DENÍK PRAXE Jméno studenta (DOPLŇTE JMÉNO) ročník (doplňte ročník) SLEZSKÁ UNIVERZITA OPAVA Fakulta veřejných politik v Opavě Ústav pedagogických a psychologických věd ODBORNÁ PRAXE III Obor Sociální patologie a prevence Garant praxe PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D. vladimira.kocourkova@fvp.slu.cz Charakteristika zařízení Název zařízení Zřizovatel adresa, telefon, e-mail Kontaktní údaje Statutární zástupce Kontaktní osoba/MENTOR Základní charakteristika zařízení Základní dokumenty (uveďte základní dokumenty, kterými se řídí činnost daného zařízení a dokumentaci) Webová strana zařízení Náplň pracovní činnosti sociálního pracovníka v zařízení Klíčové kompetence pracovníka organizace (pracovník, která Vás má na starosti - mentor) kontakt na mentora: e-mail a telefonní číslo Cílová skupina Specifika cílové skupiny Vlastní předchozí zkušenosti s cílovou skupinou (Popis předchozích zkušeností. Popis silných a slabých stránek ve vztahu k cílové skupině · Co si myslíte, že je vaší silnou stránkou při práci s cílovou skupinou a naopak? · Kde cítíte své limity, kam byste se rádi posunuli? (Nesmí být jen výpis vlastností. Spíše zamyšlení. Být konkrétní.) · Plus - zhodnocení svých momentálních kompetencí pro práci s touto cílovou skupinou na škále od 0 - 10, kdy 0 je žádné kompetence, 10 maximální kompetence. A také jak bude stav podle vás vypadat úspěšném absolvování studia (vaše představa). Charakteristika vybraného klienta (neuvádět jméno) viz instrukce v manuálu Existence problémového nebo rizkového chování u klientů obecně (Popiště, zda se u klientů vyskytovalo problémové nebo rizikové chování. Pokud ano, kdo a jak řešil. Případně, pokud jste se sami setkali s nějakým problém a jak se vám dařilo ho vyřešit. ) Charakteristika prostředí Popis prostředí Popište prostředí, kde praxi realizuje (materiální i sociální) - jak na vás subjektivně působí - co vnímáte jako pozitivní (materiální i sociální část prostředí) - kde se zařízení nachází - jakna klienty působí - materiální vybavení, - prostory pro sporotovní, akční aktivity - co byste zlepšili, kdyby to šlo... - aj. Psychosociální podmínky na pracovišti arakteristika prostředí ředí tředí, kde praxi realizuje (materiální i sociální) ubjektivně působí jako pozitivní (materiální i sociální část prostředí) ení nachází - jakna klienty působí vybavení, o sporotovní, akční aktivity epšili, kdyby to šlo... ální podmínky na pracovišti Obsahová náplň jednotlivých dnů datum počet hodin vá náplň jednotlivých dnů obsahová náplň Stručně popište obsahovou náplň dne dle zaměření praxe. Ideálně v odrážkách pod sebe - na nový řádek se dostanete klávesovou zkratkou: levé Alt + enter - OBSAH PRAXE MUSÍ ODPOVÍDAT ZAMĚŘENÍ PRAXE (SOCIÁLNÍ PRÁCE) A UVEDENÝM HODINÁM Realizované aktivity s klientem (pouze činnosti, kterou by jinak realizoval sociální pracovník) DATUM AKTIVITA název metody entem STRUČNÝ POPIS AKTIVITY Potřeby klientů vnímaná potřeba význam prostředí saturace Monitorovací pozorování 1 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování Průběh monitoringu Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ací pozorování 1 monitoring činnosti sociálního pracovníka uveďte zaměření monitoringu a konktretizujte (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komu verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (n POD SEBE levé Alt + enter Monitorovací pozorování 2 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování Průběh monitoringu Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ací pozorování 2 monitoring činnosti