CzechInvest Co je to CzechInvest? Je Státní příspěvková organizace vedena pod Ministerstvem průmyslu a obchodu (1992). Zabývá se podporou investic a podnikání v souhrnné podobě. Jedním z hlavních cílů je přeměna České republiky v inovačního lídra Evropy. Historie FAZI (Federální agentura pro zahraniční investice) byla předchůdkyní CzechInvest. Ministerstvo hospodářství Československé republiky ji založilo 1. října 1990 jako součást opatření reagujících na pád komunistického režimu v zemi, které měly zajistit přechod ekonomiky na tržní principy. S rozdělením Československa na Českou a Slovenskou republiku FAZI zanikla a 1. listopadu 1992 je při Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR zřízena příspěvková organizace Česká agentura pro zahraniční investice CzechInvest. CzechInvest začíná do Česka dojednávat první zahraniční investice. 1993 první dvě úspěšně dojednané investice za 361 milion korun. 1998–41 investic za 40 miliard korun. CzechInvest do Česka přivádí americkou Johnson Controls, japonský Panasonic AVC, německou Hella – Behr, je u vstupu německého Volkswagenu do Škoda Auto. Vynikající výsledky agentury oceňuje v letech 2000 a 2001 dvakrát po sobě i prestižní britská instituce Corporate Location. CzechInvestu uděluji titul „Nejlepší investiční agentura v Evropě“. Investiční pobídka Je výhoda poskytnuté vládou konkrétním firmám či skupinám firem s cílem přimět je chovat se určitým. Investiční pobídku může poskytnout stát v zásadě dvěma způsoby, a to přímou finanční podporou (dotace na stroje, vybavení, pozemky…) nebo nepřímou podporou (úleva na daních, clu…). Cílem je podpora zaostalých oblastí, které mají vysokou nezaměstnanost nebo nízkou nízkou životní úroveň. Hyundai Od roku 2003 jednal CzechInvest o investici se společností Hyundai. V roce 2006 její zástupci podepsali investiční smlouvu a stát přislíbil investiční pobídku ve výši 4,9 miliardy korun. České republice se tato pobídka vyplatila, protože společnost Hyundai dosud na dani z příjmů a odvodech na sociální a zdravotní pojištění přispěla do státního rozpočtu více než dvaceti miliardami korun. Společnost Hyundai vytvořila v Moravskoslezském kraji na dvanáct tisíc pracovních míst, což pomáhá strukturálně postiženému regionu snižovat nezaměstnanost.