1. V úplnosti syntakticky klasifikujte jazykovou strukturu tvořící název textu (1).* 5 2. Ke kterému funkčnímu stylu / ke které komunikační sféře text náleží? Označte i podtyp tohoto stylu / této komunikační sféry. Uveďte argumenty. 10 3. Kterého slohového postupu se v textu užívá? Označte i podtyp tohoto postupu. Uveďte argumenty. 10 4. Jakými prostředky v nejobecnějším smyslu je vyjádřena soudržnost textu? 5 5. Jakými gramatickými prostředky je vyjádřena soudržnost textu? 10 6. Jakými sémantickými prostředky je vyjádřena soudržnost textu? 10 7. Zkuste typologicky charakterizovat autora a adresáta textu. 5 8. Zkuste charakterizovat komunikační situaci. 5 9. Vysvětlete slovosledný jev: šidélko ruměnné (pod snímkem) 5 10. Detailně určete větný člen: jsou podřád (2-3) 5 11. Co odděluje čárka ve struktuře: (jsou) štíhlé, s protáhlým zadečkem (9)? 5 12. Jaký je významový vztah slov označujících příslušnost od podřádu po říši (pod snímkem)? 5 13. Jaký je významový vztah slov stejnokřídlice, motýlice (2) a nymfy, larvy (10)? 5 14. Slovotvorně analyzujte výraz přilbovité (5). Pojmenujte slovotvorný proces. 5 15. Najděte v textu příklad komplementárních opozit, uveďte argument pro komplementaritu (vylučte polárnost). V jakém dalším vztahu musí současně nezbytně opozita být? 10 100–95 A 94–88 B 87–82 C 81–76 D 75–70 E 69–0 F