hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Bednářová - praxe Mgr. Monika Weilová Logopedie.weilova.cz hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Hra 1 Hra věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 1 Staví z kostek (komín, vláček, most) 3 2 Navléká větší dřevěné korálky 3 3 Zastrká kolíky a jednoduché tvary do otvorů 3 4 Hraje si s vodou, hlínou, pískem 3 5 Napodobuje někoho nebo něco (krmí panenku, nakládá auto…) 3 6 Symbolická hra „jen jako“ 3 7 Má rádo hračky, které jezdí (odrážedlo, tříkolku), vymýšlí jízdní dráhy pro autíčka 3–4 8 Hraje si s pískem (dělá bábovičky, staví hrady, tunely) 3–4 9 Staví z kostek, jednoduchých stavebnic 3–4 10 Skládá jednoduché puzzle, skládanky 3–4 11 Hraje si s figurkami lidí, zvířat 3–4 12 Hraje si jako „doopravdy“ na vaření, na doktora, prodavače, opraváře, farmáře 3–4 13 Hraje si s převleky 3–4 14 Sleduje hru ostatních a již se po kratší dobu účastní hry s jiným dítětem 3–4 15 Pohybové hry 4–5 16 Konstruktivní hry 4–5 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Hra 2 17 Námětové hry 4–5 18 Hry s převleky 4–5 19 Společenské hry 4–5 20 Didaktické hry 4–5 21 Rukodělné (výtvarné) činnosti 4–5 22 Vyhledává hraní s dětmi 4–5 23 Pohybové hry 5–6 24 Konstruktivní hry 5–6 25 Námětové hry 5–6 26 Hry s převleky 5–6 27 Společenské hry 5–6 28 Didaktické hry 5–6 29 Rukodělné (výtvarné) činnosti 5–6 30 Akceptuje pravidla soutěživých her 5–6 31 Daří se mu vyrovnat s prohrou 5–6 32 Při hrách uplatňuje iniciativu 5–6 věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 33 Soustředění na hru 3–4 4–5 5–6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Matematika 1 Porovnávání, pojmy, vztahy věk nezvládá zvládá s dopomocí předmět přiřadí zvládá samostatně pojmenuje 1 Malý x velký 3 2 Hodně x málo 3 3 Všechny 3 4 Krátký x dlouhý 3,5 5 Úzký x široký 3,5 6 Nízký x vysoký 3,5 7 Prázdný x plný 3,5 8 Stejně, vytváření dvojic 3,5 9 Měně x více – výrazný rozdíl 3,5–4 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Matematika 2 10 Menší x větší 3,5–4 11 Kratší x delší 3,5–4 12 Nižší x vyšší 3,5–4 13 Některé 4 14 Žádné, nic 4 15 Měně, více, stejně – při odlišné velikosti a uspořádání prvků 5–5,5 16 O jeden více 5–6 17 O jeden méně 5–6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Matematika 3 Třídění, tvoření skupin věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně pojmenuje 18 Podle druhu (jídlo, hračky) 3–3,5 19 Podle barvy 3,5 20 Podle velikosti 3,5 21 Podle tvaru 5 22 Pozná, co do skupiny nepatří 5–5,5 23 Podle dvou kritérií (žluté kruhy) 5,5 24 Podle tří kritérií (malé žluté kruhy) 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Matematika 4 Řazení věk nezvládá zvládá s dopomocí seřadí, ale nepojmenuje zvládá samostatně pojmenuje 25 Seřadí tři prvky podle velikosti 4 26 Pojmenuje nejmenší, největší 4,5 27 Seřadí podle kritárií: malý, střední, velký; vysoký, vyšší, nejvyšší málo, méně, nejméně 4,5–5 28 Pojmenuje: malý, střední, velký; vysoký, vyšší, nejvyšší málo, méně, nejméně 5 29 Seřadí pět prvků podle velikosti 5 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Matematika 5 Množství věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 30 Množství do dvou 3 31 Množství do tří 3,5 32 Množství do čtyř 4–4,5 33 Množství do pěti 5 34 Množství do šesti 5–6 35 Množství do … Tvary věk nezvládá zvládá s dopomocí přiřadí zvládá samostatně pojmenuje 36 Kruh 3 37 Čtverec 3,5–4 38 Trojúhelník 5 39 Obdélník 5,5–6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Hrubá motorika Hrubá motorika věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 1 Skok sounož 3 2 Překročí nízkou překážku 3 3 Chůze po schodech nahoru – střídá nohy 3 4 Stoj se zavřenýma očima 3,5 5 Přeskok přes čáru 3,5–4 6 Chůze po schodech dolů – střídá nohy 4 7 Přejde po čáře 4-5 8 Stoj na špičkách se otevřenýma očima 4-5 9 Poskoky na jedné noze 4-5 10 Chůze po mírně zvýšené ploše 4-5 11 Přejde přes kladinu 5 12 Přeskočí snožmo nízkou překážku 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Jemná motorika a hmat Jemná motorika věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 13 Manipulace s drobnými předměty (navlékání korálků, zasouvání kolíčků do otvorů…) 3–4 14 Stříhání 4 15 Otevírání dlaně postupně po jednom prstu 4 16 Dotkne se bříškem každého prstu na ruce bříška palce 5 17 Další činnosti: Hmatové vnímání (taktilní percepce) věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 18 Pozná hmatem výrazně odlišné hračky 4 19 Pozná hmatem zvířátka (vel. 10 cm) 4–5 20 Rozliší různé povrchy, materiály 5 21 Pozná hmatem geometrické tvary 5-6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Kresba Spontánní kresba věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 22 Kreslení nevyhledává 23 Čáranice 2 24 Pojmenování čáranice 2,5–3,5 25 Hlavonožec 3–4 26 Postava (hlava, trup, končetiny) 4–5 27 Přibývající detaily: 5–6 28 Různorodost námětů, nejčastěji kreslí: hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Grafomotorika Grafomotorické prvky věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 29 Čára svislá 3 30 Čára vodorovná 3 31 Kruh 3–3,5 32 Spirála 4–4,5 33 Vlnovka 4–5 34 Šikmá čára 4–5 35 Zuby 5,5 36 Horní smyčka 5,5 37 Spodní smyčka 5,5–6 38 Horní oblouk s vratným tahem 6 39 Spodní oblouk s vratným tahem 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Návyky při kreslení 40 Držení tužky 41 Postavení ruky 42 Uvolnění ruky, tlak na podložku 43 Plynulost tahů Vizuomotorika věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 44 Čára mezi dvěma liniemi (dráhy) 4 45 Jedna linie (rozcvičovací cviky) 4,5–5 46 Překreslí obrázek podle předlohy 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Lateralita 1 Lateralita ruky pravá ruka levá ruka ruce střídá 47 Navlékání korálků 48 Zasouvání kostek do otvorů 49 Skládání mozaiky z korálků, či hříbečků 50 Roztáčení káči 51 Zvonění zvonečkem 52 Gumování 53 Hod míčem 54 Kutálení míče, trefování kuželek 55 Šroubování uzávěrů lahví 56 Šroubování matičky 57 Zatloukání kladívkem 58 Hra s pískem – používání lopatky 59 Zvedání kbelíčku s pískem 60 Stříhání hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Lateralita 2 Lateralita oka pravé oko levé oko oči střídá 61 Dívání se do kukátka, krasohledu 62 Dívání se do lahvičky 63 Dívání se do klíčové dírky Lateralita věk nevyhraněná vyhraněná, praváctví, leváctví 64 Ruky 65 Oka hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Vnímání prostoru Vnímání prostoru, pojmy věk nezvládá ukáže v prostoru, na sobě ukáže na formátu pojmenuje 1 Nahoře, dole 3 2 Předložkové vazby na, do, v 3– 4 3 Níže, výše 3,5– 4 4 Vpředu, vzadu 4 5 Předložkové vazby před, za, nad, pod, vedle, mezi 4– 5 6 Daleko, blízko 4– 5 7 První, poslední 4,5 8 Uprostřed, prostřední, předposlední 5 9 Orientace v okolí – dítě ví, jak se jde do obchodu, do školky… 4– 5 10 Hned před, hned za 5 11 Vpravo, vlevo na vlastním těle 5 12 Vpravo, vlevo – umístění předmětu 5– 5,5 13 Vpravo nahoře – dvě kritéria 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Vnímání času Vnímání času věk nezvládá zvládá s dopomocí ukáže na obrázku zvládá samo- statně, aktivně používá 1 Přiřadí činnosti obvyklé pro ráno 4– 5 2 Přiřadí činnosti obvyklé pro poledne 4– 5 3 Přiřadí činnosti obvyklé pro večer 4– 5 4 Přiřadí činnosti obvyklé pro dopoledne 4,5– 5 5 Přiřadí činnosti obvyklé pro odpoledne 4,5– 5 6 Rozliší dříve, později (seřadí dva obrázky) 4,5 7 Seřadí obrázky podle posloupnosti děje, jmenuje, co se stalo nejdříve, později, naposled 5 8 Rozlišuje pojmy nejdříve, před tím, nyní, potom 5 9 Začíná se orientovat ve dnech v týdnu 5– 6 10 Přiřadí činnosti obvyklé pro roční období 5– 6 11 Pojmy včera, dnes, zítra 6 12 Předevčírem, pozítří 6,5– 7 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Řeč – lex-sém Lexikálně sémantická rovina věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 1 Pojmenuje běžné věci na obrázku 3 2 Ukáže obrázek věci podle použití 3 3 Ukáže na obrázku činnost 3 4 Chápe pojmy „já, moje“ 3 5 Správně používá slova „ano, ne“ 3 6 Odpovídá na otázky „Co děláš?“ „Kde?“ 3 7 Má zájem o obrázkové knížky, příběhy 3 8 Ukáže obrázek podle atributu 3– 3,5 9 Klade otázky „Proč?“ „Kdy?“ 3– 3,5 10 Řekne, co je na obrázku 3– 3,5 11 Reprodukuje jednoduchou říkanku 3– 3,5 12 Chápe jednoduché protiklady 3,5 13 Identifikuje věci podle společných atributů 3,5 14 Zařazuje různé obrázky pod nadřazené pojmy 4 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Řeč – lex-sém 2 15 Ukáže obrázek podle aktuální situace 4 16 Vysvětlí, na co máme oči, knihy, auta… 4 17 Poslouchá pohádky, chápe děj 4 18 Spontánně vypráví podle obrázku 4 19 Doplní protiklady s názorem 4 20 Definuje význam pojmů 5 21 Chápe jednoduché vtipy a hádanky 5 22 Sestaví dějovou posloupnost a popíše ji 5 23 Pojmenuje, co dělá určitá profese 5 24 Přiřadí, co k sobě patří a vysvětlí to 5 25 Umí zpaměti kratší texty 5– 6 26 Tvoří nadřazené pojmy 5– 6 27 Tvoří antonyma 5– 6 28 Tvoří synonyma 5,5– 6 29 Pozná a vymyslí homonyma 5,5– 6 30 Pozná a pojmenuje nesmysl na obrázku 5,5– 6 31 Správně posoudí pravdivost či nepravdivost tvrzení 5,5– 6 32 Interpretuje pohádky, příběhy bez obrázkového doprovodu 5,5– 6 33 Chápe a ve správném pořadí realizuje i poměrně dlouhé a komplikovanější pokyny 5,5– 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Řeč - morfologie Morfologicko syntaktická rovina věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 34 Mluví ve větách, k podstatným jménům a slovesům postupně přidává přídavná jména zájmena atd. 3 35 Rozlišuje mezi jednotným a množným číslem 3 36 Skloňuje 3 37 Tvoří souvětí souřadná 3 38 Tvoří souvětí podřadná 3,5– 4 39 Užívá čas minulý, přítomný, budoucí 4– 5 40 Užívá všechny druhy slov 4– 5 41 Mluví gramaticky správně 4– 5 42 Pozná nesprávně utvořenou větu 5– 6 43 Do příběhu doplní slovo ve správném