Preventivní aktivity

Náročné situace v třídním kolektivu

Nezapomínejme, že pro děti může být náročné i zpracování svých speciálních vzdělávacích potřeb. A u intaktních žáků to zase mohou být projevy chování žáka se speciálními vzdělávacími potřeby. V obou případech je důležitá komunikace a hledání způsobů práce, relaxace a každodenní podpora dětí v rámci jejich skupinové dynamiky. 

Zdroje pro tuto kapitolu

www.profem.cz
www.beztrestu.cz
www.sancedetem.cz
www.podsvicnem.cz
www.locika.cz
www.nasedite.cz
www.nzip.cz
www. neohrozenedeti.cz
Maté, G. (2022). V říši hladových duchů.
Rosenberg, M. (2023). Nenásilná komunikace ve škole. 
Klepáčová, O. a kol. (2020). Trauma-informovaný přístup v sociální práci. 
Juríková, L., Kagström, A. (2023). Duševní zdraví ve škole. 
Levin, P. A. (2012). Trauma očima dítěte. 
Svobodová, Z. (2021). Konflikty ve škole: od prevence k řešení.