Magdalénka 2. ročník PRLOLU sin - DF aktivně s převahou ektivity m.TA 3/5, pohyb do everse s DF nezachycen, pasivně střední postavení paty a hlezna, trvá addukce prednoží - trvá hyperestenzitivita x toleruje manuální konstakt a protažení re: uvolněna kontraktura měkkých tkáni na levé noze, trvá pouze addukce lehká prednoží, levá noha je v opěrné funkci položena ploskou na podložce odchylka: oslabeni DF a evetse levé nohy Dg: Maligní rabdoidní tumor malé pánve ( germinlní delece SMARCB1 neprokázána ) - resekce 9.12.20 - stp. chemoterapii, stp. protcnové RT, stp extripaci TU, stp. autologní Tx ( 5/21) Chronické onemocněni ledvi i NS, stp akutním renálnim selhání, tubulopatie -stp. nefrostomiích bilat, zrušeny 6.11.2020 Kolostomie - zanoření 20.6.22 Akroparéza bilaterálně sekundárně Stresová inkontinence Stp. opakované pyelonefritide Doporučení: pokračovat v Rhb terapii a ortézování jak nastaveno 9/23 kontrola na neurologii u MUDr.Perníkové dle plánu - prosím o vyjádřeni se k eticlogii oslabení DF a everse nohy (? paréza peroneálních svalů x funkční útlum), ? doplnění EMG vyšetření kontrola v odstupu s novou crtézou a neurologickém vyšetření - 2 2443 5502 v čase 12.30 - 14.30 Edukace provedena, pacient odchází z ordinace ve stabilizovaném stavu. Pacient byl informován o poskytovaných zdravotnických službách. S poskytovanými službami souhlasí. Diagnóza: C763 g822 Účet: v: 21022 Tisk ze dne: 20.07.2023-11:59 Ošetřující lékař MUDr/Dyrhohová Olga Základni škola 3 Praktická škola, Opava Slezského odboje 5 príspevková organizace Speciálně pedagogickí- centrum Srdce 746 01 Opava. tel. 553 626 092.603 350 402. ID DS bjaiScx. email spcsrdcr&Kpsopavacz Informovaný souhlas se závěry vyšetření z poskytnuté poradenské služby ve školském poradenském zařízení (Zpráva a návrh doporučení) Jméno a p říj E-mail: han, Závěry posk' •-Ú&Ĺ. Prohlašuji, že jsem byl/a srozumitelně a jednoznačně informován/a v rámci závěrečné konzultace k vyšetření v ŠPZ o závěrech vyšetření a případně doporučovaných podpůrných opatřeních zejména: a) byl se mnou ústně projednán navrhovaný obsah zprávy, b) byl se mnou ústně projednán navrhovaný obsah doporučení pro vzdělávání dítěte, žáka, studenta se speciálními vzdělávacími potřebami, c} porozumél/a jsem jejich obsahu i povaze, d) byly se mnou projednány možné alternativy návrhů, které jsou nezbytné pro úpravy průběhu vzdělávání, včetně všech navrhovaných opatření a předvídatelných důsledcích, které mohou vyplynout z poskytování poradenské služby. Souhlasím / nesouhlasím s uvedením diagnózy do závěru v Doporučení ŠPZ. Písemnou zprávu z vyšetření a doporučení obsahující návrhy úprav ve vzdělávání si přeji: ^ap odeslat e-mailem - heslo: rok narození klienta b) zaslat datovou schránkou c) osobně vyzvednout na pracovišti SPC dne.....................v......hodin. d) zaslat na adresu méha (uvedeného) bydliště - POUZE ze závažných důvodů, kdy se nemohu dostavit k převzetí a nemám e-mail ani datovou schránku Po seznámení se s obsahem Zprávy a Doporučení požádám SPC osobně nebo telefonicky, emailem, o osobní konzultaci ke zprávě a doporučení, a to nejpozději do 5 pracovních dnů, ode dne jejich doručení. Pokud do této lhůty o osobní konzultaci nepožádám, potvrzuji tím skutečnost, že akceptuji znění i a) Zprávy PorTex ZÁZNAMOVÝ ARCH HLASITÉ ČTENÍ B Krmení králíků „Zítra odjíždím na výstavu králíků, budu tam s Ferdou tři dny. Postaráte se 13 mi o ostatní králíky, kteří tu zůstanou?" řekla babičce sousedka^Martina. 