Úvod do animace a základní terapeutické metody

2 Téma Aktivizační techniky a terapie ve speciální pedagogice


Obsah se zaměřuje na cíl, záměr a podstatu využívání aktivizačních technik a terapií ve speciální pedagogice, na vlastní proces a fáze terapií, směřování k metodickému využívání speciálním pedagogem, analýzu ontogenetického trojúhelníku jako primárního diagnostického východiska. Zamýšlí se nad riziky a okolnostmi volených cílů a klasifikaci cílů, ale také podmínkami a zásadami terapeutického procesu.


Cílem je umět:

  • Analyzovat vztah terapií a ontogenetického trojúhelníku jako primárního diagnostického východiska
  • Vyjmenovat okolnosti a rizika související se zvolením cíle terapeutického procesu
  • Vyjmenovat obecné cíle speciálněpedagogických terapií
  • Popsat podmínky a zásady nezbytné pro úspěšný a účinný terapeutický proces.


Literatura: 

1. JANKŮ, K. Terapie ve speciální pedagogice – základy a obecná vymezení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-280-7, str. 34-46.


Předběžný úkol č.2: 

  • Charakterizujte jednotlivé tři stupně v ontogenetickém trojúhelníku
  • Popište podmínky a zásady pro úspěšnou realizaci aktivizačních technik a terapií
  • Popište základní fáze terapeutického procesu.

Písemně zpracujte na 1x A4.

Studijni opora Uvod do animace a zakladni terapeuticke metody 2019 Zednikova
PDF to download
Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/fvp/zima2023/UPPVJK041/4901423/Studijni_opora_terapie_ve_s_spec_pedagogice_2013_Janku_fvfhlcvd.pdf