Hovoříme o osobách se sluchovým postižením nebo o dítěti/žákovi se sluchovým postižením
Nepoužíváme pojmy jako "sluchově postižený", "hluchoněmý" apod.
Surdopedie
Týden 1
Vymezení základních termínů a pojmů oboru surdopedie; historický přístup ke vzdělávání osob se sluchovým postižením.
Základní terminologie
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta. Surdopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2018. 123 s.
Sluchové postižení: Úvod do surdopedie
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.
Historický nástin
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta. Surdopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2018. 123 s.
Užívaná terminologie
Základní terminologie
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta. Surdopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2018. 123 s.
Sluchové postižení: Úvod do surdopedie
HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0084-0.
Historický nástin
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta. Surdopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava, 2018. 123 s.
Užívaná terminologie
Kontrolní otázky a úkoly
- Jaký je cíl surdopedie?
- Uveďte předmět zájmu surdopedie
- Jaký význam má sluch?
- Charakterizujte historický vývoj v oblasti péče o osoby se SP
- Uveďte průkopníky ve vzdělávání osob se SP
- O čem pojednával Milánský kongres?
Kontrolní otázky a úkoly
- Jaký je cíl surdopedie?
- Uveďte předmět zájmu surdopedie
- Jaký význam má sluch?
- Charakterizujte historický vývoj v oblasti péče o osoby se SP
- Uveďte průkopníky ve vzdělávání osob se SP
- O čem pojednával Milánský kongres?