POPULARIZACE ASTRONOMIE tiskové prohlášení, článek do novin, časopisu (obecného) TISKOVÉ PROHLÁŠENÍ struktura  rychlé uvedení do problematiky  vlastní sdělení (objev, novinka, výročí, udělení ceny, premiéra, přednáška)  další informační zdroje, sdělení o volném použití textu prohlášení vhodné příležitosti  není nutné jimi tak šetřit jako tiskovými konferencemi  pozor na jejich inflaci NASA Press Release tisková prohlášení ČAS ČLÁNEK DO NOVIN bulvární tisk – velmi diskutabilní a riziková spolupráce, pokud by na ni přistoupili, většinou mají „předepsaná“ témata „seriózní“ tisk – většinou má svou stálou rubriku věnovanou vědě, resp. popularizaci vědy  Lidové noviny (So věda), Dnes, HN, Deník atd. přílohy těchto novin pravidelné příspěvky = musí být vytvořena koncepce  novinky  úkazy na obloze nepravidelné příspěvky – možná větší obsahová i formální pestrost ČLÁNEK DO NOVIN - KONCEPCE rozsah definuje obsah použít alespoň 1 obrázek (čb nebo bar.) v úvodu zmínit obecné souvislosti jednoduché věty, jednoduchá slovní zásoba, žádné vzorce pokusit se v textu vytvořit „pointu“ (zápletku, slovní hříčku, odlehčení) „dramatizace“ textu – přímá řeč ČLÁNEK DO „BĚŽNÉHO“ ČASOPISU dětské časopisy (ABC atd.) časopisy typu Koktejl větší prostor, možnost použít i více barevných fotografií, tabulek a schémat stále je dobré se vyhnout vzorcům, potřebné vztahy je možné řešit „popisem“ dosažení stálé rubriky je poměrně obtížné, týdenní periodicita se může stát „vražednou“ TÉMATA K PROCVIČENÍ 1. tiskové prohlášení – „Noc vědců“ v roce 2020 na SU v Opavě 2. článek do novin – vlastní téma 3. článek do časopisu (obecného) – do časopisu ABC o orientaci na hvězdné obloze, prosinec 2020 KONEC ...