UPPVMP016 / UPPVMK016 Inkluzivní pedagogika Otázky k ústní zkoušce 1. Vzdělávací politika České republiky, současné trendy ve vzdělávání 2. Historie vzdělávání České republiky – od 20. století do současnosti 3. Současné legislativní a kurikulární dokumenty 4. Inkluze a inkluzivní pedagogika (vymezení, historie inkluze) 5. Srovnání přístupů k inkluzi v českém školství se současnými trendy v zahraničí. 6. Podpůrná opatření v inkluzivním vzdělávání (charakteristika stupňů) 7. Specifika podpůrných opatření - individuální vzdělávací plán, plán pedagogické podpory, individuální výchovný plán, legislativa a metodická opatření. 8. Podmínky inkluzivního vzdělávání (personální, organizační, psychosociální, materiální ad.) 9. Inkluzivní vzdělávání a inkluzivní vyučování (heterogenita žáků, inkluzivní didaktika, kurikulum a modifikace). 10. Školní poradenství (ŠPP, ŠPZ, SRP, SVP) 11. Školní poradenské pracoviště - ŠPP, tým, cíle, úkoly, charakteristika 12. Školské poradenské zařízení – PPP, tým, klientela, cíle, úkoly, charakteristika 13. Školské poradenské zařízení – SPC, tým, klientela, cíle, úkoly, charakteristika 14. Asistence v inkluzivním vyučování. 15. Podmínky a rizikové faktory inkluzivního školství. 16. Koncept včasné intervence u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 17. Průběh diagnostického procesu ve škole (Orientační a speciálně pedagogická diagnostika inkluzivního školství). 18. Individuálně diferencované přístupy učení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, specifika procesu hodnocení.