ÚKOLY A TESTY – Rozhlasová reklama test 1 Která rozhlasová stanice a kdy zahájila první pravidelné vysílání v Evropě? Popište základní rozdíl mezi rozhlasovým vysíláním v USA a v Evropě? Pokuste se definovat rozdíl mezi rozhlasem a podcastem. test 2 Jaká je role reklamy v rámci marketingové komunikace? Proč reklamu definujeme jako nástroj neosobní komunikace? Který z nástrojů marketingové komunikace vás oslovuje nejvíc a proč? Jaký je rozdíl mezi přímým marketingem a osobním prodejem? Který typ reklamy je podle vás nejdražší a proč? test 3 Jaké jsou přednosti rozhlasové reklamy? Jaké nevýhody má rozhlasová reklama? V čem by podle vás fakt, že rozhlas nezprostředkovává vizuální vjem, mohl být jeho výhodou v reklamě? Zkuste uvést konkrétní příklad. test 4 Nakolik a proč je v rozhlasové reklamě důležité opakování a v čem se konkrétně projevuje? Jaké jazykové prostředky se hodí pro využití v rozhlasové reklamě. Jaké zvukové prostředky jsou vhodné pro využití v rozhlasové reklamě? Úkol k 5. lekci Vysvětlete jednotlivé formy reklamy a uveďte, v čem mohou být pro zadavatele zajímavé. spot jingle sponzoring soutěž pro posluchače test 6 Proč je pro úspěch rozhlasového reklamního spotu podstatné zadání a co by v něm nemělo chybět? Jakými dvě způsoby můžeme posluchačům předat sdělení. A který způsob vy sami upřednostňujete a proč? Cvičení k 7. lekci Navrhněte scénář k rozhlasovému reklamnímu spotu propagujícímu mezinárodní festival studentských filmů Opavský páv a připojte explikaci. Vytipujte ideální hlas, oslovte herce, reklamu natočte a postprodukčně dokončete. Cvičení k 8. lekci Popište a zdůvodněte vhodnost níže uvedených prostředků a jevů vzhledem k rozhlasové reklamě. superlativ rým hudba ruchy souvětí opakování Úkol k 9. lekci Vzpomínáte si na nějakou rozhlasovou reklamu z dětství? Proč si ji stále pamatujete? Jak na vás působí? Pokuste se charakterizovat, jakým způsobem můžeme posílit zapamatování reklamního spotu v rozhlasové reklamě? Test 10 Co všechno je třeba vzít v úvahu při plánování reklamy? Jaké minimální denní opakování by podle vás reklamní spot měl mít, aby byla rozhlasová reklama efektivní? V jakém rozmezí se pohybuje stopáž rozhlasového reklamního spotu? Jaká stopáž je ideální? Úkol k 10. lekci Navrhněte způsob distribuce reklamního spotu propagujícího mezinárodní festival studentských filmů Opavský páv, který jste dříve vyrobili. Navrhněte mediaplán jeho vysílání v některé z regionálních rozhlasových stanic a odůvodněte výběr stanice i strukturu mediaplánu. test 11 Jaké údaje o rozhlasové stanici zajímají zadavetele reklamy a proč? Jak můžete zjistit poslechovost konkrétní rozhlasové stanice? Test 12 Co je mediální zastoupení a jaká mediální zastupitelství využívají české rozhlasové stanice? Co je regulace reklamy a jaký zákon ji v ČR a v EU upravuje?