 2014 IEEE International Symposium on Applications of Ferroelectrics, University Park, Pennsylvania, USA, May 13-15, 2014 (P. Nový, K. Novotný) – 120 tis. Kč CELKEM CESTOVNÍ NÁKLADY 160 tis. Kč Je nutné uvést konkrétní konferenci včetně místa a data konání a plánované účastníky Je nutná aktivní prezentace výsledků projektu 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 46 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Struktura finančních prostředků projektu • Zdůvodnění čerpání na první rok projektu: – Osobní náklady: – Musejí vycházet z kalkulace podle mzdového tarifu dané instituce – V roce 2016 se zavádí omezení na mzdy členů řešitelského týmu: max. 30 tis./měs. při 100% úvazku na projektu 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 47 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Co hodnotí oponent přihlášky? 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 48 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Co hodnotí oponent přihlášky 1. Kvalita výzkumného projektu 1. Původnost, vědecká závažnost, perspektivnost projektu a očekávaný přínos projektu pro základní výzkum 2. Zpracování návrhu projektu, cíle řešení a navrhované výstupy 3. Koncepce, metodika a časový plán prací 2. Navrhovatele a spolunavrhovatele, jejich publikační úroveň a potřebné vybavení 3. Přiměřenost a řádné zdůvodnění finančních nákladů 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 49 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Co hodnotí oponent přihlášky Celkové slovní hodnocení návrhu projektu: a) Silné stránky projektu: Silnou stránkou projektu je aktuální oblast výzkumu, dobrý přehled o stavu problematiky a velmi dobrá publikační úroveň všech navrhovatelů. b) Slabé stránky projektu: Základní slabinou projektu je rozpor mezi obecností a ambiciózností cílů a výstupů projektu a nedostatečným popisem, jak mají být dosaženy. c) Další hodnotící komentář: Projekt by si zasloužil přepracování v tom, aby nebyl tak obecný ve svých cílech a výstupech a třeba pro jedno zařízení zájmu popsal, co opravdu bude vykonáno a proč je to nové oproti současnému stavu poznání. Pak by mohl být výborným projektem. 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 50 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Závěr 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 51 TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC Závěr Poctivě pracovat a nebát se! Další dotazy na pavel.mokry@tul.cz 27.2.2015 Pavel Mokrý, seminář MTI 52