Pracovní list – analýza prostředí, segmentace Přemýšlejte nad vlivy vnějšího okolí. Do každé kolonky dejte dva příklady těch, které budou mít vliv na vaše podnikání v mezinárodním prostředí. Oznámkujte je 5- hodně důležitý, 1- netýká se mě. Využijeme PEST analýzu. Zdroje dat o vybrané zemi: OECD, Světová banka, Eurostat, Ministerstvo zahraničí ČR (https://www.mzv.cz/ekonomika/cz/servis_exporterum/index.html), atd. Politické faktory Ekonomické faktory Faktor body Faktor body součet součet Sociální faktory Technologické Faktor body Faktor body součet součet Nyní se podíváme na konkurenci – máte blízkou konkurenci na tomto trhu? Zkuste najít alespoň 2 příklady Analýza konkurence (kdo z Vás je lepší?) Faktor (příklady) Já Konkurent …. Konkurent…. Produkt[JS1] Cena Kvalita Pověst na trhu, image Popište svého ideálního zákazníka na mezinárodním trhu Bude to……….. Bude se chovat jako……….. Jaké bude mít zájmy? Finálně zanalyzujeme současnou pozici, SWOT (silné a slabé- z podniku, příležitosti a hrozby z PEST a analýzy konkurence Silné stránky Slabé stránky Faktor body Faktor body součet součet Příležitosti ohrožení Faktor body Faktor body součet součet ________________________________ [JS1]Srovnávací příklady si vymyslete sami, záleží na firmě, ktrou budete chtít prosazovat na mezinárodním trhu.