KORESPONDENČNÍ ÚKOL I. Studenti v písemné formě zpracují dvě z vybraných teorií sociální podmíněnosti člověka, vytvoří jejich nejpodrobnější přehled: a) příbuzných znaků b) jejich rozdílů c) podnětů pro jejich vzájemné doplnění • Ke skupinové konzultaci (tutoriálu) si studenti připraví následující klíčové termíny a pokusí se je co nejpřesněji charakterizovat: a) vědomí národa b) davová psychóza c) anonymita d) afektivita e) instinkt f) sklon a tendence g) sociální behaviorismus h) kognitivismus i) symbolický interakcionismus Oba úkoly písemně zpracované (500-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny. KORESPONDENČNÍ ÚKOL II. Pro skupinovou konzultaci (tutoriál) si studenti připraví odpovědi na tyto otázky: Charakterizujte zvláštnosti socializace jedinců a) s tělesným postižením či smyslovým postižením b) pocházejících z narušeného rodinného prostředí c) pocházejících z prostředí sociokulturní menšiny d) výjimečně nadaného dítěte e) často nemocného dítěte Písemně zpracovaný úkol (500-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny. KORESPONDENČNÍ ÚKOL III. Pro skupinovou konzultaci (tutoriál) nastudovat fyzické, sociální a kulturní kontexty sociální interakce. • Na konkrétních příkladech ze svého života a okolí si připraví studenti příklady pozitivních i negativních forem součinností (lidských interakcí). Písemně zpracovaný úkol (500-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny. KORESPONDENČNÍ ÚKOL IV. Pro skupinovou konzultaci (tutoriál) si studenti připraví teorie sociální percepce (interpersonální perceptivní styly). V písemné formě zpracují faktory interpersonální percepce. Písemně zpracovaný úkol (1000-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny. KORESPONDENČNÍ ÚKOL V. V písemné formě zpracujte (vysvětlete) výše uvedená klíčová slova vztahující se k sociální komunikaci. Pro skupinovou konzultaci si studenti připraví vybranou formu sociální komunikace. Písemně zpracovaný úkol (1000-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny. KORESPONDENČNÍ ÚKOL VI. Pro skupinovou konzultaci (tutoriál) si studenti připraví praktické řešení jednotlivých forem náročných životních situací. Písemně zpracovaný úkol (1000-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny. KORESPONDENČNÍ ÚKOL VII. V písemné formě zpracují (vysvětlí) výše uvedená klíčová slova vztahující se k problematice sociálních skupin. • Písemně zpracovaný úkol (1000-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny KORESPONDENČNÍ ÚKOL VIII. V písemné formě zpracují (vysvětlí) výše uvedená klíčová slova k problematice. • Písemně zpracovaný úkol (1000-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny. KORESPONDENČNÍ ÚKOL IX 1. Popište tři konkrétní zátěžové/konfliktní situace, u nichž uvedete vždy tři různé možné způsoby reakce: agresivní, pasivní a asertivní. 2. Na dvou konkrétních příkladech ilustrujte zásady komunikace s dvěma vybranými typy problémové komunikace. Písemně zpracovaný úkol (1000-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny KORESPONDENČNÍ ÚKOL X 1. Popište písemně případy situací vyhovění, které znáte z vlastní zkušenosti. Analyzujte techniky, kterých bylo v daných situacích využito. 2. Na třech vlastních příkladech ilustrujte vliv skupiny na výkon jedince – jevy sociální facilitace, sociální inhibice a sociální lenivosti. 3. Na základě vlastní zkušenosti popište konkrétní situaci prosociálního chování a zhodnoťte, nakolik bylo chování lidí ovlivněno přítomností jiných osob (efekt přihlížejících a rozptýlená odpovědnost). Písemně zpracovaný úkol (1000-1500 znaků) zašle student vyučujícímu/tutorovi do Odevzdávárny.