Veřejné služby Stěžejní okruhy pro úspěšné zvládnutí zkouškového testu Nepovinná „pomůcka“ Vážení studenti, požádali jste mě o vytvoření určité pomůcky, která Vás nasměruje na jednotlivé okruhy, které je nutné si nastudovat pro úspěšné zvládnutí zkouškového testu. Vše co je probíráno v rámci tohoto předmětu je samozřejmě podstatné – pro případné zájemce doporučuji prostudovat všechny materiály, které máte k dispozici na stránkách předmětu v is.slu.cz. Popřípadě pro získání širších znalostí jsou k dispozici doporučené odborné zdroje. Níže naleznete pouze určité „zúžení“ nutné problematiky pro zkouškový test – k dohledání využijte přednášky, které máte k dispozici v ppt. Pojem „služby Vymezení služeb prostřednictvím konstitutivních znaků Odvětvové členění služeb Postavení služeb v ekonomice Faktory ovlivňující rozvoj služeb Specifické znaky služeb Specifické znaky poskytování služeb Marketingový výzkum ve službách Specifické znaky marketingového mixu veřejných služeb Faktory ovlivňující kvalitu služeb Modely posuzování kvality služeb – znát alespoň prvních 5 modelů (Zeithamlová, Shostacková, Donabedian, Fisk, Grönroos) Metody manažerství kvality služeb Příčiny existence veřejného sektoru Charakteristika čistých veřejných služeb Věcné členění veřejných služeb v ČR Veřejné služby v historickém vývoji Tržní a netržní služby Netržní a polotržní veřejné služby Lidský kapitál Lidský potenciál Vzdělávání úředníků – zvláštní odborná způsobilost Evropské pojetí služeb v obecném zájmu