Tematické okruhy ke zkoušce Komunitní projekty 2021 1. Tři klíčové požadavky Evropské unie na služby ve veřejném zájmu, mezi něž se rovněž počítají sociální služby. 2. Česko-britský projekt "Podpora MPSV při reformě sociálních služeb" a jeho tři moduly. 3. Tři pilíře systému sociální ochrany obyvatel v České republice. 4. Dostupnost sociálních služeb a komunitní plánování. Typologie dostupnosti sociálních služeb dle Úlehly (2008).[1] 5. Účastníci procesu komunitního plánování sociálních služeb. 6. Pojem triáda v komunitním plánování. 7. Legislativní ukotvení procesu plánování sociálních služeb v ČR s akcentem na tvorbu střednědobých plánů sociálních služeb na úrovni obcí a krajů. 8. Ověřování kvality sociálních služeb se podle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších přepisů. 9. Schvalování komunitního plánu na úrovni obcí a krajů. 10. Standardy kvality sociálních služeb a jejich členění. 11. Formy poskytování sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. 12. Registrace poskytovatelů sociálních služeb je ve smyslu ustanovení § 78 odst. 1 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. 13. Asistent sociální péče ve smyslu ustanovení § 83 odst. 3 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.[2] 14. Čtyři základní fáze proces komunitního plánování sociálních služeb. 15. Zapojování zastupitelů obce do pracovních skupin komunitního plánování sociálních služeb v obci: 16. Koordinátor komunitního plánování a jeho role v procesu KPSS. 17. Přínos komunitního plánování pro obec. 18. Obsah komunitního (střednědobého plánu sociálních služeb) plánu obce. 19. Na co je v komunitním plánování primárně kladen důraz. 20. Formy soužití veřejné správy a komunitního plánování sociálních služeb.[3] 21. Manažeři pracovních skupin. 22. Zajištění politické podpory – jednotlivci nebo skupiny s významným vlivem na budoucnost komunity, kteří jsou nějakým způsobem zainteresováni do dění v sociální oblasti. 23. Úrovně zapojování veřejnosti podle Teuschelové a Oriniakové (2003).[4] ________________________________ [1]Viz příloha e-mailu PILÁT. Miroslav. Komunitní plánování jako makro metoda sociální práce. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, 2017. 142 s. [2] Viz příloha e-mailu PILÁT, Miroslav. Institut asistenta sociální péče jako nástroj podpory setrvávání osob v jejich přirozeném prostředí. Verejná správa a spoločnosť, 2017, ročník XVIII., č. 2, s. 91-106. ISNN 1335-7182. [3] Viz příloha e-mailu PILÁT, Miroslav. Organizační kultura veřejné správy a komunitního plánování sociálních služeb – kolize či vzájemné soužití? Verejná správa a spoločnosť, 2018, ročník XIX., č. 2, s. 22-39. ISNN 1335-7182. [4] Viz příloha e-mailu PILÁT. Miroslav. Komunitní plánování jako makro metoda sociální práce. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, 2017. 142 s.