Masová komunikace ÚKOLY ATESTY TEST 1 Definujte pojem masová komunikace. Jaké jsou základní významy masových médií? TEST 2 Charakterizujte souvislost mezi pojmy masová komunikace, masová média a maso-vá kultura. Které základní komunikační modely masové komunikace se uplatňují v TV zpravo-dajství? V jakých konkrétních situacích lze využít základní schémata v toku informací? TEST 3 Popište význam knihtisku pro rozvoj masové komunikace. Vyjmenujte základní charakteristické znaky periodického tisku. TEST 4 Jaké jsou hlavní výhody televizního vysílání? Který typ paměťového média nejčastěji používáte a proč? Je internet dominantní masové médium? Zdůvodněte. TEST 5 Definujte pojem žánr, uveďte příklady. Jaký je základní rozdíl mezi zpravodajským a publicistickým žánrem? V jakém vztahu je mediální formát, logika a gramatika? Charakterizujte pojem svoboda, aplikujte na oblast žurnalistiky. Jakým způsobem se projevuje rovnost a rozmanitost médií? TEST 6 Jaké jsou hlavní rysy objektivity zpravodajství? V čem spočívá informační kvalita? Pojmenujte základní etické problémy v žurnalistice. TEST 7 Kde hledat kořeny komercionalizace médií?" Vysvětlete, jakým způsobem se na mediálním poli projevuje postmodernismus. TEST 8 Charakterizujte pojem bulvár. Jakým způsobem se dá indikovat bulvární žurnalistika? Jmenujte základní rysy bulvární žurnalistiky. Vysvětlete pojem bulvarizace. Jakými způsoby lze bulvarizaci identifikovat? TEST 9 Jaké jsou základní znaky komunikace na internetu? Jaké jsou hlavní důvody poklesu nákladů tištěných médií a nárůstu uživatelů on-line zpravodajství? Jmenujte základní prvky multimediálního charakteru webového zpravodajství. TEST 10 Který prohlížeč používáte a proč? Vysvětlete výhody a nevýhody. TEST 11 V čem spočívají hlavní výhody sociálních sítí? Proč skončily sítě typu Spolužáci.cz. Co bylo jejich základní nevýhodou? TEST 12 Zamyslete se, proč představuje Facebook takový fenomén. Vyhledejte na webu (viz zdroje opory) oblíbenost dílčích sociálních sítí. TEST 13 Pokuste se shrnout, jaké funkce plní sociální sítě v rámci žurnalistiky. Vysvětlete, proč je důležité dostat návštěvníka ze sociálních sítí na web zpravodajství a nikoliv naopak.