Kyberne'cká bezpečnost - informační systémy Bezpečnostní pohledy Ing. Vladimír Lazecký vladimir.lazecky@viavis.cz − Prezentace studentů J Aktuality z kyber světa − Zopakujme: − Kybernetická x informační bezpečnost − Co je a co není bezpečnost? − Co je cílem bezpečnosti? − Co je bezpečnostní incident? Proč informační systémy v kybernetické bezpečnosti? − Cílem útoků: − Informace (reprezentována daty) − Informační systém (v celém kontextu) − Lidé informační systém využívající − Sociální systémy (stát, komunita…) − Dopady útoků – mohou být extrémní: − Politická rozhodnutí − Likvidace firem − Likvidace osob − Je nutno znát architekturu a části informačního systému − Musím vědět - co chráním a před čím chráním − Obecná ochrana neexistuje Proč informační systémy v kyberne ITSM − Podpora IT služeb (IT Services Support) => Správa IT infrastruktury (IT Infrastructure Management) − Řízení IT projektů (IT Project Management) ITIL - Information Technology Infrastructure Library − ITIL obsahuje 26 procesů, z nichž klíčové jsou následující: − Incident management − Event management − Request fulfilment − Access management − Problem management − Service asset and configuration management − Change management − Release and deployment management − IT service continuity management − Capacity management − Availability management − Service level management − Service catalogue management − Financial management for IT services ITIL - Informa