Inovační cíle a faktory Ing. Žaneta Rylková, Ph.D. Obsah ´Inovační cíle, ukazatele ´Impulsy, které vedou k inovacím (faktory ovlivňující inovační aktivity) ´Investice do zavedení nového lana na trh ´ Inovační cíle ´ Předpoklady, které vedou k inovacím a inovačním aktivitám v kultuře podniku ´ Ekonomický problém: Investice do zavedení nového lana na trh ´Podnik LANEX uvažuje o zavedení nového lana na trh. Jeho cena se předpokládá ve výši 18 Kč za 1 metr. Přímé kusové náklady budou 10 Kč za 1 metr. Pro výrobu je nutné pořídit nové výrobní zařízení s cenou 100 tis. Kč v odpisové skupině 1 (odpisy první rok 20 %, další 2 roky 40 %). Provoz zařízení se předpokládá po dobu 5 let. Počítá se s dobrou platební morálkou jak na straně odběratelů, tak k dodavatelům – všechny toky zboží budou doprovázeny toky peněz, stav zásob bude stabilní. ´Další fixní výrobní výdaje lze očekávat ve výši 30 000 Kč ročně. Podle analýzy trhu bude možné prodat v 1. roce 8 000 metrů, ve 2. a 3. roce 10 000 metrů a ve čtvrtém a pátém roce 8 000 metrů. Na nákup zařízení použije podnik vlastní kapitál, požadovaná výnosnost je 12 %, daň z příjmu 20 %. Rozhodněte, zda investice bude přijatelná – použijte: a)NPV a b)Metodu EVA Ekonomický problém: Investice do zavedení nového lana na trh a)Pro NPV potřebuje CF – přehled o tvorbě cash flow v jednotlivých letech je v tabulce (v Kč): b) Ekonomický problém: Investice do zavedení nového lana na trh ´Zjištěná CF dosadíme do vzorce pro NPV, úroková míra 0,12: ´ ´ ´ ´NPV = Ekonomický problém: Investice do zavedení nového lana na trh