Obsah Úvod: Výzkum zpravodajství a studium médií ........9 Perspektivy pohledu na zpravodajství.............. 13 Zájem sociálních věd 0 stiiriium zpravodajství......... 14 Sociologicky přístup ke studiu zpra\odajst\ í a jeho vývoj . . . . 16 Literatura ........................... 19 ČÁST I Produkce zpráv ........................21 Co je obsahem zpravodajství?.................23 Co se může stát zprávou?....................24 l\pnlo(íie zpráv.........................29 Typtl zpráv..........................29 Yztirrr f-asnrfho zakatrrm zprár...............30 DaiSimoinasti ttidfni zprár.................32 1'settdimdálost .................34 Literatura............................36 Ubírání zpráv..........................37 r (íalekeeper: /právy pouští a zadržuje vrátný..........38 Vlivy na rozhodování gatekeepera ...............43 Itiíliridiiäliii úroveň aaiekeepingu..............44 Yliry rutin a organiznre..................44 \1iry mediální organizace..................44 Literatura............................47 Zpravodajská organizace u jeji rutiny.............4H ZvláíiiHisii prnfľsľ redaktori..................49 Vliv individuálních vlastností novináři'............. 5(1 Organi/ufní vlivy ........................ 52 Vliv > rutin............................ 55 Literatura............................ 58 ČAST II Obsahy zpráv ........................5') /.práva jako příběh a mýtus................ 61 /akladní konipozični postup obrácená pyramida . . U'í Slniktura zpravodajského příběhu ............ 63 Serialitu u inuTtcxlualila zpráv.................05 Mytologická rovina zpráv....................(>S /.práv) jako svébytná forma diskurzu a jeho analýza......72 Literatura............................77 Přistup do zpráv.........................78 /.koumáni zdrojů s přístupem do obsahu............7" Hierarchie přístupu do zpráv..................81 1'rimární definice........................83 Pravidla výběru informačních zdroji..............84 Typy zdrojů a jejich možnosti prosadit se............84 Logiku vyberu zdrojů......................86 Proměny vztahu novinářů a zdrojů...............88 Literatura............................90 Reprezentace a stereotyp....................91 L rovně reprezentace ......................92 Hcprezenlace rod A ve zpravodajství...............95 /obrazování minorit.......................97 Sebeprezenlace média......................99 \áslroje reprezentace.....................100 Literatura.......................... 102 CAST lil. Vlivy a účinky zpráv...................... 103 Síření/práv.......................... 105 ľn(\ilk> /kciutiianl šíření /práv................ 106 l presnení /pňsnbú Mřeni informací.............. 107 Nákazový efekt a panika.................... 110 Literaturu........................... 111 Nustolováni témat ...................... 11- Typy agendy.......................... 114 Původ /koumáni nastolování agendy............. 115 Následné vý/kumy....................... 119 IMspo/icc příjemce k přebírání agrndv............. 121 /.u.umn tm a priming.................... 122 Intermediální agenda..................... 124 Literatura........................... 125 W/nam /práv......................... 126 H u/n.-i publika /práv...................... 127 Kvantitativní konstruování publik ............. 127 liití a uspokojení ze zpráv.................. 12S Rozdílný vztah ke zprávám.................. 131 '/.právy a drti........................ 132 Kde hledat význam zpráv?................... 133 I H II.' I........................... US ČÁST IV. Kontext zpravodajství..................... 137 NormaliMií požadavkv zpravodajství........... 139 Požadavky na chování medii 139 \ornuitirnt teorie...................... 140 Veřejný zájem a média................... 141 Požadavky na zpravodajství.................. I4'< Objektivita, ryeáienost a neslrannosl .......... 143 Předpojatost a její formy.................. 150 Literatura........................... 151 /právy jako ekonomický produkt ......... 152 Vliv vlastníku a investorů................... 153 ľrolmám politiky a ekonomiky............... 155 r kkonomuká motirace jako forma kontroly......... 155 Prostor a ŕas mŕdia jako ekonomická hodnota....... 156 Důsledky sniioráni nákladů................ 157 Zpravodajské pŕíbŕ-hy jako komodita............. 199 Důsledky honby za příjemci................. 160 Literatura........................... 162 Zpravodajství a ideologii' Uť.i Co je ideologie......................... 164 Zpravodajství jako ideologicky nástroj 165 Hegemonie a zpravodajství.................. 167 Ideologie zpravodajské profese................ 170 Literatura........................... 172 Zpráv), technologie a globali/ace ............ 173 Vytváření globální vesnice................... 174 (ilnbální informační sítě.................... 175 Televizní informarní síle.................... 176 Globální newsroom..................... 177 lechnnlogie a sběr informací.............. . . I7S Cesta k přímému prenosu.................. ISO Literatura........................... 183 literatura........................... 184 1