Řízení inovací Seminář 5 Ing. Žaneta Rylková, Ph.D. 1 Proces produktové inovace 2 3 4 Strategie vnímaného stupně novosti výrobků 5 Klasická versus limitní kalkulace výrobků 6 ´ Ekonomická analýza produktu ´Firma ROXA vyrábí lis na česnek. Při objemu výroby a prodeje ve výši 2 000 ks a při započítání 15 % ziskové přirážky (marže) k celkovým nákladům, má její nákladová funkce tvar: ´ ´N = 55 000 + 65 Q ´ ´Podobné výrobky se prodávají za cenu cca 104 až 106 Kč/ks. Při ceně nad 108 Kč je tento výrobek neprodejný. ´Máme zjistit, jaké odbytové šance bude mít firma ROXA v případě, že v důsledku malé poptávky, protože konkurence provedla marketingovou inovaci, sníží objem výroby na 1 800 ks a i nadále se bude držet nákladového principu tvorby ceny! ´ ´ ´ 7 Ekonomická analýza produktu ´Řešení: ´ ´ ´ ´ 8 Ekonomická analýza produktu ´ ´ ´ 9