Vyšetření 1 .ročník Chlapec vyšetřen před nástupem do školy v PPP pro OŠD 5/2020, kde byl pravděpodobně vyšetřeny jen percepční schopnosti, ale nebyl vyšetřen intelekt a odeslán pro vyšetření vývoje řeči do SPC pro děti s vadami řeči, kde bylo provedeno komplexní vyšetření a zde nyní zjištěna intelektová úroveň v pásmu lehkého mentálního postižení 6/2021. Nyní doporučeno SPC pro MR. K diagnostice použité 1. testy Bednářová, 2. standartní test laterality a 3. naše vypracované pracovní listy Vyšetření v SPC pro děti s vadami řeči před nástupem do 1. třídy V závěru vyšetření je doporučení k dořešení se objednat do SPC pro MP. Kam nedošli. K dořešení školního zařazení odeslán k nám do SPC pro MP 6/21. Přišli až na tlak školy 10/21. Žádost zákonného zástupce Z P R Á V A Š K O L Y Před vyšetření u nás před vyšetřením, zákonný zástupce vyplní informovaný souhlas a aktuálně bezinfekčnost dítěte Před vyšetřením provedeme rozhovor se zákonným zástupcem, s čím potřebuje pomoci, co od nás očekává, kdo jí k nám doporučit, co potřebuje řešit. Sociální pracovnice provede základní sociální šetření a psycholog nebo speciální pedagog vyšetřuje. Souhlas s vedením evidence v SPC podle zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů v informačních systémech Zákonný zástupce/ klient souhlasí s odbornou komplexní péčí, kterou zajistí SPC Srdce v Opavě ve spolupráci s kmenovou školou klienta. Zákonný zástupce/klient souhlasí, aby SPC: vedlo evidenci osobních údajů klienta v SPC – anamnestické údaje provádělo odborná vyšetření klienta a anamnézy klienta získávalo další odborné zprávy a podklady ke stanovení diagnózy poskytovalo závěry odborných zpráv: SPC, rodičům Získané informace budou sloužit pro potřeby SPC v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb. o ochraně osobních údajů v informačních systémech, a to v období trvání péče SPC o klienta. Zákonný zástupce/ klient byl poučen o jeho právech dle zák. č. 110/2019 Sb. Jméno klienta: Datum narození: Adresa: Opava Jméno zákonného zástupce klienta: Podpis zákonného zástupce: …………………………………… V Opavě dne: Zpracovala: Sociální pracovnice SPC Bc. Sociální šetření Spisová značka: 96/2021 Jméno a příjmení dítěte: Adam Zajíc Datum narození: 18.6.2014 Bydliště: Jasná 954/2, 747 06 Opava Mateřská škola: Škola: Základní škola Opava-Kylešovice Třída: Jméno a příjmení otce: ……………………………………………………………………….. Datum narození:…………………………………… Národnost:……………………………. Vzdělání: ……………………………………………Zaměstnán jako: ……………………... Zaměstnavatel: ……………………………………. Telefon do práce: …………………….. Bydliště: …………………………………………… Telefon domů: ………………………... Jméno a příjmení matky: Datum narození: ………………………………….. Národnost: ……………………………. Vzdělání: ………………………………………….. Zaměstnán jako: ……………………… Zaměstnavatel: …………………………………… Telefon do práce: ……………………... Bydliště: ………………………………………….. Telefon domů: …………………………. Sourozenci dítěte ( jméno, věk, škola): Odborné ambulance, které s dítětem navštěvujete: Průběh těhotenství: pořadí těhotenství…… IVF……..věk matky…….. věk otce………… příspěvková organizace Speciálně pedagogické centrum Srdce Sociální anamnéza Jméno a příjmení: Datum narození: Bydliště: , 747 06 Opava Je dítě držitelem průkazu ano – ne TP ZTP ZTP/P Příspěvek na zvláštní pomůcku (nákup MV) ano – ne Příspěvek na zvláštní pomůcku ano – ne Příspěvek na mobilitu ano – ne Příspěvek na péči ano – ne stupeň …………… Příspěvek na péči do 18 let zvýšený ano - ne Rodičovský příspěvek ano – ne Invalidní důchod ano – ne Zdravotní kočárek, vozík ano – ne Rehabilitační židle (Aris, Meyra) ano – ne Jiné pomůcky: ........................................................................................... Jiné příspěvky: .......................................................................................... Doporučení: .............................................................................................. Datum: Se souhlasem zákonného zástupce zaznamenala: Sociální pracovnice SPC Výpočet P+A/2 : počtem pokusů x 100 8+0,5:10x100 =85 méně vyhraněná pravorukost Vyšetření laterality Vyšetření grafomotoriky a psaní Vyšetření čtení Vyšetření sluchové percepce Vyšetření zrakové percepce Vyšetření pravolevé a prostorové koordinace Vyšetření matematiky Tel. konzultace s třídní učitelkou 24.11.2021 (po vyšetření) Maminka nesdělila škole, že je chlapec v péči SPC Havlíčkova, nepřinesla před nástupem do 1. třídy zprávu. Na dotaz, zda má nějakou zprávu řekla, že nesouhlasí se závěry. Od počátku výrazné problémy - neuměl barvy, ... - úroveň Z počátku popírala problémy. Teprve po měsíci ve škole přišla s tím, že už to nezvládá. Pí. uč. začala Adama intenzivně doučovat. Přesto sledujeme výrazné obtíže a zároveň pokroky. 30 min. z hodiny však stojí vedle něj. Domluvily jsme se, že pí. uč. zpracuje zprávu školy. My ji vyhodnotíme a navrhneme jako podpůrné opatření i AP - ve třídě je 21 žáků, z toho 5 s PO. Tel. se speciálním pedagogem školy dne 4.1.2022 Volala spec. ped. školy pí. V., že paní ředitelka nechce dovolit snížení obsahů vzdělávání, říká, že nemají Přílohu pro žáky s LMP ??? Bylo ji vysvětlen rozdíl mezi snížením obsahů a výstupů, také to, že Příloha už neexistuje. Náš speciální pedagog jí nabídl, že může přijít na konzultaci se s třídní učitelkou k nám do SPC (schůzka naplánována na 12.1.) Konzultace speciální pedagog SPC (ten, který vyšetřil dítě) třídní učitelka a spec. ped. školy 12.1.2022 Hovořily o nastavení PO, zvláště o změnách obsahů vzdělávání, hodnocení žáka, metodách práce a zpracování IVP. Probraly:  Počítám do 20  Pomůcky Insgraf  Metodika Yes, we can - třídění, řazení, prostorová orientace, počítání ... .  Obtahování písmen, tvoření dvojic písmen (tiskací-psací).  Vedení sešitu s plánem na měsíc Dle pí. uč. Adam podává mírný nadvýkon vzhledem k intelektu. Rodiče snížené nadání popírají, zvláště otec. Paní uč. od začátku září do prosince chlapce denně doučovala. Pokroky jsou znát, ale nedá se již v takovém tempu a nasazení pokračovat. Domluvily se, že pojedou dle schopností a tempa Adama, nebudou tlačit. Bavily se o tom, jak to dělat ve třídě, když ostatní budou dále - gradované učební úlohy. Hodnotit budou dle IVP - snížené obsahy, nutná pozitivní motivace. Nesrovnávat se třídou. Možná podpora kolektivu psychologem SPC. V 6/2022 se pí. uč. ozve s informací, zda Adam zvládá nebo je už od září 2022 potřeba změnit výstupy. Postup práce s touto pomůckou najdete na www.enigma.sk