Příprava na vyučovací hodinu Škola: Třída: Školní rok: Vypracoval/a: Předmět: Téma: Tematický celek: Výchovné standardy: Obsahový Výkonový Výchovně vzdělávací cíle: Kognitivní Afektivní Psychomotorické Typ vyučovací hodiny: Didaktické zásady: Vyučovací metody: Vyučovací pomůcky: Mezipředmětové vztahy: Struktura vyučovací hodiny činnost pedagoga1 činnost žáků2 čas (min.) 1. Organizační část: 1 kromě samotné přípravy struktury částí vyučovací hodiny, volby metod a jednotlivých aktivit je vhodná příprava otázek, které chce učitel v jednotlivých fázích žákům pokládat, jak je chce průběžně motivovat, tj. detailní příprava toho, jaké aktivity a činnosti bude učitel ve výuce vykonávat, 2 co a jakou metodou se žáci v jednotlivých částech vyučovací hodiny naučili, aktivita žáků ve výuce.kromě samotné přípravy struktury částí vyučovací hodiny, volby metod a jednotlivých aktivit . 2. Motivační část: 3. Expoziční část: 4. Fixační část: 5. Diagnostická a klasifikační část: Vyhodnocení přípravy (reflexe pedagoga) Zhodnocení následujících ukazatelů: - formy použité během vyučovací hodiny, jejich adekvátnost ve vztahu k cílům a obsah, - adekvátnost cílů, formulace (v jazyce žákova výkonu a se zaměřením na změny a zdokonalení, které se mají v průběhu hodiny dosáhnout), práce učitele s cílem v průběhu hodiny, využití cíle při závěrečném hodnocení hodiny, a posuzování výsledků výuky na hodině, důraz na sebehodnocení žáků vzhledem k cíli, - adekvátnost zvolených metod, využitých pomůcek, - organizace vyučovací hodiny (zahájení a ukončení, kontrola úkolů, organizace zkoušení, racionálnost organizace, využití vyučovacího času), - co pedagoga ve výuce překvapilo, co se mu líbilo, resp. s čím si nevěděl rady.