Introduction, Requirements, additional tasks
Teacher:
Mgr. Barbora
Hamplová:
email: barbora.hamplova@fpf.slu.cz
office hours: Wednesday 10:45-11:20 door number. 410, Masarykova Třída building
Cíl předmětu:
Cílem předmětu Angličtina 1 je rozvíjet znalosti studentů
získaných na střední škole. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku
jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení,
psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně
komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové
úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy kapitoly jedna a dvě doporučené
literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející
specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru
(zejména odborná slovní zásoba), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích
v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a
společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen zápočtovým
testem. Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+ a cílem celé série
předmětů Angličtina 1-6 je, aby studenti dosáhli jazykové úrovně B2 podle
Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Na konci kurzu student prokáže:
- dosažení jazykové úrovně B 1.1 dle Společného evropského
referenčního rámce,
- schopnost komunikovat v anglickém jazyce na úrovni B1.1 o
tématech a činnostech z běžného života,
- schopnost porozumět hlavním myšlenkám vstupní informace
týkající se běžných témat, pochopit smysl
jednoduchých zpráv,
- schopnost číst jednoduché texty a vyhledat v nich
konkrétní informace,
- lexikální kompetenci na dané úrovni - znalost a užití vhodné slovní zásoby ke konverzačním tématům z běžného života a studovaného oboru
- gramatickou kompetenci - znalost a použití základních gramatických jevů na dané úrovni.
Požadavky na studenta
Základní požadavky pro
absolvování předmětu jsou:
·
aktivní účast na výuce (nejméně 70% účast)
·
úspěšné absolvování písemného testu na základě probíraných témat základní
literatury (nejméně 70% úspěšnost).
Latham-Koenig, Ch.,
Oxenden, C., Boyle, M. (2014): English File Intermediate Plus Student’s Book. Third Edition.
Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-455831-0.
Gramatika, slovní
zásoba a výslovnost (pronunciation) lekce 1A, 1B
Gramatika, slovní
zásoba a výslovnost (pronunciation) lekce 2A, 2B
Revise and check Unit
1 & 2
Tento link Vás dovede k poslechovým cvičením v učebnici a pracovním sešitě, k
videím a dalším cvičením, která prověřují vaše dovednosti; ke každé lekci jsou
zde také k dispozici cvičení zaměřená na grammar, vocabulary, pronunciation a
practical English, doplňkové downloads a weblinks k zajímavým článkům.
Literatura doporučená
a rozšiřující:
Oxford Advanced Learner’s Dictionary. (2010). 9th ed.
Oxford: OUP. ISBN 978-0-19-479879-2.
Dostupné také online, zde externí odkaz:
Practice grammar,
vocabulary and pronunciation for Unit 1.
·
Practice grammar, vocabulary and pronunciation for Unit 1.
·
Practise grammar, vocabulary and pronunciation exercises.
·
Practise grammar, vocabulary and pronunciation of new words.
·
5. Writing an essay ("My favourite room" - prepositions of place,
punctuation, spelling)
Practise your grammar,
vocabulary and pronunciation.
Listen to and learn phrases, and
do 'spot the mistake' activities.
Have some fun with intermediate games – and learn English at the same time!
6. Practical English (social English phrases for describing luggage and
reporting lost luggage)
pp. 12, 13
Look up two pages of
Practical English for travelling in Mini Phrasebook section.
You can get this in colour (PDF, size 139 KB) or black and white (PDF, size 97 KB).
Practise grammar, vocabulary and
pronunciation of words for Unit 1.
Listen to the words, study them, add
your translations.
7. Holidays and travelling (holiday vocabulary: things to pack and verb
phrases with “go” and other verbs)
Practise grammar,
vocabulary and pronunciation for Unit 2.
Listen to the words, learn them, and add your translation in section Audio words.
·
8. Present tenses (action and non-action verbs + meaning, present
continuous for future arrangements)
Practise grammar,
vocabulary and pronunciation for Unit 2.
Listen to the words, learn them, and add your translation in section Audio words.
·
9. Shops and services (present simple for ‘timetable’ future, phrasal verbs
related to shops and shopping)
Practise grammar,
vocabulary and pronunciation for Unit 2.
Listen to the words, learn them, and add
your translation in section Audio words.
·
10. Possessives (possessive ‘s, “of” to show
possession, “own” for emphasis, linking marked words)
Do grammar, vocabulary
and pronunciation exercises for Unit 2.
Listen to the words, learn them, and add
your translation to section Audio words.
Read and complete texts from the
Student's Book in section Text builder.
11. Make sure your holiday matches your personality (creating a holiday itinerary, writing holiday tweets)
pp 135, 20, 21
Do grammar, vocabulary
and pronunciation exercises for Unit 2.
Listen to the words, learn them, and add
your translation to section Audio words.
Read and complete texts from the Student's Book in section Text builder.
·
12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 1 and 2, “A farmers market” – watching a short film)
pp 22, 23
Practise your grammar,
vocabulary and pronunciation.
Listen to and learn phrases, and do
'spot the mistake' activities.