Předmět: Využití multismyslového prostředí Snoezelen Zkratka: FVPFP003/A, B Ukončení: zápočet Zápočet uděláme jinak, než bylo domluveno (přítomnost ve Snoezelenu na jednotlivých lekcích asi už nebude možná!) 😊 SEMINÁRNÍ PRÁCE OBSAH: 1. Část: Teoretické zpracování tématu a. Popište z literatury koncept Snoezelen: historii, definici, vymezení, cíle a možnosti využívání, model tří činitelů. - Literatura: použijte knížky, které jsem vám dala a v příloze zasílám další materiály, jako prezentace, apod. b. Najděte na https://scholar.google.com/ článek, který se týká výzkumu se zaměřením na Snoezelen a krátce popište jeho obsah. - V úvodu napište celý odkaz na výzkum, přeložte jeho název a přidejte autory textu, přeložte anotaci, kterou má většina článků v úvodu, a přidejte stručný obsah výzkumu. 2. Část: Praktické zpracování tématu - Pokuste se vytvořit jednu pracovní lekci pro konkrétního klienta s určitým limitem/speciální potřebou. Tato lekce bude mít následující části: - Popis klienta: věk, speciální potřeba (typ jeho postižení nebo popis – např. senior s počátečním stádiem demence, čtyřleté dítě, které má problém s verbální komunikací, apod.) – Je potřeba, abyste si představili někoho konkrétního – popis odborný není nutný, ale co nejvíce člověka charakterizujte, pokud jste schopní získat informace o konkrétním člověku, můžete to udělat formou případové studie (viz najděte si v literatuře). - Cíl, popř. úkoly lekce: na základě konkrétního člověka musíte lekci směřovat k nějakému cíli – tzn. položte si otázky: Co chci, aby se v průběhu této lekce člověk naučil, co chci aby dělal, chci reagovat na nějaké jeho patologické chování, chci jej směřovat k nějaké změně, chci, aby něco konkrétního splnil? Každopádně PAMATUJTE, že chcete: PŘIPRAVIT POZITIVNÍ ZÁŽITEK!!! A i malý zážitek je dobrý! MYSLETE KREATIVNĚ A vzpomeňte si na místnost, kterou máme v Opavě – co všechno tam je, co byste použili, popř. byste chtěli použít něco jiného? - Použité pomůcky, technika, prostředky: popište všechny pomůcky, které budete k lekci potřebovat. - Postup práce: Podle jednotlivých částí lekce zkuste rozplánovat jednotlivé kroky: Úvod, Realizace aktivní a relaxační činnosti, Zhodnocení, Závěr. - Sebereflexe a diskuze: Pokuste se reagovat na úskalí, která by mohla nastat ve vaší lekci, zkuste promyslet, jak by mohl reagovat klient, co by se mělo stát, co by mělo předcházet, zda by se mělo dále pokračovat apod. FORMA: - Seminární práce má následující rozsah: Ø 1.část: 2-3 + 1 A4 (tzn. 2 - 3 normostrany a. popisu konceptu Snoezelen + 1 normostrana b. výzkum a jeho obsah. Ø 2.část: 3-6 stran A4 - Seminární práce je psána: písmem 12, nadpisy 14, řádkování 1,15 - Seminární práce obsahuje: úvodní list – název, jméno, obor (jak jste zvyklí), závěr – shrnutí, seznam prostudované literatury (co jste k práci potřebovali, včetně českých zdrojů například ohledně metodiky přípravy lekcí – pedagogika apod.) KAM ODESLAT: katerina.janku@fvp.slu.cz Termín: 30.5.2020 ? (ale asi bude zkouškové dlouho…no, uvidíte, zkuste do tohoto termínu nebo mi napište!) HODNOCENÍ: AŽ uvidím, jak se bude situace vyvíjet, vypíšu formálně termín zápočtu na web a oficiálně se přihlásíte, to si ještě dáme vědět podle toho, jak rychle práci stihnete napsat (protože v současné chvíli nejsem schopná odhadnout, jak se vše zpátky na univerzitě rozběhne!) Každopádně budu hodnotit 50 b. max. první část a druhá část také tak. Podle stávajících systémů hodnocení vysokých škol je pro zápočet dostačující 50% splněných bodů. HODNĚ ZDRAVÍ A ÚSPĚŠNÉ STUDIUM!