Marketingový plán Ing. Pavel Adámek, Ph.D. adamek@opf.slu.cz Katedra podnikové ekonomiky a managementu •Znalost prostředí, trhu, zákazníků (segmentů), konkurence • •Marketingové cíle • •Marketingová strategie • •Marketingové nástroje (mix), kdo je realizuje (odpovědnost) • •Marketingový rozpočet (náklady) • •Jak hodnotit efektivitu zvolených marketingových nástrojů? • 6. Marketingový plán csvukrs •Product – výrobková politika •Price – cenová politika •Place – distribuční politika •Promotion – komunikační politika (reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing – tzv. komunikační mix) • • •Customer solution - řešení potřeb zákazníka (odpovídá Product ze 4P) •Cost - náklady vzniklé zákazníkovi (odpovídá Price ze 4P) •Convenience (Channel) - dostupnost řešení (odpovídá Place ze 4P) •Communication - komunikace (odpovídá Promotion ze 4P) • 6. Marketingové nástroje csvukrs …………. …………. …………. Dotazy a diskuse J Děkuji za pozornost a přeji Vám úspěšný den J Ing. Pavel Adámek, Ph.D. adamek@opf.slu.cz