Speciální pedagogika

Téma 4. Heterogenita postižení ve struktuře speciální pedagogiky

Obsah tématu:

Klasifikace speciální pedagogiky z různých pohledů a ve svém vývoji.

Dělení a druhy tzv. postižení a poruch z hlediska období vzniku, změn, druhů postižení.

 

Co by se měl student naučit:

  • Vyjmenovat disciplíny speciální pedagogiky.
  • Charakterizovat stěžejní postižení, které dominují v daných disciplínách.
  • Kategorizovat obecně postižení podle časových a proměnných souvislostí.

 

Studijní materiály: (vloženo v IS)

  • Studijní text Speciální pedagogika (2021), kap. 1
  • Prezentace Disciplíny speciální pedagogiky
  • Studijní text Integrativní speciální pedagogika, kap. 1

Průběžný úkol:

Heterogenita postižení vede nesporně k rozdělení metod práce s cílovou skupinou osob. Promyslete odlišnosti v práci s různými skupinami postižených v rámci skupinové diskuze. Na tuto diskuzi se připravte vlastními názory a zkušenostmi z praxe.