OKRUHY KE ZKOUŠCE (z každé sady budou jedna až dvě otázky) 1. Uvedení do psychologie (předmět z různých psychologických přístupů, cíle). Psychologické disciplíny. Základní pojmy. 2. Metody výzkumu (vědecká metoda: vlastnosti, podmínky výzkumu, výzkumné přístupy: kvali a kvanti, fáze výzkumu, výzkumné přístupy) 3. Metody výzkumu (rozhovor, dotazník, pozorování, experiment…) 4. Determinace lidské psychiky 5. Senzorické procesy 6. Percepce 7. Pozornost 8. Paměť 9. Zapomínání 10. Představivost 11. Myšlení 12. Učení (fáze učení, bezděčné učení (habituace, senzibilizace, imprintace, explorační chování), učení vhledem, sociální učení, kognitivní učení) 13. Učení (záměrné učení: klasické, instrumentální a operantní podmiňování) 14. Inteligence 15. Emoce (včetně agrese) 16. Struktura osobnosti (motivace) 17. Struktura osobnosti (potřeby, postoje, charakter) 18. Struktura osobnosti (výkonové vlastnosti, seberegulační vlastnosti) 19. Temperament (Hippokrates, Jung, Eysenck, Pavlov) 20. Typologie osobnosti (Spranger, Big five, Teorie typu MBTI) Uvedení do psychologie (předmět z různých psychologických přístupů, cíle). Psychologické disciplíny Základní pojmy Metody výzkumu (vědecká metoda: vlastnosti, podmínky výzkumu, výzkumné přístupy: kvali a kvanti, fáze výzkumu, výzkumné přístupy) Metody výzkumu (rozhovor, dotazník, pozorování, experiment…) Determinace lidské psychiky Senzorické procesy Percepce Pozornost Paměť Zapomínání Představivost Myšlení Učení (fáze učení, bezděčné učení (habituace, senzibilizace, imprintace, explorační chování), učení vhledem, sociální učení, kognitivní učení) Učení (záměrné učení: klasické, instrumentální a operantní podmiňování) Inteligence Emoce (včetně agrese) Struktura osobnosti (motivace, potřeby, postoje, charakter) Struktura osobnosti (výkonové vlastnosti, seberegulační vlastnosti) Temperament (Hippokrates, Jung, Eysenck, Pavlov) Typologie osobnosti (Spranger, Big five, Teorie typu MBTI)