24 „Jeden den bý^bez jídla král U vydržel, ale déle ne, měl by hla'ci jako vlk." 39 „Aspoň se děti zabaví," slíbila jí babička. 46 Martin afinám vysvětlila, jak na to: „Každému králíkovi musíte dát kousek 57 tvrdého chleba, mají na chroupání silné a ostré zuby. Pak jim přihodíte 69 do každého kotce dvě kupky sena^|Kdyby seno nevystačilo, nasypete jím 80 do misek půl hrnku granulí nebo přidáte mrkvovou nať. A ještě musíte dolít 93 z konve vodu do misek, aby měli co pít. Chleba i seno musí být opravdu 108 tvrdé a suché. V opačném případě by se králíkům nafoukla bříška a moc by 122 je bolela. A to je konec, není to těžké, že? Zapište si to ale za ušil" 138 Vše jsme udělali přesně podle návodu a o králíky jsme se starali rádi. Ale 152 třeba včera, .když celý den pršelo, se nám za nimi moc nechtělo. Jenže, -165 k říká babička: „To se nedá nic dělat, o zvířátka se musíš postarat, i kdyby 180 trakaře padaly." A tak králíci spokojeně stříhali ušima a sousedka měla 191 radost, že jsme nic nespletli. 196 Způsob čtení ZaSkrtněte všechny Jevy, která se vyskytly. □ □ n Obtlřná výbavnost písmen Hláskuje Slabikuje nejisté Slova slabikuje plynule Slova nejistá Slova plynule Obtíže - vlceslabičná slova Obtíže - souhláskové shluky Rychlost čtení 1. minuta Celkem slov Chybne Správně Přesnost Celkem slov Chybně Správně Přesnost Celkový čas čtení (v sekundách) Dvojí čtení (čte si v duchu nebo polohlasně, pak teprve nahlas) Zhoršení v čase (Ctení se postupně zhoršuje) Snaha o intonaci PorTex Porozuměni li HLASITÉ ČTENÍ S POROZUMĚNÍM B Krmení králíka - Porozumění textu Hodnoceni 2/1/0 1. Kdo v příběhu má doma králíky! 2. Na co podle článku mají králíci s.fné a ostré zuby? 3. Co měly dát děti králíkům, kdyb-- nevystačilo seno? 4. Kdo nakonec nakrmil králiky v d«n, kdy prielo? 5. Kdo byl Ferda? 6. Proč Martina žádala babičku o k -mení králíku? 7. Z čeho všeho asi měla Martina rjdost, když přijela domů? 8. Co znamená, když se řekne ZAPI í SI TO ZA UŠI? 9. Poslouchej dobře. Které slovo Jsi SLYŠEL(A) v příběhu? Starost - mladost - radost 10. A ještě jednou poslouchej a řekrl mi, které slovo BYLO v příběhu: Vlk - vlčák - pes 11. A které slovo v příběhu NEBYLO» Kotec - kopec - konec 12. Které slovo tam NEPATŘÍ? Posloi chejl chleba pro králiky musí být: tvrdý - čerstvý - suchý. 13. Co s\ při péči o králíky děti asi uvídomily? 14. Sousedka měla po návratu domu radost. Myslíš, Že děti měly také radost? Z čeho? 1S. Martina mluvila o nafouknutí bříšek u králíků. Co dalílho by se kráilkům Jeítě mohlo stát, kdyby Jim děti nedaly jídlo a piti podle pokynů? 16. Proč se asi Martina obrátila na babičku, a ne na někoho jiného? 17. Proč se o králíky Martině nepostarala sama babička, ale nechala to na dětech? Celkový skór j. Míčová gramotnostnl do^dnoitl u láků Skot - testová diagnostická baterie. Praha: PedF UK. 2021. mé duednostt u íáJiO likladuMi Skol - testová diagnostickí baterie. Praha: PedF UM. 2021 Porozumění textu ZÁZNAMOVÝ ARCH HLASITÉ ČTENÍ S POROZUMĚNÍM B Krmení králíků - Kontrolní slovníková zkouška ----.__ 1. výstava -- 2. vydržet 3. kotec-- ____. ■ nesplést se •-- konev 6. chroupání ,/ 7. ostré-- IS 8. nať-- 9. 