Strategický management
Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D.
Strategický management
Info
Term
Summer 2021
  • Sylabus: odkaz na sylabus kurzu naleznete po rozbalení položky "Info" vpravo pod úvodním obrázkem na této stránce, viz výše.
  • Rozvrh, vyučující (vč. odkazu na osobní karty), souhrn kurzu (zkoušky, body) naleznete po přihlášení do IS SU pomocí dlaždice "Student" otevřením nabídky u daného kurzu.
  • Teacher recommends to study from 22/2/2021 to 28/2/2021.
    Chapter contains:
    1
    Study Materials
    1
    Video
    1
    Study text
    Teacher recommends to study from 1/3/2021 to 7/3/2021.
    Chapter contains:
    1
    Study Materials
    1
    Video
    1
    Study text
    Teacher recommends to study from 8/3/2021 to 14/3/2021.
    Chapter contains:
    1
    Study Materials
    1
    Video
    1
    Study text
    Teacher recommends to study from 15/3/2021 to 21/3/2021.

    Organizace výuky, komunikace, literatura, podmínky absolvování


    Organizace kurzu

    Výuka kurzu je organizována do čtyřech bloků, kterých se student aktivně zúčastňuje a na něž se připravuje. První blok má organizační charakter, Další tři bloky řeší obsahují specifická témata.

    Témata přednášek jsou uvedena v sylabu kurzu.

    Komunikace

    Studenti univerzity mají k dispozici oficiální komunikační kanály, kterými jsou: univerzitní email, fórum v IS SU a zasílání zpráv vyučujícím z IS SU, LMS Moodle (chat, fórum, dialog), MS-Teams a jiné. Eamilové služby, jakož i ostatní služby univerzitní sítě, zajišťuje pracoviště Centrum informačních technologií (CIT) - konkrétní seznam s popisem či případným návodem naleznete na stránce: Portál informačních a komunikačních technologií.

    Základní nápovědu k IS SU naleznete přímo na portálu systému v aplikaci „Nápověda“, kde se orientujte zejména na skupinu témat „Student“. Univerzitní stránka „Rady a informace -Videonávody k IS SU“ obsahuje komentované video návody k vybraným postupům v IS SU.

    Milí studenti, před formulací a odesláním vašeho dotazu zvažte příhodného adresáta, významně tak můžete zkrátit vyřízení vašeho požadavku:

    • Otázky k organizaci kurzu, hodnocení, průběhu výuky, obsahu kurzu směřujte na vyučujícího.
    • Žádosti k uznání předmětu, přerušení studia atp. konzultujte se studijním oddělením.
    • V případě systémových či technických dotazů, chybových hlášení atp. své dotazy prosím zasílejte na adresu: elearning (at) slu.cz

    Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

    • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace - zvažte zasílání příspěvky e-mailem (viz nápověda: Jak si zapnu přeposílání nových příspěvků z diskusního fóra e-mailem?)
    • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnou on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
    • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
    • (případně definujte kolegové vyučující jiné způsoby)
    Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
    Literatura

    • ALLKHAFAJI, A. F. 2003. Strategic Management: Formulation, Implementation, and Control in a Dynamic Environment. New York: The Haworth Press Inc. ISBN 0-7890-1809-8.
    • DANIELS, J. D., RADEBAUGH, L. H., SULLIVAN D. P. 2002. Globalization and Business. 1st ed. New Jersey: Prentice Hall.  ISBN 0-13-062030-0.
    • GRANT, R. M. 2001. Contemporary Strategy Analysis. Chichestert: John Wiley. ISBN 978-0-470-74710-0.
    • GUINN, A., KRATOCHVÍL, O., MATUŠÍKOVÁ, I. 2007. Strategický management. Kunovice: Evropský polytechnický institut. ISBN 978-80-7314-125-7.
    • HILL, CH. W. L., JONES, G. R. 2008. Strategic Management: An Integrated Approach. 8th ed., Boston: Houghton Mifflin Company. ISBN 0-547-00497-4.
    • KEŘKOVSKÝ, M. VYKYPĚL, O. 2003. Strategické řízení. Teorie pro praxi. Praha: C.H. Beck. ISBN 80-7179-578-X.
    • PORTER, M. E. 1994. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85605-11-2.
    • THOMPSON, J., MARTIN, F. 2010. Strategic Management: Awareness and Change. 6th ed. Mason: South-Western. ISBN 978-1-4080-1807-1.
    Podmínky absolvování

    Podmínky absolvování předmětu vychází z naplnění těchto aktivit:

    • Případová studie: účastníci kurzu obdrží zadání případové studie a jejich úkolem je vyřešení případové studie, odpovědět na položené otázky.

    1. tutoriál


    Tématem 1. tutoriálu je podstata a význam strategického managementu.

    2. tutoriál


    Tématem 2. tutoriálu je sekvenční model strategického managementu.

    3. tutoriál


    Tématem 3. tutoriálu je formulace strategie a systém strategií v organizacích.