Podnikatelské prostředí

Blok 1: Organizace výuky, komunikace, literatura, podmínky absolvování


Organizace kurzu/předmětu

Výuka kurzu je organizována do čtyřech bloků, kterých se student aktivně zúčastňuje a na něž se připravuje. První blok má organizační charakter, Další tři bloky řeší obsahují specifická témata.

Pro potřeby studia mají studenti k dispozici studijní oporu, která jim slouží jako hlavní studijní text. Studijní opora poskytuje studentům nejen teoretické poznatky, ale také praktické příklady a úlohy k zamyšlení nad vybranými tématy. Na základě hlavního studijního textu mohou studenti pokračovat v samostudiu doporučené literatury a dalších doplňujících zdrojů.

Témata přednášek jsou uvedena v sylabu kurzu.

Komunikace

Studenti univerzity mají k dispozici oficiální komunikační kanály, kterými jsou: univerzitní email, fórum v IS SU a zasílání zpráv vyučujícím z IS SU, LMS Moodle (chat, fórum, dialog), MS-Teams a jiné. Eamilové služby, jakož i ostatní služby univerzitní sítě, zajišťuje pracoviště Centrum informačních technologií (CIT) - konkrétní seznam s popisem či případným návodem naleznete na stránce: Portál informačních a komunikačních technologií.

Základní nápovědu k IS SU naleznete přímo na portálu systému v aplikaci „Nápověda“, kde se orientujte zejména na skupinu témat „Student“. Univerzitní stránka „Rady a informace -Videonávody k IS SU“ obsahuje komentované video návody k vybraným postupům v IS SU.

Milí studenti, před formulací a odesláním vašeho dotazu zvažte příhodného adresáta, významně tak můžete zkrátit vyřízení vašeho požadavku:

  • Otázky k organizaci kurzu, hodnocení, průběhu výuky, obsahu kurzu směřujte na vyučujícího.
  • Žádosti k uznání předmětu, přerušení studia atp. konzultujte se studijním oddělením.
  • V případě systémových či technických dotazů, chybových hlášení atp. své dotazy prosím zasílejte na adresu: elearning (at) slu.cz

Pro komunikaci v předmětu můžete využít následující možnosti:

  • pro veřejnou komunikaci mezi studenty nebo studenty a vyučujícím můžete využít diskuzní fórum: Novinky a obecná komunikace - zvažte zasílání příspěvky e-mailem (viz nápověda: Jak si zapnu přeposílání nových příspěvků z diskusního fóra e-mailem?)
  • vyučujícího můžete kontaktovat také pomocí emailového kontaktu - tímto způsobem si můžete dohodnou on-line soukromou konzultaci v MS-Teams (nebo konzultaci na fakultě), (případně využijte telefonního kontaktu - nezapomeňte na pravidla)
  • ke kontaktu vyučujícího využijte maximálně plánovanou prezenční (on-line) výuku
  • (případně definujte kolegové vyučující jiné způsoby)
Další možnosti IS související s komunikací a informacemi
Literatura

Doporučená literatura:

  • CAMBELL, D. a T. CRAIG. Organizations and Business Environment. Routledge. Elsevier Butterworth-Heinemann, 2005. ISBN 978-0-7506-5829-0. info
  • DUBSKÁ, D. Podnikatelské prostředí a ekonomický růst České republiky. . Praha: Český statistický úřad, 2010. ISBN 978-8250-2014-2. info
  • DVOŘÁČEK, J. a P. SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí. Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-224-3. info
  • GUINN, A., O. KRATOCHVÍL a I. MATUŠÍKOVÁ. Podnikatelské prostředí v ČR. Evropský polytechnický institut. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-7314-176-9. info
  • KORÁB, V., A. HANZELKOVÁ a M. MICHALISKO. Rodinné podnikání. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1843-6. info
  • MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: Konkurenční dynamika a potenciál podnikání. Praha: Grada Publishing, 2005. info
  • VITURKA, M. a kol. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České Republiky. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-2473-638-9. info
  • WERHERLY, P. a D. OTTER. The Business Envronment: themes and issues. Oxford: Oxford Univesity Press, 2008. ISBN 978-0-19-920305-5. info
Podmínky absolvování

Předmět je ukončen zápočtem. Podmínky absolvování předmětu vychází z naplnění těchto aktivit:

  • Seminární práce: studentům bude zadána seminární práce v prvním tutoriálu na téma Analýza podnikatelského prostředí.
  • Zápočtový test: zápočtový test slouží k ověření základních znalostí z celého rozsahu předmětu. Student musí v testu dosáhnout minimální úspěšnost 60%.
Tipy ke studiu

Informace metodického, pedagogického charakteru pro vlastní proces samostudia. Problémové pasáže. Možnosti procvičování atp.