10. návod - granule --- --- Celkový skór jt ^&sms_Áaz___/%A*rÁys__rp.xáAp/iintAs j hranice inverze zám. sluch syk asimilace gramatika i komoleni vklad samohl měkčeni ostatní diakritika j vynechávky zám. zrak délky ostatní spec. chyby Přepis AjthJIi._All_XtAÁunĽ , _ÄsneLňLtcLr hranice inverze zám sluch. syk. asimilace gramatika komoleni vklad samohl měkčeni ostatní diakritika vynechávky zám. zrak délky ostatní spec, chyby 65 Varianta ŠPZ Varianta ŠPZ Sluchová diferenciace I Mt bot ?šle ečle skv cky 1 / i 4 cíbl cibl 1 / ! 5 smet z met 6 biu plu 7 čikl šik! 8 láže láše 'J vlui vlui 10 hup hlup 1 1 brvti brvti i ______i vnik vavk Sluchová analýza bodv \ i rým _______i 2 čelo ' ] ^ knoi v/ 1 4 koliba i 5 herna 6 nadpis 7 brána i 8 čtenář ! 9 molekula \S ■ 10 doplout i 1 1 bambule 12 'kouluje 1 1 cisterna 14 křesadlo ■ 15 bramboračka — i body 13 hutv hutí 14 dvš dis 1 5 tip tip 16 itv ití I 7 řasním řasným 18 nik nik 19 dvsti ďvsrý 20 lonv loni 21 bul v buly 22 dak dák 23 cel cél 24 soč SOČ Sluchová syntéza body 1 ven 2 laso 3 prak 4 koleno 5 židle ■ 6 rukavice 7 ječmen 8 kostka 9 chládek 10 kroupy 11 lívanec 12 soupeři v 13 čerpadlo 14 krupička 15 králíkárna Datum vyšetřeni: Exam.: DIAGNOSTIKA CQ Fonologická manipulace Ve slově pes vyměň (hlásku) p za 1. Které slovo vznikne? 1 mrak m za d drak 2 dech ch za n den • 3 hrom m za ch hroch 4 hlas s y.íi d hlad 5 člen e za u č hm 6 chaluha_ h za p chalupa Kterou hláskou se liší slova rota—bota? 7 hůl-kůl h k *y 8 barva- larva b i \X 9 nok—noc k c 10 blok—brok l r v/ 1 1 člen—člun e—u — 12 klín kmín l-m Jaké slovo vznikne, když ve slově plán odstraníme (hlásku) 1? 13 kost i k o.s 14 vlak v lak - 14 prach i pach — 1 6 lusk s luk y. 17 klus 1 kus 18 kostel s kotci 60 3. Doplň chybějící číslice 11 ^ 13 25 2i 27 _ 9 ]_ % 35 % 4. Porovnej <~~~---- 12 5 11 ; 21 18 83 69 63 100 =r im 48 1 50 90 2 19 45 21 S. Vypočítej 25+3= Í35Í-7' J/ 2 57+2= 68+5= 22 52 34 47 59 24 88 ■ 22 69-8 = 23-5 = 35 - 7 45-4 = 45-7 = 67 -35 21 : 7 = 30 : 5 = 45 : 9 = 6. Vypočítej 2.2 = 5.3= 6:2 = 10.5 = 8.4= 16 : 4 = 7.6= 6.8= 40:5 = 7. VyŕcS slovní úlohu Anička dostala od maminky 13 jahod. Honzík dostal o 5 více. Kolik jahod má Honzík? Kolik jahod mají obě děti dohromady? P +3 - % -73*16* Varianta ŠPZ dib i il irFhi -H4- ip q> AAA AM S| 8, pnTi i i l i lnul S 3 iiíii nřn a a K S q>

OS htaiScx f niai! spcsrdcr-ffzspwp.na cz Informovaný souhlas se závěry vyšetření z poskytnuté poradenské služby ve školském poradenském zařízení (Zpráva a návrh doporučení) Jméno Datum E-mail: □ Závěry poskytnuté poradenské služby (stručně popište): 0T - s)a!*IZ-*-y Prohlašuji, že jsem byl/a srozumitelně a jednoznačně informován/a v rámci závěrečné konzultace k vyšetření v ŠPZ o závěrech vyšetření a případně doporučovaných podpůrných opatřeních zejména: a) byl se mnou ústně projednán navrhovaný obsah zprávy, b) byl se mnou ústně projednán navrhovaný obsah doporučení pro vzdělávání dítěte, žáka, studenta se speciálními vzdělávacími potřebami, c) porozuměl/a jsem jejich obsahu i povaze, d) byly se mnou projednány možné alternativy návrhů, které jsou nezbytné pro úpravy průběhu vzdělávání, včetně všech navrhovaných opatření a předvídatelných důsledcích, které mohou vyplynout z poskytování poradenské služby. Souhlasím / nesouhlasím s uvedením diagnózy do závěru v Doporučení ŠPZ. Písemnou zprávu z vyšetření a doporučení obsahující návrhy úprav ve vzdělávání si přeji: V a)J odeslat e-mailem - heslo: rok narození klienta b) zaslat datovou schránkou c) osobně vyzvednout na pracovišti SPC dne.....................v......hodin. d) zaslat na adresu mého (uvedeného) bydliště - POUZE ze závažných důvodů, kdy se nemohu dostavit k převzetí a nemám e-mail ani datovou schránku Po seznámení se s obsahem Zprávy a Doporučení požádám SPC osobně nebo telefonicky, emailem, o osobní konzultaci ke zprávě a doporučení, a to nejpozději do 5 pracovních dnů, ode dne jejich doručení. bez dalších připomínek, a že jsem jejich obsahu plně porozumél/a i bez další osobní konzultace. Dále souhlasím / nesouhlasím, že vzdělávání výše uvedeného dítěte bude po dobu platnosti Doporučení ŠPZ pro vzdělávání se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole nebo školském zařízení konzultováno se školou či školským zařízením formou telefonických či osobních konzultací svedením nebo vyučujícími školy. Podpůrná opatrenia IVP budou každoročně vyhodnocena. Prohlášení zákonného zástupce Prohlašuji, že ve věci informovaného souhlasu se závěry vyšetření z poskytnuté poradenské služby ve školském poradenském zařízení (zpráva a návrh doporučení) jednám ve shodě s druhým zákonným zástupcem. Jsem si vědom/a povinnosti SPC oznámit, v případě potřeby, doložit soudem stanovené zmeny v úpravě rodičovských práv. Poučení provedl/a, podpis: Podpis zákonného zástupce/ zletilého žáka nebo studenta: V Opavě dne: 11. 11. 2024 Pokud do této lhůty o osobní konzultaci nepožádám, potvrzuji tím skutečnost, že akceptuji znění ^aj ?právy •ifĽ Srlcř Základni škola a Praktická skolí Opava, Slezského odboje 5, příspěvková organizace Špeciálne pedagogické centrum Srdce 74í 01 Opava, tel.: 553 626 092, 733 611 510, TD DS hjaiScx, e-mail: spcsrdce@zspsopava.cz Naše Zn. (č.j.) - š.: ZSPSOp/1569/2024/Z Naše Zn. (č.j.) - š.z.: Datum: Vyřizuje: Evid. č. spisu: IZO ŠPZ:| 12.11. 2024 Bc. Ivana Celtová 72/2022 110006062 ZPRAVA ŠKOLSKÉHO PORADENSKÉHO ZAŘÍZENI Pouze pro žáka nebo zákonného zástupce! Dítě/žák/student Jména a příjm Datum narozE Bydliště: Škola: Adresa školy: Ročník: Třída: "žĚ" 'ěk v den vyšetření: 8 let 2 měsíce 2 dny okres Opava, příspěvková organizace Datum přijetí žádosti o poskytnutí poraden, pomoci: 17. 10. 2024 Datum vyšetření v ŠPZ: 11. 11. 2024 Důvod vyšetření: Zhodnocení aktuálního stavu školních vědomostí a dovedností žákyně, vyhodnocení podpůrných opatření a stanovení míry podpůrných opatření ve vzdělávání na následující období. Zpráva je určena pro: zákonného zástupce Podklady pro stanovení podpůrných opatření ve vzdělávání Anamnéza: Magdaléna je v evidencí SPC Srdce od 18. 5. 2022, na základě žádosti zákonného zástupce. RA: Úplná rodina, rodiče bydlí se svými 2 dětmi ve společné domácnosti. Magdaléna má sestru Malvínu nar. 2018, která navštěvuje MŠ v Kobericích. OA: Magdaléna se narodila z I. těhotenství matky (28 let] a otce [35 let). Těhotenství bylo plánované, chtěné. Porod byl v termínu, spontánní. Porodní hmotnost 3850g/53cm. Dívka je po ukončené onkologické léčbě, pro maligní rhabdoidní nádor malé pánve. Dle matky má v anamnéze inkontinenci [pleny ve dne i v noci), chronické onemocnění ledvin, omezení dorzíflexe LDK vhleznu a oční vadu - korekce brýlemi, je v m u ľt i o borové péči onkologické, chirurgické, rehabilitační, urologické, nefrologické, endokrinologické a oční ambulance. Na rehabilitace dochází do