SYLABUS PŘEDMĚTU PROGRAMU MBA Název předmětu Strategický management vyučující Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D. cíl předmětu Cílem předmětu Strategický management je seznámit a uvést posluchače do problematiky strategického managementu, jeho podstaty a významu pro organizaci. Pozornost bude věnována především procesu, sekvenčnímu modelu, tvorby strategie organizace. Posluchači budou seznámeni s jednotlivými fázemi tvorby a formulace strategie organizace a výběrem adekvátní strategické alternativy naplňující strategické cíle a představy organizace. Dále bude pozornost věnována metodám využitelným v jednotlivých fázích tvorby strategie. POŽADAVKY NA UKONČENÍ předmětu Vypracování řešení zadané případové studie. OBSAH předmětu 1) Podstata a význam strategického managementu v organizaci. 2) Sekvenční model tvorby strategie organizace. 3) Strategické představy a cíle organizace. 4) Strategická analýza a metody využitelné při tvorbě strategie. 5) Typologie strategií organizací. 6) Výběr, implementace a kontrola strategie organizace.