Okruhy ke zkoušce z předmětu „Projektování informačních systémů 1“ 01 Analýza podnikových procesů • BPMN diagram spolupráce – princip • Události o Vstupní o Vnitřní o Koncové o Pod-typy událostí o Edge-mounted události o Přerušující a nepřerušující události • Aktivity o Task a sub-proces o Typy tasků o Typy sub-procesů • Rozhodovací uzly o XOR – data-based o XOR – event-based o OR o AND o Komplexní o Použití podmínek u rozhodovacích uzlů • Sémantika throw a catch • Použití kontextů, B2B interakce • Konektory a ostatní elementy sekvenčního toku (group, annotation) • Workflow patterns – význam a použití 02 Správa požadavků • Požadavky ve vztahu k UML • Funkční požadavky – vymezení, definice • Nefunkční požadavky – vymezení, definice • Zdroje požadavků • Vztah požadavků a případů užití 03 Diagram případů užití (Use Case Diagram) • Pojem aktér • Pojem případ užití/typová úloha • Scénáře případů užití • Možnosti zápisu scénářů typových úloh • Element boundary (hranice systému) • Relace <> • Relace <> • Relace <> • Body rozšíření (extension points) • Zápis relace <> ve scénáři • Zápis relace <> ve scénáři • Dědičnost mezi aktéry 04 Diagram tříd (Class Diagram) • Pojem třída • Vtah třídy a objektu • Abstraktní třída • Asociační třída • Asociace • Agregace • Kompozice • Multiplicita • Role • Atributy a operace 05 Sekvenční diagram • Použití objektů v sekvenčním diagramu • Časová osa • Čára života objektu • Aktivace objektu • Volání call • Volání signal • Synchronní volání • Asynchronní volání • Návratové hodnoty • Fragment loop • Fragment alt • Fragment opt • Fragment par • Fragment ref • Zápis relace <> v sekvenčním diagram • Zápis relace <> v sekvenčním diagram 06 Agilní přístup k řízení projektu – SCRUM • Princip agilního řízení • SCRUM meeting • Sprint • Product backlog • Team member • Scrum master • Product owner • Scrum retrospektiva • Životní cyklus vývoje IS/SW produktů s využitím agilního přístupu