Příloha č. 9 Zkouška sluchového rozlišování- WM Zkouška má ukázat, jak je u dítěte vyvinutá schopnost rozlišovat sluchem zvuky mluvené řeči. Slova ve dvojici vyslovujeme zřetelně, ale nijak zvlášť je nezdůrazňujeme. Např. ve slabikách dy a di vyslovujeme d a ď , nesnažíme se však zdůraznit y a i. Mezi jednotlivými slovy ve dvojici je pauza asi 1 sekundu. Dítě pak vždy ohlásí, byla-li obě slova stejná, nebo nestejná. Experimentátor odpověď zaznamená a přejde k další dvojici. Zkoušku dítěti uvedeme jako „zajímavou hru, kterou si teď zahrajeme. Budeme mluvit zvláštní cizí řečí, ve které jsou docela jiná slova než v češtině. Já ti vždy řeknu dvě taková cizí slova za sebou a ty mi řekneš, zdali znějí stejně nebo nestejně. Napřed si to zkusíme". Na to uvedeme tři zácvičné dvojice slov: truf - traf, klaš - klaš, slem - slek. Jestliže dítě dá nesprávnou odpověď, upozorníme je na to a dvojici slov znovu opakujeme. Účelem zácviku je, aby dítě pochopilo, o co ve zkoušce jde. Pak přejdeme k vlastní zkoušce. Jestliže dá dítě ve zkoušce nesprávnou odpověď, už je na chybu neupozorňujeme a neměníme způsob přednesu. Slova Stejné Nestejné Pní - pní Zban - zban Fraš - flaš Bram - pram Žlef-šlef Tmes - dmes To st - tost Vžep - fšep Kvěš - kveš Štěl - štel Ptýl - ptýl Dynt - dint Štím - štým Nyvl - nyvl Tirp - tyrp Ždys - ždis Nýst - níst Mnět - mnět Peř - pjeř Cekem správných odpovědí: Vyšetřil: