Seminář k diplomové práci Cíl diplomové práce: ›Ucelená teorie zohledňující tématické zaměření práce, navazující empirická sonda adekvátně korespondující s teoretickými východisky práce. ›Přínos vlastního návrhu a doporučení pro speciálněpedagogickou praxi. Obsah diplomové práce: ›Teoretická část ›Praktická část › ›Rozsah celé závěrečné práce: cca 60 - 80 normo stran (nepočítají se úvodní strany, počítá se obsah, úvod, použitá literatura, nepočítají se strany příloh). Struktura diplomové práce ›Úvodní strany (Titulní list, prohlášení o samostatném vypracování a citování zdrojů + poděkování, Obsah) ›Úvod (uvést cíl diplomové práce, krátce obsah kapitol, cíl teoretické a praktické části) ›Hlavní část práce – teoretické kapitoly (max. 3 - 4 kapitoly a 3 – 4 podkapitoly) ›Praktická část práce (max. 1 kapitola) ›Závěr ›Použitá literatura, „seznamy“ ›(Přílohy) Obsahová stránka práce Úvod: ›Vlastní text – 1 - 2 strany – s uvedením cíle práce a vlastní motivací k výběru tématu. ›krátce obsah jednotlivých kapitol práce (ne podkapitol). Teoretická část práce: ›Tvoří ji kapitoly (max. 3 - 4!), které vystihují téma práce a cíl práce! ›Rozsah cca 10 stran textu v jedné kapitole ›Kapitolu tvoří podkapitoly, max. 3-4 v jedné kapitole › ›Př.: Název práce: Metody práce s dětmi s poruchami chování v diagnostickém ústavu ›Teoretické kapitoly: ›1. Děti s poruchami chování ›2. Diagnostický ústav a institucionální péče ›3. Metody a techniky využívané v reedukaci dětí s poruchami chování Praktická část práce: ›Cílem je reálné doplnění teoretických informací, cílem je systematická výzkumná sonda, empirický výzkum! ›Max. stejný počet stran jako v celé teoretické části práce. ›Max. 1 kapitola! ›Rozdíl mezi: výzkumem, výzkumným šetřením! Obsah praktické části: ›Metodologie (metodologické uvedení do praktické části – čili výzkumného šetření ) obsahuje tyto podkapitoly: ›Úvod (motivační část šetření/průzkumu, zdůvodnění kvalitativní nebo kvantitativní procedury) ›Cíle praktické části (cíl, dílčí cíle, popř. výzkumné otázky, cíle kazuistické studie, metodiky apod.) ›Metody a techniky výzkumu (případová studie, rozhovor, pozorování, dotazník…) a analyzační metody (zakotvená teorie, metoda life story, vyložení karet apod.). ›Popis zkoumaného vzorku (krátce představit respondenty), popř. zkoumaného zařízení (je nutné si uvědomit kdo je respondentem !). ›Hlavní analyzační část (podstata průzkumu, vlastní kazuistiky, atd.) ›Závěr praktické části (k čemu autor došel, jaké závěry a výstupy získal, doporučení z výzkumu vyplývající – nutné!) › Závěr práce ›Cílem je vyhodnocení celé závěrečné práce a reakce na cíl práce uvedený v Úvodu práce – viz výše. ›Závěr není závěrem praktické části (čili průzkumu) ›Závěr je obecnější a filozofičtější, obsahuje výstupy pro speciálněpedagogickou (teorii) a praxi. Formální stránka práce ›Části textu číslujeme a stránkujeme následovně: ›Obsah (bez označení strany) ›Úvod (označení strany ano– nikoliv 1) ›1. kapitola: 1 Děti s mentálním postižením (bez tečky za posledním číslem – př. 1.1 nebo 2.3, atd.) ›Podkapitoly – pokud není nutné – ne trojitá podkapitola (1.2.5) ›Závěr (neoznačujeme číslem, ale stránkujeme – max. 2 - 3 strany) ›Použitá literatura (neoznačujeme číslem, stránkujeme) ›Přílohy – neoznačujeme, nestránkujeme, ale pokud jich máme více druhů, pak na začátku vytvoříme seznam: např. Příloha 1 – Zařízení DDÚ v České republice, Příloha 2 – Statistika projevů poruch chování u dětí za léta 2010-2015) › Citace: ›Citace doslovné: ›„Příčinou mentálního postižení v dospělosti jsou zvláště exogenní faktory.