KATA KOUČINK 8. 2. 2017 JIŘÍ LICHOVNÍK PRŮMYSLOVÉ PROSTŘEDÍ SHOPFLOOR MANAGEMENT – DENNÍ ŘÍZENÍ A VEDENÍ AKČNÍ PLÁN Datum revize: Verze: Stránka Garant: č. Datum zapsal(a) Příčina Řešení ZodpovědnýTermín pracoviště / středisko: Stroj 5 / VS 1 mistr / vedoucí střediska / coo (jména) Stav řešení 02.05.17 01 1/1 Katalog opatření Okamžité opatřeníPopis problému (co a kde) VÝZNAM SLOVA KATA Pojem „kata“ pochází z japonštiny a znamená nácvik boje s imaginárním soupeřem prostřednictví předem definovaných pohybů různé délky a fázování. Základní role při KATA koučinku jsou Zlepšovatel a Kouč KATA KOUČINK POSTUP TOYOTA KATA VizeVýzva Cílový stav Aktuální stav Překážky Pochopit směřování a potřeby firmy Pochopit aktuální stav Určit a definovat další cílový stav Opakovat akce směrem k cílovému stavu KATA zlepšování Zlepšovatel Plánování koučovacích cyklů Provádění koučovacích cyklů KATA koučink Kouč 5 OTÁZEK 1. Jaké jsou cílové podmínky? 2. Jaké jsou aktuální podmínky? (otoč na stranu 2) Strana1 5 OTÁZEK Zhodnoťte na základě posledního kroku: • Co byl váš poslední krok? • Co jste od toho očekával? • Co se skutečně událo? • Co jste se naučili? -> pokračuj otázkou č.3 Strana 2 5 OTÁZEK 1. Jaké jsou cílové podmínky? 2. Jaké jsou aktuální podmínky? (otoč na stranu 2) 3. Které překážky vás oddalují od dosažení cílových podmínek? Kterou z nich si vyberete teď? 4. Jaký je váš další krok? Co od toho očekáváte? 5. Kdy se můžeme sejít a zjistit, co jsme se naučili v předchozím kroku? Strana1 PARETO PRINCIP Vilfredo Pareto 1848 - 1923 ZPĚTNÁ VAZBA (PO KOUČOVACÍM CYKLU) ZLEPŠOVATEL 1. Jak jste se cítil v průběhu koučování? KOUČ 2. Jaký je váš dojem z koučování? Reagujte na koučovací cyklus • Čemu jste chtěl věnovat zvláštní pozornost? • Jak jste očekával, že toto ovlivní zlepšovatele? • Co se skutečně událo? Co jste se naučili? 3. Pracuje zlepšovatel na jeho prahu znalosti? Podle čeho soudíte? 4. Zpětná vazba: • Postřehl jsem, že ... • Z toho soudím, že ... • Doporučil bych ... 5. Kterému jednomu aspektu chcete věnovat v následujícím koučinku zvláštní pozornost? HLAVNÍ SMYSL KATA KOUČINKU PŘEKONAT HRANICI ZNÁMÉHO A DOSTAT SE DO ZÓNY NEJISTOTY, UČENÍ A EXPERIMENTOVÁNÍ