Rehabilitačního centra v Opavě. V plánu je dle matky lázeňská léčba a operace LDK. Do volnočasových aktivit je Magdaléna zapojena, ve škole navštěvuje školní družinu, vZUŠ v Kravařích hraje na kytaru, jezdí na trojkole, velmi ráda tvoří a plave. SA: Magdaléna má přiznaný II. stupeň příspěvku na péči, průkaz ZTP a příspěvek na mobilitu. Matce bylo v SPC poskytnuto odborné sociální poradenství, které se týkalo příspěvku na péči, poskytovateli pomoci, posuzování potřeb dítěte a kontaktu na Klub přátel zdravotně postižených dětí Eliška v Opavě je, www.mseliska.cz, tel: 608 617 121, e- mail klub.eliska@seznam.cz - Bc. Hana Paterková. Poslední komplexní vyšetření v SPC Srdce se uskutečnilo dne 14. 2. 2023 se závěrem: Psychologickým vyšetřením zjištěna aktuální úroveň rozumových schopností v pásmu mírného nadprůměru. Magdaléna se velmi dobře orientuje v kalendářním roce, jmenuje roční období, ví, kdy má narozeniny (babí léto) a kdy jsou Vánoce. S menší jistotou však jmenuje dny v týdnu, orientace není upevněná. Přetrvávají nedostatky v rozvoji graf o motoriky, a to v souvislosti se základním onemocněním. Doporučení: na základě výše popsaných skutečností a v souvislosti se zdravotním stavem děvčete, doporučujeme od 9/2023 zaškolení v ZŠ v místě bydliště a vzdělávání dle ŠVP ZV za podpory sdíleného asistenta pedagoga. ŠA: Magdaléna od 3 do 3,5 let navštěvovala Mateřskou školu v Kobericích. Z důvodu onkologického onemocnění docházku do předškolního zařízení bylo přerušeno. Mateřské školu v Kobericích navštěvovala od 1. 9. 2022 do 31. 8. 2023 a to za podpory asistenta pedagoga. Od 1. 9. 2023 nastoupila do 1. ročníku ZŠ v Kobericích, kde je ve školním roce 2024/2025 žákyní 2. ročníku a plní 2. rok školní docházky a je vzdělávána dle ŠVP ZV za podpory asistenta pedagoga. Použité metody: rozhovor, sociální šetření, sociální anamnéza, prostudování odborných zpráv ve spisové dokumentaci. b) Část speciál ně-pedagogická Magdaléna přichází k vyšetření v doprovodu maminky, spontánně navazuje kontakt spolupracuje na všech předkládaných úkolech. Přiměřeně udrží pozornost pracuje v pomalejším tempu, obtíže ji činí udržení vzpřímené polohy při sezení. Hovoří ve větách, má přiměřeně rozvinutou slovní zásobu, výslovnost má upravenou. Velmi dobře má rozvinuté sluchové i zrakové vnímání, a to jak diferenciaci, tak sluchovou analýzu a syntézu slova. Přiměřeně se rozvíjífonologická manipulace. Oslabení sledujeme ve vizuomotorické koordinaci. Český jazyk - děvče má zvládnutou techniku čtení, čte v pomalejším tempu, delší slova těžkopádněji. Po rozečtení se kvalita čtení zlepšuje, snaží se o správnou větnou intonaci, Porozumění čtenému se pozvolna rozvíjí, aktuálně text nedokáže reprodukovat, i odpovědi na otázky jí činí obtíže. Dle slov maminky lépe porozumí textu, který si přečte tichým ctěním. Magdaléna používá pro psaní pravou ruku, úchop psací potřeby je fyziologický. Dominantní ucho i oko má levé, Aktuálně zvládá přepis i diktát vět, některé grafémy nejsou upevněny, dodržuje liniaturu i proporce písma. Chybuje minimálně. Matematika - děvče jmenuje číselnou řadu do 100, čísla čte i zapisuje, porovnává, určuje číslo hned před/za. Aktuálně zvládá sčítání a odčítání do 20, potíže jí činí počítání s přechodem desítky. Dokáže vyřešit slovní úlohu, správně volí početní operaci a formuluje odpověď. Použité metody: rozhovor