Třístupňový model péče 1. Stupeň péče 2. Stupeň péče 3. Stupeň péče Pozorování, náslechy Konzultace s učiteli Rozhovory Analýza stávajícího stavu PLPP Vyhodnocení PLPP následuje ŠPZ Rovnou ŠPZ Poskytování podpůrných opatření Průběžná pedagogická diagnostika Nově i pedagogická intervence PO 1. až 5. stupeň 1. Stupeň péče Individualizace, PI a PLPP Podpůrná opatření (PO) 1 - 5 2. Stupeň péče 3. Stupeň péče 4. Stupeň péče 5. Stupeň péče IVP PSPP asistent pedagoga úprava výstupů aj. Modifikace obsahu nikoliv výstupů Aktuální úprava pedagogické intervence v § 4a vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: (1) Pedagogická intervence slouží zejména k podpoře vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve vyučovacích předmětech, kde je třeba posílit jeho vzdělávání, ke kompenzaci nedostatečné domácí přípravy na výuku a k rozvoji učebního stylu žáka. (2) Pedagogickou intervenci poskytuje základní škola, školní družina, školní klub nebo střední škola. (3) Pedagogická intervence se poskytuje jako podpůrné opatření prvního stupně. (4) Pedagogickou intervenci souběžně využívá více žáků, je-li to možné a vhodné. Aktuální znění nařízení vlády v § 2 upravující přímou pedagogickou činnost na pedagogickou intervenci: Týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti stanovený v příloze k tomuto nařízení se zvyšuje o 1 hodinu, poskytuje-li pedagogický pracovník pedagogickou intervenci jako podpůrné opatření. Věta první se nepoužije u pedagogického pracovníka se sjednanou kratší než stanovenou týdenní pracovní dobou a u pedagogického pracovníka, pro kterého je týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti stanoven v rozpětí. https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/01/Metodicky_pokyn_Pedagogicka_intervence.pdf Předpoklady Překážky Možnosti Profesionální tým pedagogů Dokonalá znalost kurikula Didaktické kompetence neochota neprofesionalita komunikační bariéry neznalost předsudky nepřipravenost (personální, materiální) Efektivita spolu/práce Hledání způsobů JAK, nikoliv důvodů, proč NE Metody práce při poskytování PO 1. st Metodickou podporu Týmovou spolupráci (kolegiální, ale i rodina, škola, dítě, ŠPP) Dobré klima Inkluze: Některé děti se prostě integrovat nedají | Reflex.cz VTIP ZA RÁMEČEKZa krásnější Vimperk | Za krásnější Vimperk Untitled Milan Kocmánek: Inkluzní vtip opravdu trefil do černého | Pedagogicke.info inkluze hashtag on Twitter Trocha černého humoru Ale nyní vážně.., každý z nás se může někdy v životě ocitnout v situaci, kdy bude potřebovat krátkodobou nebo trvalou podporu… Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky https://www.yumpu.com/xx/document/read/62652893/ferova-skola-prakticky-pruvodce-inkluzi-nejen-pro-r odice/12