UPSQK038 Poradenství a intervence žákům se SVP I PORTFOLIO Anamnéza žáka (dle doporučené struktury) * Uvedení případu, krátká charakteristika současných obtíží (není třeba uvádět příjmení, pouze pohlaví a věk dítěte) * Anamnéza * Rodinná anamnéza * Rodiče: vzdělání, přibližný věk, stav, případné problémy * Sourozenci: počet, pohlaví, věk, případné problémy * Další důležité údaje podle okolností o Osobní anamnéza dítěte § Průběh těhotenství a porodu § Průběh vývoje – psychomotorický vývoj, řeč, případné úrazy či nemoci § Školní vývoj – MŠ, nástup do školy (zralost – odklad) § Adaptace ve školních zařízeních, prospěch, případné problémy * Problémy dítěte * Popis současných obtíží, jejich počátek a vývoj * Diagnostické údaje: vyšetření v poradně, vlastní pozorování či orientační vyšetření * Relevantní data ze školy (z dokumentace, příp. od kolegů) a od rodičů Analýza případu * Předpokládané či doložené příčiny problémů * Souvislosti mezi zjištěnými daty, interpretace dat Návrh pedagogické intervence (dále jen PI)[1] * Popis již provedených intervencí ve škole, v poradně apod. * Návrh možných řešení situace (u dítěte, v rodině, ve škole apod.) INDIVIDUÁLNÍ PLÁN PEDAGOGICKÝCH INTERVENCÍ ŽÁKA Základní škola (název) Identifikační údaje žáka[2] Ročník a rok školní docházky[3] Třídní učitel/ka (jméno, příjmení, titul) Místo realizace PI Kontaktní osoba Osoba pověřená PI[4] Důvody přistoupení k PI Hlavní cíl PI Organizace PI[5] Datum vyhodnocení PI[6] I. Charakteristika žáka a jeho SVP (Nezapomínejte na silné i slabé stránky žáka se SVP, včetně nadaných) II. Stanovení cílů PI (Doplňte dle požadavků na formulaci cílů) III. Popis plánované PI (Doplňte stručný popis plánu PI, týdenní rozsah, počet hodin realizovaných celkem) IV. Plánovaná participace dalších pedagogických pracovníků/rodiny na naplňování cílů PI (Popis úprav domácí přípravy, forma a frekvence komunikace s rodinou, aj.) VI. Vyhodnocení účinnosti PI Dne: (Naplnění cílů PI po skončení vaší participace v rámci poskytovaných PI) Role Jméno a příjmení Podpis a datum Třídní učitel Pracovník ŠPP nebo ŠPZ ZÁZNAMY PEDAGOGICKÉ INTERVENCE PEDAGOGICKÁ INTERVENCE ČÍSLO: DATUM PI: ROZSAH PI: Cíl PI Plánovaná PI Realizovaná PI Motivace žáka Reflexe realizované PI Návrh a doporučení pro následnou PI Poznámky k PI ZÁVĚREČNÁ ČÁST PORTFOLIA Sebereflexe /evaluace (vlastní evaluace proběhlého doučování žáka…) ________________________________ [1] Viz následující strana a vzor Individuálního plánu PI a Záznamy PI, závěrečná část portfolia. [2] Anonymizované. [3] Mohou se lišit, pokud žák opakuje ročník nebo má rozloženo učivo. [4] Jméno a příjmení studenta. [5] Týdenní rozsah PI, případně jiná forma PI formou nepřímé pedagogické činnosti viz učební materiály. [6] Nejpozději tři měsíce po zahájení PI.