s matkou, pozorování, prostudování odborných zpráv, test vizuomotorické koordinace, test percepčně-motorických schopností, PorTex - porozumění textu, zhodnocení početních dovedností. Závěr z vyšetření: Magdaléna je milé, uzavřené děvče, které pozvolna navazuje kontakt, přiměřeně věku udrží pozornost. Spolupracuje na všech předkládaných úkolech v pomalejším tempu, Vzhledem k prodělanému onkologickému onemocnění přetrvávají pohybové obtíže a slabosti, které je nutné kompenzovat, a to při dlouhém sezení a chůzí. Dále přetrvává oboustranná inkontinence. Hovoří ve větách, má přiměřeně rozvinutou slovní zásobu, výslovnost má upravenou. Speciálně pedagogickým vyšetřením zjištěno velmi dobře rozvinuté sluchové i zrakové vnímání, a to jak diferenciaci, tak sluchová analýza a syntéza slova. Přiměřeně se rozvíjí fenologická manipulace. Oslabení sledujeme ve vizuomotorické koordinaci. Magdaléna má zvládnutou techniku čtení, čtení delších slov je těžkopádnější, porozumění čtenému se pozvolna rozvíjí. Píše pravou ruku, úchop psací potřeby je fyziologický. Dominantní ucho i oko má levé. Aktuálně zvládá přepis i diktát vět, některé grafémy nejsou upevněny, dodržuje liniaturu i proporce písma. Chybuje minimálně. V matematice zvládá numeraci v oboru do 100 a početní operace v oboru do 20. Neupevněno je počítání s přechodem desítky. Dokáže vyřešit slovní úlohu. Jedná se o žákyni s tělesným postižením ve smyslu § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, která potřebuje pro vzdělávání nastavení podpůrných opatření ve smyslu zajištění sdíleného asistenta pedagoga, zajištění pedagogické intervence po delších absencích a respektování pomalejšího psychomotorického tempa. Doporučení: aktuálně doporučujeme rozvíjet čtení s porozuměním [nedokončené věty, obrázkové čtení ...], dále upevnit sčítání a odčítání s přechodem desítky v oboru do 20. Doporučujeme respektovat pomalé psychomotorické tempo, zadávané úkoly event. zkracovat (ve škole i doma). Po dobu dlouhodobých absencí (nemoc, lázně] doporučujeme úzkou spolupráci s rodiči, event. konzultace v domácím prostředí nebo ve škole. Mení potřeba vyplňovat všechny prac. listy, které dělají děti ve škole. Nutné je pochopení učiva. Doporučujeme začlenění Magdalény do kolektivu dětí, a to i po dobu jejich absencí [skype, dopisy, návštěvy). Zajistit dopomoc s osobní hygienou a event. pomoc při pohybu v budově školy či při akcích pořádaných školou mimo budovu. Matce bylo vSPC poskytnuto odborné sociální poradenství, které se týkalo příspěvku na péči, poskytovateli pomoci, posuzování potřeb dítěte a kontaktu na Klub přátel zdravotně postižených dětí Eliška v Opavě je, www.mseliska.cz, tel: 608 617 121, e-mail klub.eliska@seznam.cz -Bc. Hana Paterková. Termín kontrolního vyšetrení: 11.2026 Dne 12. 11. 2024 Zpracoval(a): Speciálně pedagogické centrum náměstí Slezského odboje 361/3a, 746 01 Opava školské poradenské zařízení Špeciálne pedagogické centrum SRDCE při Základni škole a Praktické škrie. Op ara. Slezského oib ej c 5 razítko pracoviště Na vědomí: zákonným zástupcům do spisu klienta v ŠPZ Informovaný souhlas a prohlášení zletilého žáka / zákonného zástupce žáka Žák nebo zákonný zástupce byl s výsledky vyšetření a s navrhovaným doporučením pro vzdělávání žáka osobně seznámen. Dále byl seznámen s dalšími postupy, které jsou nezbytné pro úpravy průběhu vzdělávání žáka, způsobem pro žáka nebo jeho zákonného zástupce srozumitelným. Poučení: Žák nebo zákonný zástupce může do 30 dnů ode dne, kdy obdržel tuto zprávu školského poradenského zařízení, požádat právnickou osobu zřízenou a pověřenou ministerstvem prováděním revizí o její revizi. Zprávu z vyšetření jsem převzal dne: Příjmení, jméno a podpis: Datum: Vyřizuje: Evid. č. spisu: IZOŠPZ: 12.11. 