DENÍK PRAXE Jméno studenta (DOPLŇTE JMÉNO) ročník (doplňte ročník) "SLEZSKÁ UNIVERZITA OPAVA Fakulta veřejných politik v Opavě Ústav pedagogických a psychologických věd" "ODBORNÁ PRAXE III Obor Sociální patologie a prevence " Garant praxe "PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D." vladimira.kocourkova@fvp.slu.cz ##### Sheet/List 2 ##### Charakteristika zařízení Název zařízení Zřizovatel Kontaktní údaje "adresa, telefon, e-mail" Statutární zástupce Kontaktní osoba/MENTOR "(pracovník, která Vás má na starosti - mentor)" kontakt na mentora: e-mail a telefonní číslo Základní charakteristika zařízení Základní dokumenty "(uveďte základní dokumenty, kterými se řídí činnost daného zařízení a dokumentaci)" Webová strana zařízení ##### Sheet/List 3 ##### Cílová skupina Specifika cílové skupiny Vlastní předchozí zkušenosti s cílovou skupinou "(Popis předchozích zkušeností. Popis silných a slabých stránek ve vztahu k cílové skupině · Co si myslíte, že je vaší silnou stránkou při práci s cílovou skupinou a naopak? · Kde cítíte své limity, kam byste se rádi posunuli? (Nesmí být jen výpis vlastností. Spíše zamyšlení. Být konkrétní.) · Plus - zhodnocení svých momentálních kompetencí pro práci s touto cílovou skupinou na škále od 0 - 10, kdy 0 je žádné kompetence, 10 maximální kompetence. A také jak bude stav podle vás vypadat úspěšném absolvování studia (vaše představa)." Charakteristika vybraného klienta (neuvádět jméno) viz instrukce v manuálu Existence problémového nebo rizkového chování u klientů obecně "(Popiště, zda se u klientů vyskytovalo problémové nebo rizikové chování. Pokud ano, kdo a jak řešil. Případně, pokud jste se sami setkali s nějakým problém a jak se vám dařilo ho vyřešit. )" ##### Sheet/List 4 ##### Charakteristika prostředí Popis prostředí "Popište prostředí, kde praxi realizuje (materiální i sociální) - jak na vás subjektivně působí - co vnímáte jako pozitivní (materiální i sociální část prostředí) - kde se zařízení nachází - jakna klienty působí - materiální vybavení, - prostory pro sporotovní, akční aktivity - co byste zlepšili, kdyby to šlo... - aj." ##### Sheet/List 5 ##### Obsahová náplň jednotlivých dnů datum počet hodin obsahová náplň "Stručně popište obsahovou náplň dne dle zaměření praxe. Ideálně v odrážkách pod sebe - na nový řádek se dostanete klávesovou zkratkou: levé Alt + enter" ##### Sheet/List 6 ##### Příprava aktivity 1 Datum realizace Cílová skupina Zaměření aktivity Předpokládaná délka aktivity "(jedná se pouze o aktivitu, kterou by dělal za běžných okolností sociální pracovník zařízení)" CÍLE "(každá aktivita nemusí mít všechny typy cílů cíle musí odpovídat požadavkům na ně kladeným!!! - NUTNO DODRŽET) " KOGNITIVNÍ AFEKTIVNÍ PSYCHOMOTORICKÉ: (Popište co plánujete s klientem realizovat.) POPIS ČINNOSTI "(Co vše si musíte před aktivitou s klientem nachystat, např. i prostudovat dokumentaci, atd.)" "POMŮCKY, ÚPRAVA PROSTŘEDÍ" "(Pojmenujte využité metody a formy práce. Pozor, nemusí být metody didaktické jako u OP I, mohou být metody sociální práce, soc. poradenství atp.)" METODY A FORMY PRÁCE REALIZACE "(Popište celkový průběh aktivity. Případné problémy, úskalí - jejich řešení. Co byste udělali jinak oproti plánu. )" ##### Sheet/List 7 ##### Příprava aktivity 2 Datum realizace Cílová skupina Zaměření aktivity Předpokládaná délka aktivity "(jedná se pouze o aktivitu, kterou by dělal za běžných okolností sociální pracovník zařízení )" CÍLE "(každá aktivita nemusí mít všechny typy cílů cíle musí odpovídat požadavkům na ně kladeným!!! - NUTNO DODRŽET)" KOGNITIVNÍ AFEKTIVNÍ PSYCHOMOTORICKÉ: (Popište co plánujete s klientem realizovat.) POPIS ČINNOSTI "(Co vše si musíte před aktivitou s klientem nachystat, např. i prostudovat dokumentaci, atd.)" "POMŮCKY, ÚPRAVA PROSTŘEDÍ" "(Pojmenujte využité metody a formy práce. Pozor, nemusí být metody didaktické jako u OP I, mohou být metody sociální práce, soc. poradenství atp.)" METODY A FORMY PRÁCE REALIZACE "(Popište celkový průběh aktivity. Případné problémy, úskalí - jejich řešení. Co byste udělali jinak oproti plánu. )" ##### Sheet/List 8 ##### Monitorovací pozorování 1 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování "uveďte, na co konkrétně se bude monitoring zaměřovat (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komunikaci, nebo soulad verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) " Průběh monitoringu časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (např. 30 min); PSÁT POD SEBE levé Alt + enter Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ##### Sheet/List 9 ##### Monitorovací pozorování 2 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování "uveďte, na co konkrétně se bude monitoring zaměřovat (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komunikaci, nebo soulad verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) " Průběh monitoringu časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (např. 30 min); PSÁT POD SEBE levé Alt + enter Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ##### Sheet/List 10 ##### Monitorovací pozorování 3 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování "uveďte, na co konkrétně se bude monitoring zaměřovat (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komunikaci, nebo soulad verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) " Průběh monitoringu časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (např. 30 min); PSÁT POD SEBE levé Alt + enter Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ##### Sheet/List 11 ##### Monitorovací pozorování 4 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování "uveďte, na co konkrétně se bude monitoring zaměřovat (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komunikaci, nebo soulad verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) " Průběh monitoringu časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (např. 30 min); PSÁT POD SEBE levé Alt + enter Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ##### Sheet/List 12 ##### Autoevaluace a monitoring Vlastní hodnocení praxe "Zhodnoťe svou realizovanou praxi: • Co Vás na praxi zaujalo, co se vám líbilo, co vás obohatilo, zvýšilo vaše kompetence. Na stupnici 1 - 10 zhodnoťte své kompetence před a po realizaci praxe.) • Co Vás na praxi překvapilo, s čím jste měli problém, co se vám nelíbilo. • Celkové zhodnocení praxe, přínosu atp." Vzor mentora "(Průběžně si zapisujte a zde podrobně popište co se Vám líbilo na působení mentora. V čem se pro Vás stane vzorem. V čem Vám nejvíce pomohl. Více zcela konkrétních příkladů, nikoli jen jeden.)" ##### Sheet/List 13 ##### Seznam příloh číslo přílohy označení "(můžete vložit přílohy i přímo sem, nebo jen seznam a přílohy vložit do IS.SLU)"