Jak to vlastně chodí, na inkluzivní lodi aneb podmínky úspěšné inkluze – –Transdisciplinární přístup –Omezit extrémní polarizaci –Kvalifikovaný pedagog –Kontinuální vzdělávání –Inkluzivní edukace raného věku –Prosociální prostředí – – – Jaké známe metody a přístupy ve speciální pedagogice? Metoda je cesta, jak dosáhnout cíle. –metody –Všeobecné –Modifikované –Speciální –přístupy –Monosenzorický –Multisenzorický – –Vyučovací metoda je cesta k získání stanoveného cíle. –Co je tedy speciálněpedagogická metoda? Image result for cesta –Každá zvolená metoda –by měla brát v úvahu individuální zvláštnosti žáků, –jejich druh a stupeň znevýhodnění. Image result for komenský …je potřebné, aby použitá metoda zapojila co nejvíce smyslů. J. A. K. Metody PO –Žák se SVP by měl být kvůli svým potřebám vzděláván poněkud odlišným způsobem, než žák intaktní. – –Učitelé by měli znát metody, postupy, formy a prostředky vzdělávání, které jsou vhodné pro konkrétního žáka a jeho potřeby, a měli by je při výuce využívat! – –Podporou pro učitele běžné školy při výběru metod, postupů, forem a prostředků vzdělávání by mělo být ŠPZ. Image result for katalo podpůrných opatření §vícenásobného opakování informace §nadměrného zvýraznění informace §multisenzorického zprostředkování §optimálního kódování §zprostředkování náhradními komunikačními systémy §modifikace kurikula §intenzivní motivace §algoritmizace kurikula §zapojení kompenzačních prostředků §pozitivní psychické posilování §aplikace PLPP, IVP (model třístupňové péče) http://www.nuv.cz/uploads/RAMP_S/publikace/MZ_3MP_DEF_verze_pro_webove_stranky_4.8.2014.pdf Image result for katalo podpůrných opatření Podpůrná opatření –Třístupňový model péče PO I. stupně –především úpravy metod a didaktických postupů úpravy v kritériích hodnocení žáka, případně změny ve strategiích učení –PO jsou nároková, rodiče se na jejich financování nemusejí podílet – – Podpůrná opatření tzv. „podpůrka“ –jsou definována ŠZ –podle rozsahu a obsahu se člení do I. – V. stupně. •I. stupeň PO vždy navrhuje a poskytuje škola. • • • • • •II. -V. stupeň PO navrhuje a metodicky provází v jeho naplňování ŠPZ Image result for plpp Image result for individuální vzdělávací plán –Administrativní zátěž? –Vhodný způsob intervence? –Potřebný nástroj? –Dobrý sluha, ale zlý pán… –Diagnostika? –Identifikace? –Spolupráce? Smysl PLPP… ŠPP - ŠPZ Kdy PLPP? –např.: – –je potřeba jednat včas –Školní nepřipravenost/nezralost –častější nemocnost dítěte –mírné nebo přechodné potíže –potíže v adaptaci a šk. prostředí –nízká motivace –není nutná zvýšená fin. náročnost – – – –…nepostačuje-li samotné zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb dítěte. Image result for plán pedagogické podpory pdf příklad Image result for plán pedagogické podpory pdf Image result for plán pedagogické podpory pdf