Management služeb cestovního ruchu
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Management služeb cestovního ruchu

V současnosti může přežít jen takový management služeb cestovního ruchu, kterému se podaří vhodně se nákladově přizpůsobit s ohledem na klesající a měnící se obrat při současném udržení nebo zlepšení úrovně všech služeb pro hosta, pomocí vysoce motivovaných pracovníků s vysokou důvěrou k podniku, kteří pomáhají vedení spolumyslet a spolujednat z vlastní iniciativy.

Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 22/2/2021 to 28/2/2021.
Chapter contains:
2
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 1/3/2021 to 7/3/2021.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 8/3/2021 to 14/3/2021.
Chapter contains:
2
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 15/3/2021 to 21/3/2021.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 22/3/2021 to 28/3/2021.
Chapter contains:
2
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 29/3/2021 to 4/4/2021.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 5/4/2021 to 11/4/2021.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 14/4/2021 to 21/4/2021.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 21/4/2021 to 28/4/2021.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 28/4/2021 to 5/5/2021.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 5/5/2021 to 12/5/2021.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 12/5/2021 to 19/5/2021.

Týden 1- organizační pokyny


Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/op/Podminky_absolvovani_predmetu_CVABPCMN.docx

Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/2014-03-21-kcr-sluzbycestovniho_ruchu-kostkova-1.pdf

Týden 2 - Charakteristika služeb cestovního ruchu


Služby CR expertní přednáška Ing. Matěj Novák
expertní přednáška Ing. Matěje Nováka

Otázky k tématu:

  • Definuj cestovní ruch a pojem rekreace.
  • Uveď základní podmínky rozvoje cestovního ruchu.
  • Charakterizuj typologii cestovního ruch,  druhy a formy CR.

  • Vyjmenuj vlastnosti služeb cestovního ruchu.

  • Vyjmenuj zvláštnosti služeb cestovního ruchu.
  • Uveď klasifikaci služeb cestovního ruchu.

Týden 3 - Cestovní kanceláře a agentury


Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/2._Zprostr._sl._CR__tourop._cinnost__CK_a_CA.pptx
Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/CK__CA_M.Ondra.pdf

Otázky k tématu:

  • Vyjmenuj služby cestovních kanceláří.
  • Uveď klasifikaci CK.
  • Vyjmenuj služby CK - dělení.
  • Definuj zájezd.
  • Popiš Evropská pravidla pro CK.

Týden 4 Informační centra


Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/3._Sluzby_IC.pptx
Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/Sluzby_TIC_Tylova.pptx

Otázky k tématu:

  • Uveď význam a charakteristiku turistických informací.

  • Uveď význam a vyjmenuj služby turistických informačních center.

  • Uveď klasifikaci a certifikaci IC.

  • Popiš služby IC.

  • Uveď  význam profesního sdružení ATIC ČR.

Týden 5 - Dopravní služby v cestovním ruchu


Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/4._Dopr._sl._v_CR_-_sl._zel._dopravy_v_CR.pptx

Otázky k tématu:

  • Uveď charakteristiku dopravních služeb v CR.
  • Charakterizuj služby železniční dopravy.
  • Definuj přepravní řád.
  • Definuj dopravní ceniny.
  • Vyjmenuj prvky služby osobní železniční přepravy v cestovním ruchu.

Týden 6 - Služby letecké a autokarové dopravy


Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/5._Dopr._sl._v_CR_-_Sluzby_letecke_dopravy.pptx
Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/6._Dopr._sl._v_CR_-Sluzby_silnicni_autokarove_dopravy.pptx

Otázky k tématu:

  • Uveď význam letecké dopravy v cestovním ruchu.
  • Vyjmenuj služby letecké dopravy pro cestovní ruch.
  • Charakterizuj Letecký přepravní řád.
  • Uveď význam leteckých aliancí. Popiš alianci Sky Team.
  • Uveď význam nízkonákladových leteckých společností.
  • Charakterizuj služby silniční dopravy pro CR. Uveď druhy poskytovaných služeb.
  • Definuj jízdní řád autokarové dopravy.
  • Popiš služby jiných dopravních zařízení v cestovním ruchu a osobní horská dopravní zařízení.

Týden 7 - vodní doprava a cestovní ruch

Otázky k tématu:

  • Uveď význam vodní dopravy v cestovním ruchu. Uveď výhody a nevýhody.

  • Vyjmenuj služby vodní dopravy pro cestovní  ruch a přepravní společnosti vodní dopravy v ČR.

  • Definuj přepravní řád a materiálně-technickou základnu vodní dopravy.

  • Uveď klasifikaci vodní osobní dopravy.

  • Popiš vodní cesty v ČR.

Týden 8 - Služby pojištění v cestovním ruchu

Otázky k tématu:

  • Uveď význam pojištění.
  • Vyjmenuj služby pojištění v cestovním ruchu.
  • Vyjmenuj druhy cestovního pojištění.
  • Charakterizuj Asistenční služby.
  • Popiš pojištění cestovních kanceláří proti insolvenci.
Služby pojištění v cestovním ruchu
Cestovní pojištění a pojištění insolvence cestovní kanceláře

Týden 9 - Služby ubytovacích zařízení


Error: The referenced object does not exist or you do not have the right to read.
https://is.slu.cz/el/opf/leto2021/CVABPCMN/um/Pr_M.Novak_Sluzby_ubytovacich_zarizeni.pptx

Otázky k tématu:

  • Uveď význam hotelnictví v cestovním ruchu.
  • Definuj ubytovací zařízení podle Klasifikace HOTELSTARS.
  • Popiš a rozděl služby ubytovacích zařízení.
  • Popiš služby pracoviště Front Office a Housekeeping.
  • Charakterizuj péči hotelu o zvláštní skupiny hostů.
  • Vyjmenuj doplňkové služby hotelu.

Týden 10 - Služby stravovacích zařízení



Otázky k tématu:

  • Definuj pojem gastronomie.

  • Charakterizuj stravovací služby a stravovací podniky.

  • Popiš stravovací služby hotelu.

  • Charakterizuj odbytové středisko gastronomického podniku.

  • Charakterizuj gastronomické akce Banket, Brunch, Buffet.

  • Popiš etážový servis v hotelu.

  • Popiš význam Jídelního a nápojového lístku.

Týden 11 - Lázeňské služby


Lázeňské služby
Lázeňské služby a jejich význam pro cestovní ruch

Otázky k tématu:

  • Uveď význam lázeňství.
  • Vyjmenuj české lázně a lázeňská místa ČR.
  • Popiš lázeňskou péči a lázeňský pobyt.
  • Charakterizuj lázeňský cestovní ruch.
  • Uveď shodné a rozdílné znaky lázeňství a cestovního ruchu.

Týden 12 - celní a pasové služby

Otázky k tématu:

  • Definuj Schengenský prostor. Vyjmenuj základní pravidla pro cestování v Schengenu.
  • Vyjmenuj cestovní doklady a charakterizuj vízum.
  • Vyjmenuj druhy cla a celních kontrol, charakterizuj celní politiku státu a celní předpisy.
  • Charakterizuj devizový zákon a devizovou kontrolu.