2024 Be, Ivana Celtová 72/2022 110006062 DOPORUČENI ŠKOLSKÉHO PORADENSKÉHO ZAŘÍZENI PRO VZDELÁVANÍ ŽÁKA SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI VE ŠKOLE Věk v den vyšetření: 8 let 2 měsíce 2 dny okres Opava, příspěvková organizace Dítě/žák/student Jméno a příjm Datum naroze Bydliště: Škola: Adresa školy Ročník: Třída: 2.B Souhrnné údafe k vyšetření a stanoveným PO Převažující stupeň PO: 2 Změna stupně: ano Návrh organizační formy vzděláváni: 0 bez IVP Q třída, oddělení, skupina v běžné škole podle §16 odst. 9 ŠZ □ s IVP Q zařazení do školy zřízené pro žáky podle §16 odst. 9 ŠZ Q vzdělávání v základní škole speciální podle RVP ZŠS Datum přijetí žádosti o poskytnutí poraden, pomoci: 17. 10. 2024 Datum vyšetření v ŠPZ: 11.11.2024 Datum konzultace se školou: Platnost doporučení do: 31.12.2026 Termín nového posouzení 5VP* Návrh poskytování pod. opat. (od - do): 1.1. 2025 - 31. 12. 2026 Identifikátor znevýhodnění: 0550000 Další znevýhodnění: 000000 11.11. 2024 11,2026 I. Závěry vyšetření žáka podstatné pro vzdělávání a pobyt žáka ve škole Magdaléna je milé, uzavřené děvče, které pozvolna navazuje kontakt, přiměřeně věku udrží pozornost. Spolupracuje na všech předkládaných úkolech v pomalejším tempu. Vzhledem k prodělanému onkologickému onemocnění přetrvávají pohybové obtíže a slabosti, které je nutné kompenzovat, a to při dlouhém sezení a chůzi. Dále přetrvává oboustranná inkontinence. Hovoří ve větách, má přiměřeně rozvinutou slovní zásobu, výslovnost má upravenou. Speciálně pedagogickým vyšetřením zjištěno velmi dobře rozvinuté sluchové i zrakové vnímání, a to jak diferenciaci, tak sluchová analýza a syntéza slova. Přiměřeně se rozvíjí fenologická manipulace. Oslabení sledujeme ve vizuomotorické koordinaci. Magdaléna má zvládnutou techniku ctení, čtení delších slov je těžkopádnější, porozumění čtenému se pozvolna rozvíjí. Píše pravou ruku, úchop psací potřeby je fyziologický. Dominantní ucho i oko má levé. Aktuálně zvládá přepis i diktát vět, některé grafémy nejsou upevněny, dodržuje liniaturu i proporce písma. Chybuje minimálně. V matematice zvládá numeraci v oboru do 100 a početní operace v oboru do 20. Neupevněno je počítání s přechodem desítky. Dokáže vyřešit slovní úlohu. Jedná se o žákyni s tělesným postižením ve smyslu § 16 odst. 9 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, která potřebuje pro vzdělávání nastavení podpůrných opatření ve smyslu zajištění sdíleného asistenta pedagoga, zajištění pedagogické intervence po delších absencích a respektování pomalejšího psychomotorického tempa, Matce bylo v SPC poskytnuto odborné sociální poradenství, které se týkalo příspěvku na péči, poskytovateli pomoci, posuzování potřeb dítěte a kontaktu na Klub přátel zdravotně postižených dětí Eliška v Opavě je, www.mseliska.cz, tel: 608 617 121, e-mail klub.eliska@seznam.cz -Bc. Hana Paterková. II. Vyhodnocení Plánu pedagogické podpory/IVP (pokud byl poskytován)_ III. Podpůrná opatření (