Aktivizační činnosti a terapie ve speciální pedagogice

Téma 1 Aktivizační činnosti a terapie ve speciální pedagogice - teoretický úvod


První úvodní část předmětu definuje základní pojmy:  terapie, aktivizace, aktivizační činnosti a programy, Blíže specifikuje vznik, historii, formy a členění a cíle terapií, úrovně aktivizace a aktivizačních programů. Vymezuje aktivizační techniky, koncepty a terapie vyskytující se v oblasti speciální pedagogiky, jejich podstatu, záměr, cíl. Uvádí propojenost terapií s dalšími vědními obory. Specifikuje zájmovou skupinu animace, aktivizace a terapeutických metod.


Cílem je umět: 

  • Definovat a teoreticky vymezit pojmy terapie a  aktivizace
  • Znát historii využívání terapeutických postupů obecně
  • Posoudit východiska terapií a základ terapií ve speciální pedagogice
  • Charakterizovat psychoterapii jako výchozí disciplínu pro terapie ve speciální pedagogice.


Literatura:

1. JANKŮ, K. Terapie ve speciální pedagogice – základy a obecná vymezení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-280-7, str. 11-31.


Průběžný úkol č. 1:

Definujte terapie ve speciální pedagogice vlastními slovy

Vyhledejte aktuální legislativu, která uvádí využívání aktivizačních technik a terapií v oblasti speciální pedagogiky

Z jakých vědních oborů čerpají a vycházejí aktivizační techniky a terapie?

Písemně zpracujte na 1x A4.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.slu.cz/el/fvp/zima2023/UPPVMP027/4901952/Studijni_opora_terapie_ve_s_spec_pedagogice_2013_Janku.pdf