Úvod do animace a základní terapeutické metody

3 Téma Zaměření terapií dle typů postižení a limitů jedinců


Téma konkrétně specifikuje jedince různých věkových skupin, kteří vyžadují speciálně pedagogickou péči: děti, žáky, dospělé, klienty sociálnbích služeb. Popisuje: specifika práce se seniorskou populací, navazování  kontaktu, motivace k činnosti, zásady komunikace, vedení terapeutických intervencí, způsoby práce. Zaměřuje se na konkrétní členění terapií a aktivizačních technik využívaných u jedinců s různým omezením a postižením, základní charakteristiku přístupů, metod a technik. Konkrétně. Vojtova metoda, Bobath koncept, canisterapie, hipoterapie, felinoterapie, polohování, bucofaciální, orofaciální a orální stimulace, ergoterapie, arteterapie, muzikoterapie, dramaterapie. 


Cílem je umět:

  • Analyzovat vztah terapií a ontogenetického trojúhelníku jako primárního diagnostického východiska
  • Vyjmenovat okolnosti a rizika související se zvolením cíle terapeutického procesu
  • Vyjmenovat obecné cíle speciálněpedagogických terapií
  • Popsat podmínky a zásady nezbytné pro úspěšný a účinný terapeutický proces.


Literatura: 

1. JANKŮ, K. Terapie ve speciální pedagogice – základy a obecná vymezení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-280-7, str. 34-46.


Předběžný úkol č.3: 

  • Charakterizujte jednotlivé tři stupně v ontogenetickém trojúhelníku
  • Popište podmínky a zásady pro úspěšnou realizaci aktivizačních technik a terapií
  • Popište základní fáze terapeutického procesu.

Písemně zpracujte na 1x A4.


Studijni opora Uvod do animace a zakladni terapeuticke metody 2019 Zednikova
PDF to download
Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/fvp/zima2023/UPPVJK041/4901423/Studijni_opora_terapie_ve_s_spec_pedagogice_2013_Janku_mfpylbor.pdf