Dle modelu ISO 9126: Funkcionality – Skupina vlastností zohledňující množinu funkčností a jejich specifické vlastnosti. Funkce uspokojují potřeby. Spolehlivost – Skupina vlastností zohledňující schopnost IS v rámci udržení požadované výkonnosti v návaznosti na stanovené podmínky a vymezený časový úsek. Použitelnost – Skupina vlastností zohledňující jaké úsilí je nutné vynaložit při a pro využívání daného IS. Výkonnost – Skupina vlastností zohledňující vztah mezi výkonností IS a vynaloženými zdroji. Udržitelnost – Skupina vlastností zohledňující vynaložené úsilí nutné pro provedení změn v IS. Přenostitelnost – Skupina vlastností zohledňující možnost přenositelnosti IS z jednoho prostředí do druhého. Kvalita Přenositelnost Middleware standardy – existuje podpora ze strany middleware standardů DBMS standardy – jaké DBMS systémy IS podporují Komunikační standardy – standardy pro výměnu dat uvnitř organizace OS kompatibilita – kompatibilita s operačními systémy HW kompatibilita – kompatibilita s HW Customization Existuje možnost přizpůsobit si grafické rozhraní? Existuje možnost přizpůsobení si reportů? Lze si upravit software s využitím programovacích jazyků? Udržitelnost Lze moduly instalovat odděleně? Maximální počet souběžně připojených uživatelů? Jaká je schopnost podpořit rostoucí počet uživatelů a tím i rostoucí počet transakcí? Je možné provozovat různé moduly na různých serverech? Použitelnost Uživatelské rozhraní – je uživatelské rozhraní přívětivé, lze jej jednoduše použít? Jak rychle jsou zaměstnanci schopni se naučit SW používat? Má IS podporu pro uživatele na různých zkušenostních úrovních (začátečník, pokročilý,…)? Dokáže IS data/informace vhodně prezentovat? Reportuje IS adekvátně chyby? Spolehlivost Je IS schopen běžet neustále bez jeho pádů? Podporuje IS zálohování a jaké nabízí možnosti? Efektivnost Je IS schopen prezentovat výsledky v rozumném čase? Ochrana Jak jsou zabezpečena hesla a existuje v této oblasti podpora? Nabízí logovací a auditorské schopnosti? Jak jsou zabezpečeny data? Jaké jsou možnosti nastavení uživatelských a skupinových práv? Jaké nabízí možnosti v oblasti šifrování? Dodavatel Trénink a dokumentace Jsou k dispozici tutoriály? Nabízí dodavatel tréninkové kurzy? Je k dispozici uživatelská vhodná dokumentace (přehledná, s relevantními informacemi)? Jakou formou lze s dodavatelem řešit nefunkčnost apod? Údržba a možnost upgradů Existuje technická podpora a možnost konzultací? Jak probíhá komunikace s dodavatelem? Je k dispozici demo verze nebo free trial? Jaká je úroveň nabízených služeb dodavatelem (rychlost odezvy, atd.)? Reputace dodavatele Je dodavatel populární na trhu? Jaká je historie dodavatele na trhu a jak dlouho na tomto trhu působí? Kolik uživatelů může mít IS nainstalován? Existují uživatelské recenze a jsou pozitivní? Nějaké předchozí zkušenosti s dodavatelem? Náklady a benefity Jaká je cena licence? Jaké jsou náklady na dodatečný SW a HW? Jaké jsou náklady na instalaci a implementaci? Jaké jsou náklady na provoz? Jaké jsou náklady na trénink zaměstnanců? Jaké jsou náklady spojené s aktualizacemi IS? Jaké jsou přímé a nepřímé benefity IS? Názory na IS Jaký je názor koncových uživatelů na IS? Jaký je názor externích konzultantů? Jaký je názor expertů firmy na IS? Technická kritéria Jaké komunikační protokoly jsou využívány? Je vyžadována extérní úložná kapacita? Jaké síťové technologie jsou podporovány? Výstupní kritéria Jaká podpora tisku IS? V jakých typech souborů mohou být exportovány výstupy? Jaká je podpora pro poskytování výstupů jiným SW? Další možnosti Dokumentace Podíváme-li se na uživatelskou dokumentaci, jaká je její: Kvalita? Úplnost? Přesnost? Vhodnost? Jasnost? Vzorové příklady – Lze dohledat vzorové případy užití? Online podpora – Existuje ze strany dodavatele online podpora? Srozumitelnost – Komplexní, vhodná a dobře strukturovaná uživatelská dokumentace? Použitelnost (Usability) Jak snadné je to pochopit: Co software dělá a jeho účel? Zamýšlený trh a uživatelé software? Základní funkce softwaru? Pokročilé funkce softwaru? Učitelnost – Snadno se naučíte používat jeho funkce? Popis toho co software dělá je k dispozici. Popis toho, jak software funguje je k dispozici. Je IS rychle osvojitelný? Jak dlouho trvá zaškolení uživatelů? Kvalita (Quality) Jednoduchost Jednoduchost implementace – Snadná instalace na podporovaném systému? Jaká je reputace dodavatele? Náklady (Costs) Náklady na pořízení Náklady na provoz Náklady spojené s infrastrukturou IS Náklady spojené s výcvikem zaměstnanců Udržitelnost (Sustainability and maintainability) Licencování – Existují vhodné licence? Správa – Snadno pochopitelné, jak je projekt řízen a jak je software vyvíjen (pravidelné aktualizace)? Komunita – Evidence současné / budoucí komunity? Podpora – Bude produkt dostupný i v budoucnosti? Přenositelnost – Použitelnost na více platformách? Změnitelnost – Snadná úprava a možnost navržení změn vývojářům? Vývoj v budoucnu – Důkaz současného / budoucího vývoje? Interoperabilita – Interoperabilita s jiným požadovaným / souvisejícím softwarem? Komplexnost (Complexity) Technická podpora – uživatelský manuál, FQA, online/offline podpora Nástroje pro spolupráci – email, chat, whiteboard, videokonference Jednoduchost – je IS uživatelsky přívětivý Uživatelské rozhraní – je uživatelské rozhraní nekomplikované a dá se v něm jednoduše orientovat? Běžná technická podpora (Common Technical Support) Interoperabilita (splňuje požadované standardy, podpora třetích stran), škálovatelnost, využití na více platformách, integrace s dalšími SW, sdílení dokumentů, atd.