1. Ke kterému funkčnímu stylu / ke které komunikační sféře text náleží? Označte i podtyp tohoto stylu / této komunikační sféry. Uveďte argumenty. 10 2. Kterého slohového postupu se v textu užívá? Označte i podtyp tohoto postupu. Uveďte argumenty. 10 3. Zkuste typologicky charakterizovat autora a adresáta textu. 5 4. Zkuste charakterizovat komunikační situaci. 5 5. Vysvětlete slovosledný jev: platan javorolistý (1)* 5 6. Detailně určete větný člen: mohutný opadavý strom (2) 5 7. Charakterizujte syntaktickou strukturu Jedná se o mohutný strom (5) 5 6. Jaký typ syntaktických struktur v textu převažuje? Zkuste to vysvětlit. 10 7. Co je slovotvorně zvláštního na slovech květenství, plodenství (9, 12)? Zkuste to vysvětlit. 5 8. Slovotvorně analyzujte adjektivum ze struktury v pestrobarevných plátech (6). Pojmenujte slovotvorný proces. 10 9. Najděte v textu příklad komplementárních opozit, uveďte argument pro komplementaritu (vylučte polárnost). V jakém dalším vztahu musí současně nezbytně opozita být? 10 10. Syntakticky popište úsek (některými autory považovaná za oříšek) (11) 10 11. Co mají slovotvorně společného a rozdílného slova severoamerický, intermediární (18, 19)? 5 12. Jak morfologicky popíšete rozdíl mezi slovními formami pěstovaný (22) a je vysazován (23)? 5 100–95 A 94–88 B 87–82 C 81–76 D 75–70 E 69–0 F