“ (Černá, 2010, s. 52) ›Citace nedoslovné (parafrázujeme): ›Můžeme říci, že mezi nejčastější příčiny mentálního postižení v dospělosti patří zvláště exogenní faktory. (Černá, 2010) ›Citace komparační (vhodné pro diplomové práce): ›Mentální retardace se běžně dělí na vrozenou a získanou. (srov. Franiok, 2005; Valenta, 2011; Janků, 2010) ›Citace elektronické a legislativa: ›V článku 1 Úmluvy jsou pak osoby se zdravotním postižením vymezeny jako „…osoby mající dlouhodobé fyzické, duševní, mentální nebo smyslové postižení, které v interakci s různými překážkami může bránit jejich plnému a účinnému zapojení do společnosti na rovnoprávném základě s ostatními…“. ² (číslo v horním indexu) ›Pod čarou dole pak s celou webovou adresou takto: ›² Úmluva o právech osob se zdravotním postižením. 2008 [online].[cit. 2015 – 03 - 12]. Dostupné z http://www.mpsv.cz/files/clanky/10774/umluva_CJ_rev.pdf. › ›NEBO › › Citace elektronické a legislativa: ›V článku 1 Úmluvy jsou pak osoby se zdravotním postižením vymezeny jako „…osoby mající dlouhodobé fyzické, duševní, mentální nebo smyslové postižení, které v interakci s různými překážkami může bránit jejich plnému a účinnému zapojení do společnosti na rovnoprávném základě s ostatními…“. (Úmluva ČR, 2003, online) › ›Ani u skupiny žáků s kombinovaným postižením není možné vynechat témata představující aktuálni problémy současného světa. Tento zřetel zajišťují průřezová témata. (RZV ZŠS, 2008, online) Seznam použité literatury: ›Podle abecedy, číselný nebo odrážkový seznam ›Rozdělit podle monografických zdrojů (knihy), seriálových publikací (časopisy), legislativních dokumentů (zákony, vyhlášky, dokumentace), elektronických zdrojů (vše z webu, včetně knih) ›Př.: (dva druhy možných citací monografií a jeden elekt.zdroj) •JANKŮ, K. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava: OU, Pdf, 2010. 82 s. ISBN 978-80-7368-764-9. •MICHALÍK, Jan a kolektiv autorů. Metodika posuzování speciálních vzdělávacích potřeb u dětí a žáků se vzácným onemocněním. Pardubice: Studio Press, s.r.o., 2012. ISBN 978-80-86532-26-4. •Historie Výchovného ústavu Klíčov. 2008. [online].[cit. 2015 – 03 - 12]. Dostupné z http://www.klicov.cz/index.php?c=historie. › › › Seznam literatury dle ISO 690 ›KOTLER, Philip a Kevin L. KELLER. Marketing management. 14th ed. Boston: Pearson Education, 2012. ISBN 978-0-13-210292-6. ›NOVÁK, Jan. Sociální média a jejich vliv na marketing. Marketing & komunikace. 2019, roč. 25, č. 2, s. 34-45. ISSN 1234-5678. ›ČESKO. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). In: Sbírka zákonů České republiky. 2004, částka 190, s. 9782–9804. Dostupné také z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561 ›ČESKO. Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů. In: Sbírka zákonů České republiky. 2016, částka 10, s. 345–360. Dostupné také z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-27 ›Nutná je spolupráce s vedoucím závěrečné práce!