tvaru 5– 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Řeč - pragmatika Pragmatická rovina věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 44 Upřednostňuje verbální formu komunikace, pomocí řeči dosahuje cíle 3 45 Řekne svoje jméno, jména sourozenců, kamarádů 3– 3,5 46 Mluví nenuceně, pokouší se o krátkou konverzaci 3,5– 4 47 Spontánně informuje o zážitcích, pocitech, přáních 4 48 Předá krátký vzkaz 4 49 Řečový projev po obsahové i formální stránce odpovídá kritériím běžné konverzace 5– 6 50 Aktivně a spontánně navazuje řečový kontakt s dětmi i dospělými 5– 6 51 Dodržuje pravidla konverzace a společenského kontaktu 5– 6 52 Dokáže zformulovat otázku, adekvátně odpovědět na otázku (samostatně a smysluplně) 5– 6 53 Smysluplně vyjádří myšlenku, nápad, mínění, popíše situaci, událost, vyjádří svoje pocity, prožitky… 5– 6 54 Řekne svoje jméno a příjmení, jména rodičů, sourozenců, kamarádů, učitelek, svoji adresu 5– 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Řeč – never., F-F Prvky neverbální komunikace věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 55 Oční kontakt 3– 4 4– 5 5– 6 Foneticko fonologická rovina věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 56 Výslovnost 3– 4 4– 5 5– 6 57 Artikulační obratnost 3– 4 4– 5 5– 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sebeobsluha, samostatnost 1 Hygiena věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 1 Musí být upozorněno 2,5–3 2 Aktivně hlásí potřebu 3 3 Jde samo na WC (stáhne, natáhne si kalhotky, kalhoty) 4 4 Po použití WC si umyje a utře ruce 3,5–4 5 Při spaní je suché (vydrží nebo se probudí v případě potřeby) 3,5–4 6 Správně používá toaletní papír 4–5 7 Hygienu udržuje samostatně (jde samo, použije toaletní papír, splachovací zařízení, umyje a utře si ruce) 5–6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sebeobsluha, samostatnost 2 Umývání věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 8 Opláchne si ruce, utře se 3,5–4 9 Namydlí si ruce, umyje si obličej, utře se 3,5–4 10 Učí se samo si čistit zuby 3,5–4 11 Na upozornění se vysmrká 4 12 Samostatně používá kapesník 4–5 13 Samostatně si vyčistí zuby 4–5 14 Pozná, kdy je třeba si umýt špinavé ruce, pusu 5–6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sebeobsluha, samostatnost 3 Oblékání věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 15 Rozepne si zip 3 16 Stáhne a natáhne si kalhoty 3 17 Stáhne a natáhne si tričko, svetr, když ho má z poloviny na hlavě 3 18 Rukama si zuje boty 3 19 Obleče a vysvleče si jednoduché oblečení (tričko, tepláky…) 3–4 20 Obleče a vysvleče si ponožky 3–4 21 Zapne si boty na suchý zip 3–4 22 Rozepne lehce rozepnutelné knoflíky 4 23 Samostatněji se obléká a svléká 4 24 Samostatněji se obuje a vyzuje (bez zavázání tkaniček) 4 25 Snaží se ukládat věci na správné místo 4 26 Samostatně se obleče bez zavazování bot 5 27 Zvládá zapínání a rozepínání knoflíků 5 28 Složí a uloží věci na příslušné místo 5 29 Rozlišuje mezi přední a zadní částí oděvu 5 30 Pozná svoje oblečení 5 31 Zkouší zavazovat tkaničky 5 32 Zapíná zip 5 33 Obrací oděv, když je naruby 6 34 Dokáže pojmenovat jednotlivé druhy a části oblečení a zvolit vhodné oblečení a obuv podle počasí a podle příležitosti 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sebeobsluha, samostatnost 