Požadavky na seminář – Komunikace se seniory I 1. Zpracovávejte úkoly průběžně zadávané 2. Vyberte si oblast a vytvořte SWOT analýzu zaměřenou na komunikaci (může být zaměřeno i na konkrétní město) - zaměřte se na to, jak komunikace probíhá, přemýšlejte o všech aspektech komunikace - cca 15 -20 min Ø Komunikace s agresivním seniorem - Gancarčíková Ø Ohrožený senior - domácí násilí, syndrom EAN - Hrošová Ø Senior a rodina – Musálková Ø Klevetová, Dana. Motivační prvky při práci se seniory. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. 224 stran. Sestra. ISBN 978-80-271-0102-3. Ø Senior a vnoučata - Hábová Ø Senior a úřad (uvést nejvýznamnější, vybrat si pak některý) Ø Senior a zdravotnické zařízení (ambulantní, nemocnice) Ø Senior a pečovatelská služba - Onderková Ø Senior a volnočasové instituce - Peterková Ø Senior a Domov pro seniory - Střílková Ø Senior a LDN Ø Senior a denní stacionář Ø Senior a PČR (senior jako oběť) případně soud Ø Senior a instituce poskytující pomoc Ø Senior a tisk Ø Senior a knihovna Ø Senior a televize Ø Senior a počítač Ø Senior a tablet Ø Senior a mobilní telefon Ø Specifické formy komunikace Ø Senior a linky důvěry Ø Seniora anděl na drátě Ø Senior a reklama Ø Senior a aplikace Ø Senior a prevence (jakákoli) Ø Taktiky komunikace podvodníků orientované na seniory. 3. Vnímejte sám/a sebe jako účastníka komunikace obecně a jako účastníka komunikace se seniorem. Vyhledejte aktivitu na podporu komunikace a připravte na seminář. 4. Všímejte si komunikace se seniory v každodenním kontaktu – zapisujte si, vše, co Vás k tomu napadne, zaujme 5. Všímejte si všem projevů komunikace orientovaných na seniora v médiích (vyjadřování se o seniorech, obraz seniora v médich, kampaně, prevence, reklama)