Logopedická diagnostika Obsah obrázku kresba, diagram, Dětské kresby, umění Popis byl vytvořen automaticky Co je to diagnostika? •poznávací proces •soubor specifických činností •nejdokonalejší poznání souboru/předmětu •prozkoumávání vztahů a souvislostí •výsledkem diagnostiky je _ _ _ _ _ _ _ _ Diagnostika DIAGNOSTIKA VE SPECIÁLNÍ PEDAGOGICEpeciální pedagogice Diferenciální diagnostika diagnostika •V průběhu diagnostického procesu je nutné postupně vylučovat na základě výsledků různých vyšetření ty vady, které dotyčné příznaky nezpůsobují, a najít postižení, které je za ně zodpovědno. • Diagnostika Diagnostika podle sledovaných cílů sledovaných cílů •GLOBÁLNÍ (CELKOVÁ) •zaměřena na celou osobnost • •PARCIÁLNÍ (ČÁSTEČNÁ) •zaměřena na určitou problematiku •Konkrétní, cílená Diagnostika Diagnostika dle etiologieetiologie •- KAUZÁLNÍ (známá příčina postižení) • dětská mozková obrna, porucha • autistického spektra, mentální • postižení, sluchové postižení…. • -SYMPTOMATICKÁ (vychází z příznaků jedince, když není známá příčina postižení) Diagnostika podle časového sledu Diagnostika podle věku klientadle věkDIDu klienta Obsah obrázku rozostření, Barevnost, modrá, voda Popis byl vytvořen automaticky Diagnostika podle druhu postižení