4 Stolování věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 35 Správně drží lžičku 3 36 Jí samo, z vlastního talíře 3 37 Pije z hrnečku, skleničky 3 38 Pomáhá s chystáním předmětů ke stolování (prostírání, lžíce…) 3 39 Učí se napichovat vidličkou 3 40 Jí samostatně a čistě lžičkou i vidličkou 4 41 Začíná používat příborový nůž 4–4,5 42 Nalévá si pití ze zásobníku 4 43 Během celého jídla sedí u stolu 4 44 Dokáže prostřít s dopomocí 4 45 Samostatně prostře a sklidí se stolu 5 46 Krájí jídlo nožem 5–5,5 47 Namaže si chleba s dopomocí 5 48 Nalije si nápoj ze džbánu 5 49 Běžně používá příbor 6 50 Samostatně si namaže chleba 6 51 Samostatně si nalije polévku 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sluch Naslouchání věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 1 Lokalizuje zvuk (ukáže směr) 3 2 Pozná předměty podle zvuku 3– 4 3 Poznává písně podle melodie 4 4 Naslouchá krátkému příběhu, pohádce 4 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sluchové rozlišování 1 Sluchové rozlišování (sluchová diferenciace) věk nezvládá zvládá s dopomocí ukáže obrázek zvládá samostatně 5 Rozliší slova s vizuálním podnětem (změna hlásky) hodinky – holínky bota – nota tráva – kráva 4 6 Rozliší slova bez vizuálního podnětu (změna hlásky) most – kost kniha – kniha udice– ulice hrady– brady vločka – vločka konec – kopec 5 7 Rozliší slova s vizuálním podnětem (změna samohlásky) kapr – kopr perník – parník 4 8 Rozliší slova bez vizuálního podnětu (změna samohlásky) plot – plat drak – drak kus – kos sud – sad slavit – slevit les – les 4,5– 5 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sluchové rozlišování 2 9 Rozliší slova s vizuálním podnětem (znělé a neznělé hlásky, sykavky) kos – koš kosa – koza pije – bije pupen – buben 4,5– 5 10 Rozliší slova bez vizuálního podnětu (znělé a neznělé hlásky, sykavky) hrad – hrad zem – sem ples – pleš tělo – dělo myš – myš noc – nos vozy – vosy 5 11 Rozliší slova s vizuálním podnětem (změna délky) lyže – líže páni – paní 5 12 Rozliší slova bez vizuálního podnětu (změna délky) dráha – drahá kára – kárá mává – mává žila – žíla lak – lák síla – síla pára – párá vila – víla 5– 5,5 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sluchové rozlišování 3 13 Rozliší slova s vizuálním podnětem (změna měkčení) nemá – němá hrozny – hrozní 5,5 14 Rozliší slova bez vizuálního podnětu (změna měkčení) čistí – čistý dýky – díky mladý – mladý lety – letí hrady – hradí psaní – psaní tyká – tiká 5,5– 6 15 Rozliší slabiky tam – dam dyn – din dlo – plo zni – zny tam – tam tyl – tyl čil – žil kni – kny don – don díl – dýl fal – val pny – pny hal – chal del – děl bro – bro těk – tek 6– 6,5 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Sluchová paměť Sluchová paměť věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 16 Zopakuje větu ze tří slov 3 17 Zopakuje tři nesouvisející slova 4 18 Zopakuje větu ze čtyř slov 4 19 Zopakuje čtyři nesouvisející slova 5 20 Zopakuje větu z pěti slov 5 21 Zopakuje větu z více slov 6 22 Zopakuje pět nesouvisejících slov 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png SAS 1 Sluchová analýza a syntéza věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 23 Roztleská slovo na slabiky 4 24 Zvládá