sociálního pracovníka uveďte zaměření monitoringu a konktretizujte (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komu verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (n POD SEBE levé Alt + enter Monitorovací pozorování 3 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování Průběh monitoringu Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ací pozorování 3 monitoring činnosti sociálního pracovníka uveďte zaměření monitoringu a konktretizujte (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komu verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (n POD SEBE levé Alt + enter Monitorovací pozorování 4 Datum a čas a délka monitorování Tematické zaměření pozorování Průběh monitoringu Do bylo pro vás v rámci monitoringu přínosem ací pozorování 4 monitoring činnosti sociálního pracovníka uveďte zaměření monitoringu a konktretizujte (např. může být u komunikace uvedeno spec.zaměření na neverbální komu verbální a neverbální komunikace - nelze totiž sledovat vše najednou!!!) časová orientace např. po 3 minutách - tj. zapisujte vše pouze ke zvolenému zaměřní v intevalu 3 min po zvolenou dobu (n POD SEBE levé Alt + enter Příprava ČINNOST S aktivity KLIENTEM/ KLIENTY 1 Datum realizace Cílová skupina POUZE AKTIVITY, KTERÉ V REALNÉ PRAXI REALIZUJE SOCIÁLNÍ PRACOVNÍM V DANÉM ZAŘÍZENÍ Zaměření aktivity Předpokládaná délka aktivity CÍLE Cíle (i jejich formulace) musí odpovídat požadavkům na cíle (např. SMART cíle). Student je musí být schopen analyzovat u zápočtu OP POPIS ČINNOSTI POMŮCKY, ÚPRAVA PROSTŘEDÍ METODY A FORMY PRÁCE REALIZACE (Popište celkový průběh aktivity. Případné problémy, úskalí - jejich řešení. Co byste udělali jinak oproti plánu. ) (Popište co plánujete s klientem realizovat.) (Co vše si musíte před aktivitou s klientem nachystat, např. i prostudovat dokumentaci, atd.) (Pojmenujte využité metody a formy práce. Pozor, nemusí být metody didaktické jako u OP I, mohou být metody sociální práce, soc. poradenství atp.) Příprava ČINNOST S aktivity KLIENTEM/ KLIENTY 2 Datum realizace Cílová skupina POUZE AKTIVITY, KTERÉ V REALNÉ PRAXI REALIZUJE SOCIÁLNÍ PRACOVNÍM V DANÉM ZAŘÍZENÍ Zaměření aktivity Předpokládaná délka aktivity CÍLE Cíle (i jejich formulace) musí odpovídat požadavkům na cíle (např. SMART cíle). Student je musí být schopen analyzovat u zápočtu OP POPIS ČINNOSTI POMŮCKY, ÚPRAVA PROSTŘEDÍ METODY A FORMY PRÁCE REALIZACE (Popište celkový průběh aktivity. Případné problémy, úskalí - jejich řešení. Co byste udělali jinak oproti plánu. ) (Popište co plánujete s klientem realizovat.) (Co vše si musíte před aktivitou s klientem nachystat, např. i prostudovat dokumentaci, atd.) (Pojmenujte využité metody a formy práce. Pozor, nemusí být metody didaktické jako u OP I, mohou být metody sociální práce, soc. poradenství atp.) Autoevaluace a monitoring Vlastní hodnocení praxe Vzor mentora Náročnost činnosti oevaluace a monitoring Zhodnoťe svou realizovanou praxi: • Co Vás na praxi zaujalo, co se vám líbilo, co vás obohatilo, zvýšilo vaše kompetence. Na stupnici 1 - 10 zhodnoťte své kom praxe.) • Co Vás na praxi překvapilo, s čím jste měli problém, co se vám nelíbilo. • Celkové zhodnocení praxe, přínosu atp. (Průběžně si zapisujte a zde podrobně popište co se Vám líbilo na působení mentora. V čem se pro Vás stane vzorem. V če zcela konkrétních příkladů, nikoli jen jeden.) (Popište míru fyzické a psychosociální náročnosti činnosti. Zhodnoťte rovněž na stupnice 0-10) Seznam příloh číslo přílohy označení (můžete vložit přílohy i přímo sem, nebo jen seznam a přílohy vložit do IS.SLU)