Návrh systému řízení pro společnost ……. Seminární práce do předmětu: Management Jméno a příjmení: UČO: Karviná 2021 Obsah: 1. Úvod Představení společnosti/firmy a Vámi řešeného problému spojeného s řízením společnosti. 2. Charakteristika společnosti/podniku Název, obor činnosti, velikost, sídlo, vlastnická struktura atd. 3. Návrh systému řízení, pokrytí a vymezení úrovní strategické (top), operativní (middle), taktické (low) Nastavení systému v rámci odpovědnosti, rolí, delegování úkolů, způsobu řízení. Formulujte, dle čeho vytváříte stupně řízení, proč je právě vámi navrhovaná struktura vhodná, zda odpovídá nárokům firmy pro prodej, výrobu apod. výrobků/služeb a generování přidané hodnoty (odlišnost např. dle typu: výroba, služby, maloobchodní činnost apod.) 4. Návrh organizační struktury podniku Konkrétní organizační struktura (organigram) s vymezením rolí, odpovědnosti konkrétních pracovních pozic. Každá pozice obsahuje popis pracovního místa + náplň práce. 5. Jak bude firma přistupovat k „performance managementu“, jak bude hodnotit výkonnost? Slouží pro uvědomění si, jak se hodnotní výkonnost „managementu firmy“, zda dosahuje stanovených cílů, jaké ukazatele budou sledovány. Formulujte způsob stanovení cílů (top management a dekompozice na další departmenty), jak těchto cílů bude dosaženo-strategie, jaké plány(postupy) budou stanoveny pro dosahování cílů. Logika: cíl → strategie → plán 6. Návrh plánování, získávání a výběru pracovníků Uveďte, jak budete postupovat při plánování např. počtu pracovníků, při definování pracovního místa. Dále představte způsoby získávání pracovníků, jaké kanály, informační zdroje využijete, aby se potencionální uchazeči dověděli o volných pracovních místech. Popište způsoby/metody výběru pracovníků (můžete strukturovat odlišnosti pro top management, řídící pracovníky, operativu apod.). Jak bude následně probíhat adaptační proces přijatých pracovníků. 7. Navrhněte motivační systém pracovníků Jaké formy motivace (vnitřní/vnější) budete využívat, formulujte obecnou strukturu odměňování za práci (např. podíl fixní složky, variabilní složky, vliv motivace na výkon pracovníka, vše dle jeho zařazení, např. motivace top managementu mohou být odlišné od administrativního pracovníka apod.). Jaký systém vedení/řízení/leadershipu budete aplikovat? 8. Uveďte, jak budou nastaveny kontrolní mechanismy ve společnosti Jak se bude hodnotit výkonnost pracovníků, četnost hodnocení, prostor pro zlepšení apod. Jak bude prováděna kontrola ve smyslu, zda firma dosahuje stanovených cílů, zjišťování odchylek (příčin) jak pro top, middle, low management. 9. Závěr Shrnutí hlavních poznatků a formulace Vašeho doporučení pro danou společnost. Jaký typ firemní kultury chcete vytvářet, v čem bude spočívat odlišení se v rámci corporate culture ve srovnání s jinými společnostmi? Atraktivita zaměstnání, hrdost zaměstnanců pracovat právě pro Vás… Použité zdroje: 1. HRM studie… 2. … __________________________________________________________________________________ POKYNY: * Téma práce: každý student si fiktivně založí svoji firmu a zpracuje práci dle bodů osnovy * Termín odevzdání: elektronicky do 17.5.2021, 23:00h. do Odevzdávárny v IS SLU (cvičící Adámek) * Způsob zpracování: individuálně * Rozsah: dle potřeby (mohou být i nákresy, foto apod.) TIPY: Vyberte si společnost/firmu, kterou byste si např. jednou chtěli založit a realizovat se v jejích aktivitách. Postupujte dle vašeho osobního zájmu, chcete se dovědět více informací, líbí se Vám, je Vám inspirací apod.). Využijte znalosti získané z přednášek/seminářů a vlastní četby odborné literatury, dostupných studií apod. k problematice managementu. Zpracujte jednotlivé body osnovy dle dostupných informací a vyvoďte závěr. Nezapomínejte – každý subjekt je založen na managementu=řízení, otázkou je, jak každá firma k tomu přistupuje…a zda je úspěšná… Seminární práce je přidanou hodnotou pro Vás 😊