rozpočitadla 4 25 Z trojice slov najde rýmující se dvojici 4,5– 5 26 Určí, zda se dvě slova rýmují 4,5– 5 27 Vyhledá rýmující se dvojice 5 28 Určí počet slabik 5 29 Určí počáteční hlásku slova 5 30 Určí slova začínající danou hláskou 5– 5,5 31 Určí poslední souhlásku ve slově (les) 5,5– 6 32 Slovní kopaná 6– 7 33 Určí poslední samohlásku ve slově 6– 7 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png SAS 2 34 Určí, zda slovo obsahuje danou hlásku 6– 7 35 Z hlásek složí slovo (uzavřenou slabiku: p-e-s) 6– 7 36 Jednoslabičné slovo analyzuje na hlásky (myš) 6– 7 37 Z hlásek složí dvouslabičné slovo (k-o-l-o) 7 38 Dvouslabičné slovo analyzuje na hlásky (voda) 7 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Rytmus Vnímání rytmu věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 39 Určí, zda dvě krátké rytmické struktury jsou shodné 4 40 Určí, zda dvě delší rytmické struktury jsou shodné 5 41 Napodobí rytmus (2–4 tóny, více) 5– 6 42 Zvládá záznam krátké rytmické struktury 5,5– 6 43 Zvládá záznam delší rytmické struktury 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Zrakové vnímání Barva věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 1 Přiřadí barvu (základní barvy) 3 2 Na pokyn ukáže požadovanou barvu 3,5 3 Pojmenuje barvu (základní) 4 4 Přiřadí odstíny barev 5 5 Pojmenuje odstíny barev 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Figura, pozadí Figura a pozadí věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 6 Vyhledá známý předmět na obrázku 3 7 Vyhledá objekt na obrázku podle předlohy 3,5 8 Vyhledá známý objekt na pozadí 4– 5 9 Odliší dva překrývající se obrázky 4– 5 10 Sleduje linii mezi ostatními 5,5 11 Vyhledá tvar na pozadí 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Zrakové rozlišení Zrakové rozlišení (zraková diferenciace) věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 12 Odliší výrazněji jiný obrázek v řadě 3,5 13 Odliší obrázek v jiné velikosti 3,5 14 Odliší jiný obrázek v řadě 4,5 15 Odliší obrázek v řadě lišící se horizontální polohou 4,5– 5 16 Odliší obrázek v řadě lišící se detailem 5 17 Odliší shodné a neshodné dvojice lišící se detailem 5 18 Odliší obrázek lišící se vertikální polohou 5,5– 6 19 Vyhledá dva shodné obrázky v řadě 5,5– 6 20 Odliší shodné a neshodné dvojice lišící se vertikální polohou 5,5– 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Část a celek Část a celek (zraková analýza a syntéza) věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládásamostatně 21 Poskládá obrázek ze dvou částí 3– 3,5 22 Poskládá obrázek ze čtyř částí 3,5– 4 23 Poskládá obrázek z několika částí 4 24 Složí tvar z několika částí na předlohu 5 25 Složí tvar z několika částí podle předlohy 5,5 26 Doplní chybějící části v obrázku 5,5– 6 hashOverlay-FullResolve.png HD-ShadowLong.png HD-ShadowShort.png Zraková paměť Zraková paměť věk nezvládá zvládá s dopomocí zvládá samostatně 27 Pamatuje si tři předměty, pozná, který chybí 4 28 Pamatuje si tři obrázky, pozná, který chybí 4,5 29 Ze šesti obrázků si tři pamatuje 5 30 Pozná viděné obrázky 5– 6 31 Umístí obrázky na místo 6 Oční pohyby věk nezvládá zvládá s dopomocí (s připomenutím) zvládá samostatně 32 Jmenuje objekty zleva doprava 5 33 Vyhledá daný první objekt ve skupině zleva doprava 5,5– 6