Získávání pracovníků 5. seminář Ing. Lucie Meixnerová, Ph.D. Katedra Podnikové ekonomiky a managementu ● Vyhledejte dvě podobná inzerovaná pracovní místa stejného odvětví na území České republiky a v zahraničí (předpokládá se dohledatelnost údajů v zahraničí). ● Vyhledejte používané metody při získávání zaměstnanců. Uveďte všechny použité metody. ● Vyhodnoťte „modernost“ metod. ● Vyhodnoťte smysluplnost formulované nabídky a obsah údajů. ● Zpracování úkolu: individuální Termín odevzdání úkolu: IS SU Odevzdávárna nejpozději do neděle 29. 3. 2020 do 23:59 hod, po termínu nebude úkol hodnocen a bude nahrazeno vypracováním dalšího náhradního úkolu bez hodnocení. • Úkol 1: Získávání pracovníků [USEMAP] Plán získávání a výběru zaměstnanců Vnitřní a vnější zdroje získávání zaměstnanců Schéma získávání pracovníků 1.Identifikace potřeby získat nového zaměstnance, která probíhá v organizaci na základě plánu personálního rozvoje, personálními změnami uvnitř organizace, vznikem nových pracovních pozic apod. Potřebu identifikuje manažer v rámci svého pracovního týmu, útvaru a konzultuje ji s personálním oddělením nebo oddělením human recources. 2. 2.Popis a specifikace volné pracovní pozice, který vypracovává manažer ve spolupráci s personalistou a předkládá jej ke schválení personálnímu oddělení nebo oddělení human recources a případně i vyššímu vedení. 3. 3.Výběr informací pro nabídku volné pozice a zpracování nabídky. Provádí nejčastěji personální oddělení z informací poskytnutých ve specifikaci potřeby pracovníka manažerem. Konkrétní podobou bývá formulace inzerátu nebo zadání pro personální agenturu – externího dodavatele služeb. Proces získávání pracovníků 4. Identifikace vhodných zdrojů uchazečů o nabízenou pozici, kterou provádí opět personální oddělení nebo oddělení human recources. 5. Volba metod získávání pracovníků, kterou opět provádí personální oddělení, human recources, personální agentura, assessment centra , personální agentura aj. 6. Volba dokumentů a informací požadovaných od uchazečů, kterou provádí personální oddělení, human recources, personální agentura, assessment centra aj. v případě, že nábor i výběr provádí ona. 7. Uveřejnění nabídky volné pozice, které bývá provedeno formou inzerce, přímého oslovení, zveřejnění na vývěskách nebo www stránkách. • Proces získávání pracovníků 8. Shromažďování nabídek od uchazečů a komunikace s účastníky, provádí personální agentura, human recources, personální agentura, assessment centra, personální agentura aj. 9. Předvýběr na základě získaných dokumentů a informací, provádí personální agentura, human recources, personální agentura, assessment centra, personální agentura aj. Kritérii předvýběru bývají požadavky zveřejněné v nabídce volné pozice. 10. Sestavení seznamu uchazečů, kteří budou pozváni k výběru, provádí personální oddělení, human recources, personální agentura, assessment centra , personální agentura aj. jako poslední krok poskytované služby v rámci samotného náboru. • Proces získávání pracovníků •Název práce (pracovního místa) •Charakteristika práce a organizace •Místo výkonu práce •Požadavky na uchazeče •Podmínky výkonu práce •Dokumenty požadované od uchazeče •Pokyny uchazeče o zaměstnání • • • Nabídka zaměstnání by měla obsahovat [USEMAP] Metody získávání zaměstnanců Metody získávání zaměstnanců Diskuse 1, str. 17 (Název: 2.5 Být dobrým partnerem) https://www.cez.cz/edee/content/micrositesutf/zprava-o-udrzitelnem-rozvoji-2018/pdf/Byt_dobrym_part nerem.pdf Diskuse 2, str. 143 (Název: 2019 Annual report) http://www.cezpolska.pl/file/edee/plsk/fileotherexport/polsko/cez-en-annual-report-2018.pdf Dotazy pište na email: meixnerova@opf.slu.cz Děkuji za pozornost