„Lidé podporují to, co pomáhali vytvořit.“ Anon Delegování —Delegování – přenesení vymezeného rozsahu pravomocí a odpovědnosti na jinou osobu. —Pravomoc – právo manažera učinit rozhodnutí, vykonat činnost nebo řídit ostatní ve vykonávání činností —Formální autorita —Neformální autorita —Odpovědnost – závazek jedince za splnění činností správně v čas a v souladu s plány podniku —Prováděcí odpovědnost —Řídící odpovědnost Postup při delegování 1.Analýza práce —Úkoly, které musí vyřizovat manažer —Úkoly, které by měl manažer vyřizovat —Úkoly, které může delegovat —Úkoly, které by měl delegovat —Úkoly, které musí delegovat 2.Naplánování delegování 3.Výběr vhodných pracovníků 4.Volba správného způsobu zadání úkolů a přiměřená podpora – tvrdé a měkké delegování 5.Kontrola delegování Překážky delegování —Překážky ovlivňující manažera —Překážky ovlivňující pracovníky —Překážky v situaci delegování